Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

Otkrili su ga prije deset godina: Uspješno iskopan fosil dinosaura s netaknutim embrijima

Pardo je rekla da su znanstvenici otkrili još 23 primjerka ihtiosaura tijekom iskopavanja, čime je ukupan broj pronađenih u ledenjaku Tyndall porastao na gotovo 100, a ta je regija postala jedno od najobilnijih i dobro očuvanih nalazišta ihtiosaura na planetu.
13. svibnja 2022. u 08:45 0 komentara 890 prikaza
Foto: DPA/PIXSELL

Čileanski znanstvenici uspješno su iskopali jedan od najcjelovitijih fosila ihtiosaura na svijetu s netaknutim embrijima iz ledenjaka Tyndall u čileanskoj regiji Patagoniji.

Očuvani fosil ženke drevnog morskog gmaza znanstvenici su nazvali "Fiona". Fosil dug četiri metra pomoći će znanstvenicima u proučavanju embrionalnog razvoja ihtiosaura, koji su bili u morima prije 90 do 250 milijuna godina.

Ovaj fosil "jedini je ihtiosaur s embrijima koji je pronađen na planetu iz doba prije 129 do 139 milijuna godina", rekla je Judith Pardo, znanstvenica koja je otkrila fosil. "Dakle, nevjerojatno je važan."

Pardo, paleontologinja u GAIA Antarktičkom istraživačkom centru Sveučilišta Magallanes, otkrila je fosil prije više od deset godina, ali zbog ekstremnih klimatskih uvjeta, teškog terena i udaljenost njegovo iskapanje bilo je složeni logistički izazov.

Znanstvenici su 31 dan vadili fosil. Budući da je fosil tako cjelovit, paleontolozi su rekli da su morali izvaditi pet blokova teških 200 kilograma kako bi kosti ostale netaknute.

Fosil se sada priprema za izložbu u Prirodoslovnom muzeju Rio Seco u južnom Čileu.

VIDEO Velika eksplozija u kemijskoj tvornici Melamin u slovenskom Kočevju