Teško je reći je li presudilo ponašanje potrošača ili pritisak države, no oštra poskupljenja u prehrambenoj košarici popuštaju pa se inflacija na području hrane postupno smiruje. Ova je godina počela prvim ozbiljnim bojkotom trgovačkih lanaca i, premda se taj “pokret otpora” brzo ispuhao, ponašanje potrošača ipak se promijenilo. Građani su počeli pažljivije kupovati, uspoređivati i kontrolirati cijene, koristiti povoljnije online narudžbe ili kupovati u pograničnim mjestima, što se osjetilo i na količinskoj prodaji domaćih trgovačkih lanaca. Varanje potrošača smanjivanjem pakiranja ili pokušaji da se pad prodaje nadoknadi višim cijenama kratkog su daha i vraćaju se kao bumerang padom prodaje.
A zbog čega je malo vodoinstalatera, zidara, automehaničara i takovih? Jer je to težak i prljav posao. Jer zahtijeva znanje i iskustvo i najčešće ovisiš sam o sebi. Tko nije proveo dan na gradilištu ili u automehaničarskoj radnji, neka se ne javlja. Meni 100 puta više vrijedi vodoinstalater zbog kojeg imam tekuću vodu doma, nego odvjetnik koji u toplom uredu nije u stanju točno prepisati osobne podatke u neku šprancu.