Tip Ia

Otkrivena nova supernova u Galaksiji Cigara, evo kako je možete vidjeti!

Supernova
Foto: UCL/University of London Observatory
23.01.2014.

Eksplozija zvijezde dogodila se na udaljenosti od otprilike 12 milijuna svjetlosnih godina u galaksiji oblika cigare, zbog čega je poznata i pod imenom Galaksija Cigara, naziva Messier 82

Otkrivena je nova supernova, velika eksplozija zvijezde pri kojoj se oslobađa energija dovoljna da sjajem zasjeni ostatak galaksije. Novootkrivena supernova je tipa Ia, što znači da je nekada bila bijeli patuljak, to jest, malena zvijezda koja se sastoji uglavnom od materije koja u sebi ne sadrži elektrone.

Zvijezda je eksplodirala toliko jako da su njezini zvjezdani ostaci prošli više od 12.500 kilometara u sekundi kroz svemir, prenosi LA Times. Eksplozija zvijezde dogodila se na udaljenosti od otprilike 12 milijuna svjetlosnih godina u galaksiji oblika cigare, zbog čega je poznata i pod imenom Galaksija Cigara, a službenog naziva Messier 82. U središtu te galaksije je plinsko područje stvaranja zvijezda.

Kako se može vidjeti na fotografijama s teleskopa, eksplozija se dogodila s desne strane tog područja. Među prvima koji su vidjeli ovu supernovu bila je grupa studenata iz Londona koji su je zamijetili u utorak navečer, a dobra vijest za entuzijaste je da nas dijele još dva tjedna od njezinog vrhunca sjaja.

Galaksija se nalazi između zviježđa Veliki Medvjed i Mali Medvjed, a detaljne upute kako teleskopom vidjeti supernovu i M82 galaksiju možete pronaći OVDJE.

>> Teleskop ALMA snimio supernovu punu svježe prašine

>> Ovako izgleda najudaljenija supernova dosad pronađena

Avatar Kristijan Krkač
Kristijan Krkač
08:30 23.01.2014.

Kool.

08:40 23.01.2014.

najveća fora je da se ta eksplozija desila prije 12 milijuna godina. Tko zna kako to danas uopće izgleda.

DL