Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 25
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
TOP-LISTA NAJBROJNIJIH GOSTIJU

Četrdeset posto svih noćenja napravili Nijemci i domaći

Split: Gužve u gradskoj luci počele su nalikovati na turističku sezonu
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
1/3
25.09.2021.
u 10:12

Dosad je dosegnuto 78% rezultata iz 2019., ali sezona bi se uz Mjesec hrvatskog turizma i 35 posto niže cijene trebala protegnuti i u listopad

Jadran se prilično ispraznio u odnosu na ljeto kad je u Hrvatskoj dnevno bilo i po milijun gostiju, ali na obali ih je još oko 280.000. Posezona se tako nastavlja s bitno boljim brojkama nego lani, kad ih se na isti dan kod nas odmaralo oko 113.000. Trenutno dominiraju stranci, kojih je 255.000, ali ove su se sezone itekako iskazali i domaći gosti.

Od početka godine do sada turistički je putovalo 1,9 milijuna naših građana, a ostvarili su 11 milijuna noćenja. Naši su se građani, pri tom, jako približili rezultatima iz turistički najbolje godine ikad. Tijekom pretpandemijske i rekordne 2019. ostvarili su, naime, svega devet posto noćenja više nego sada.

Više su posla turističkim domaćinima ove sezone napravili jedino naši tradicionalno najbrojniji turisti Nijemci. Od početka godine s 20 milijuna noćenja nadmašili su sva očekivanja, pa čak i spomenutu rekordnu 2019. prebacili za sitnih, ali bitnih 0,04 posto. Vjerni Nijemci i domaći gosti zajedno su, pak, hrvatskom turizmu donijeli oko 40 posto svih noćenja ostvarenih od početka ove godine. U top pet nacija koje su, moglo bi se reći, najzaslužnije za sezonu bolju nego se očekivalo uz Nijemce i Hrvate spadaju, inače, i Slovenci, Poljaci, te Austrijanci. Gosti iz Slovenije treću su poziciju, iako i dalje zaostaju 18 posto za 2019., zauzeli sa 8,5 milijuna noćenja. Slijede Poljaci koji su sa 6,5 milijuna noćenja od početka ove godine čak ostvarili osam posto bolji rezultat nego spomenute 2019.

U medijima 26.000 objava

Austrijski gosti drže peto mjesto sa šest milijuna noćenja iako je to 19 posto slabije nego prije pandemije. No, zato su Česi, recimo, dohvatili visoku šestu poziciju među gostima koji su ovoga ljeta odmarali na našoj obali s pet milijuna noćenja i svega tri posto manje nego 2019.

– Najbolje rezultate postigli smo upravo na onim tržištima na koja smo usmjerili većinu svojih promotivnih aktivnosti, a to potvrđuje da je sezona dobro pripremljena – ističe direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

– Provodili smo ciljane marketinške i PR kampanje, a u inozemnim smo medijima u proteklih pet mjeseci ostvarili više od 26.000 objava o našoj zemlji kao atraktivnoj, kvalitetnoj i sigurnoj. Uspjeli smo zadržati vidljivost na tržištu, a u idućoj godini želimo zadržati poziciju jedne od najuspješnijih turističkih destinacija na Mediteranu – zaključuje Staničić.

Iako,ni ovoj sezoni, koja je dosad dosegla 78 posto turističkog prometa iz 2019., još neko vrijeme ne bi trebao biti kraj. U listopadu, naime, slijedi „Mjesec hrvatskog turizma“ tijekom kojeg će turistički domaćini gostima ponuditi cijene minimalno 35 posto niže od regularnih. Tu će pogodnost moći konzumirati svi gosti, ali ovom akcijom Ministarstva turizma ipak se cilja prvenstveno na domaće goste.

– Nakon prošlogodišnje akcije Tjedan odmora vrijedan ove godine odlučili smo akciju produžiti na cijeli mjesec te će u listopadu domaćim i stranim turistima na raspolaganju biti niz turističkih usluga diljem Hrvatske po posebnim pogodnostima čime ih dodatno želimo potaknuti na istraživanje naše zemlje, a istovremeno i produžiti sezonu. Rezultati koje bilježimo u dosadašnjem dijelu rujna potvrđuju kako Hrvatska ima sve predispozicije postati cjelogodišnja turistička destinacija, a naši strateški ciljevi usmjereni su prema održivom, inovativnom i cjelogodišnjem turizmu – poručuje ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, koja vjeruje da će popularne cijene tijekom Mjeseca hrvatskog turizma biti dodatni motiv dolaska i stranim gostima.

U hotelima 800.000 Hrvata

Prijave zainteresiranih domaćina počele su prije nekoliko dana. Među prijavljenima ima i hotela i restorana i muzeja i nacionalnih parkova, a mnogi ne skrivaju da u nadolazećim tjednima ne samo da očekuju prvenstveno domaće goste, nego se upravo njima i ponajviše vesele. Hrvatski turisti, koji su ove godine mahom birali hotele u pravilu skuplje od drugih vrsta smještaja, nisu ni u pandemiji izgubili naviku da na odmoru ne štede.

– Da, to je naš mentalitet. Domaćini ne razlikuju goste po nacionalnosti, svi su podjednako vrijedni, ali poznato je da su naši ljudi, kad već odluče putovati, dobri potrošači i sigurno su među gostima koji su ponajviše dobrodošli. Možda se na prvu ne vidi koliko su domaćinima važni, jer nema neke velike, bučne promocije. Nema ni potrebe, naši ljudi poznaju naše destinacije. Ali, pogledajte portale, stalno iskaču neke ponude za domaće goste – ističe direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.

>> VIDEO Djevojčica (8) koja je nestala u Njemačkoj nakon godinu dana pronađena u Hrvatskoj

Ključne riječi

Komentara 1

WW
wwwcro
11:18 25.09.2021.

Nikakve koristi od toga nema 99% građana. Država i dalje troši i rasipa novac u prtljažnike političara i ostalih lopova pri državnoj blagajni. No direktna posljedica tolikog broja turista je 100 puta više oboljelih od korone (svaki dnevno). Stotine umrlih građana i tisuće drugih na bolničkom liječenju. Mislim da je jedan ljudski život vrijedniji od sveg tog novca.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije