Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Cappelli: Turizam računa na domaće turiste, naravno cijene će biti niže

Cro karticu će sada redefinirati i sigurno pokušati na neki način iskoristiti da služi svrsi u Hrvatskoj, i to ne samo na moru i u restoranima, nego da se koristi po cijeloj zemlji i za razne ponude, čime se jača domaća turistička potrošnja i prihodi
15. travnja 2020. u 14:49 11 komentara 786 prikaza
Gari Cappelli
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Domaći turisti ne mogu spasiti turističku sezonu u Hrvatskoj, jer je njihov udjel u ukupnom prometu u zadnje dvije rekordne godine bio oko 12 posto, ali turizam na njih svakako računa kada popuste mjere zaštite od koronavirusa, o čemu odlučuje civilni stožer, izjavio je u srijedu ministar turizma Gari Cappelli.

Turistička industrija u Hrvatskoj drži 13 posto zaposlenosti ili 128 tisuća radnih mjesta ANALIZA EUROSTATA Turistička industrija u Hrvatskoj drži 13 posto zaposlenosti ili 128 tisuća radnih mjesta

"Za domaće turiste smo uvijek pripremali neke posebne projekte. Ove je godine to trebao biti Tjedan odmora vrijedan i tzv. Cro kartica s popustima. To ništa nije bilo vezano za doba korone, jer smo ih pripremali puno prije nego se zaraza otkrila u svijetu", kazao je Cappelli odgovarajući na pitanja novinara uoči užeg kabineta Vlade.

Pritom je najavio da će se Cro karticu sada redefinirati i sigurno pokušati na neki način iskoristiti da služi svrsi u Hrvatskoj, i to ne samo na moru i u restoranima, nego da se koristi po cijeloj zemlji i za razne ponude, čime se jača domaća turistička potrošnja i prihodi. 

Na pitanje novinara bi li cijene u turizmu ove godine trebale biti niže, čime bi se moglo i privući domaće turiste, ako će to dopustiti zdravstvena situacija, ministar je odgovorio "naravno da će cijene biti niže, da će biti jeftinije".

Ilustracija ZBOG PANDEMIJE Veljača zadnji mjesec uoči krize s turističkim porastima

"Bit će jeftinije, pogotovo privatni smještaj, koji će sigurno za turističku potražnju biti važniji u dijelu gdje se gleda kako biti u boljoj izolaciji, kvalitetniji i bliži pristup prirodi s manje kuća u okolini i slično", kazao je Cappelli, ističući da su u sličnoj poziciji i kampovi.

Osim toga, smatra da će do izražaja doći i nautika te da će činjenica što je Hrvatska, kako je kazao, zemlja s najviše charter plovila u svijetu, sigurno biti važna, a vjeruje i da će moguće uz kvalitetne cijene biti više dostupna i domaćim turistima u određenim terminima.

"Ako dođe do turističke aktivnosti i ako se situacija oko koronavirusa poboljša, u privatnom smještaju, nautici i kampovima vidim priliku za ovo ljeto, i to prije nego u nekom hotelskom smještaju, koji će morati biti 'rigidniji' u primanju gostiju, i tu će i epidemiolozi imati riječ koliko soba otvoriti i slično", naglasio je Cappelli.

Gari Cappelli Ministar turizma Gari Cappelli 'Moramo biti spremni za trenutak kad se ponovo počne putovati, nije sve izgubljeno'

Podsjetio je i da je HTZ zbog nemogućnosti ostvarenja planova za ovu godinu van snage stavio godišnji i financijski program rada, uz najavu smanjenja plaća zaposlenima u HTZ-u u Zagrebu i predstavništvima u svijetu do 30 posto, a savjetovali su da slično učine i niže razine sustava turističkih zajednica.

Na pitanje što se čini i kako se hrvatski turizam priprema za neko eventualno popuštanje mjera pa moguće i ponovno otvaranje ugostiteljskih objekata, ministar je kazao da to prije svega ovisi o odlukama epidemiološke službe i nacionalnog stožera, ali i da imaju "neke svoje planove ako se nešto od toga dogodi sutra".

"Imamo planove za marketinške aktivnosti u slučaju popuštanja mjera i otvaranja objekata te smo jučer dali zadatak da HTZ u roku 14 dana pripremi prijedloge što ako se dogodi da primjerice iz Austrije žele i mogu doći turisti, ili iz neke druge zemlje koja nam je blizu. Tu ćemo svakako pokušati iskoristiti prednosti te blizine i mogućnost dolaska automobilima i autocestom. Znači, ako vidimo da se granice počinju otvarati ili slično, mi ćemo na tim tržištima u roku 14 dana biti spremni za marketinške aktivnosti", najavio je Cappelli. 

Eurovision Song Contest 2021
ALBINA NIJE PROŠLA
'Nikad više ne gledam Euroviziju': Pogledajte burne reakcije hrvatskih tviteraša
Oporavilište za divlje životinje u Osijeku
Briga o okolišu
Upoznajte ljude koji se brinu o divljim životinjama svaki dan
  • ledledeni:

    Nismo bili na moru 3 god pa smo živi i zdravi fala Bogu. Nećemo ni ove godine da nam daju đabe...

  • fajlpz:

    Što bi rekli u Dalmaciji rađe da prazno stoji nego dat mukte.Ne bi me čudilo da ovako razmišljaju.Pošto je sad parking?

  • PetaGora:

    Dolaziti će samo familija i poznanici. Ostatak turističke svite guliti će turiste kao i do sada u vječnom krugu preskupoga i nekvalitetnog.,