Naslovnica Tech/Sci Znanost

Znanstvenici presadili sjećanja s jednog puža na drugog

Znanstvenici su na puževe prenijeli ribonukleonsku kiselinu (RNK), molekulu koja služi kao prenositelj genetičke informacije u biosintezi bjelančevina
15. svibnja 2018. u 12:13 2 komentara 995 prikaza
Puž
Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL

Ekipa znanstvenika uspješno je transplantirala sjećanja s jednog puža na drugog, a njihov eksperiment ukazuje na mogućnost da sjećanja nisu pohranjena ondje gdje se to dosad uglavnom smatralo.

Trenton McKinley Božje čudo Probudio se iz kome kada su se već spremili za vađenje organa

Znanstvenici su na puževe prenijeli ribonukleonsku kiselinu (RNK), molekulu koja služi kao prenositelj genetičke informacije u biosintezi bjelančevina, prenosi BBC

Dio puževa vrste Aplysia californica bio je izložen blagim električnim šokovima putem repova. Puževi koji su primili šokove potom su na dodir reagirali obrambenim uvlačenjem u trajanju od 50 sekundi, dok je ta reakcija kod onih koji nisu primili šokove trajala samo sekundu.

Znanstvenici su potom izvukli RNK iz živčanih sustava puževa koji su primili šokove i umetnuli je u mali broj puževa koji ih nisu primili. Potonji su nakon toga pokazivali slične reakcije kao da su primili šokove, s obrambenom reakcijom od oko 40 sekundi.

Rad je objavljen u časopisu eNeuro i mogao bi doprinijeti potrazi za fizičkom osnovom sjećanja. Tradicionalno se, naime, smatra da su dugoročna sjećanja pohranjena u moždanim sinapsama. Međutim, profesor David Glanzman sa Sveučilišta u Kaliforniji, jedan od autora rada, uvjeren je da su pohranjena u jezgrama neurona.

- Da su sjećanja pohranjena u sinapsama, ne bi bilo šanse da naš eksperiment uspije - rekao je Glanzman, ističući da puževi nisu ozlijeđeni u istraživanju.

Ilustracija KRENI ZDRAVO Pavlovljev refleks – ruski eksperiment sa psima Laboratorij borba za zdravlje Nada za oboljele od raka: Pomak u liječenju matičnim stanicima Prva transplatacija srca 1967. Christiaan Barnard Operacija koja je promijenila svijet: 50 godina od prve transplantacije srca