TELESKOP JAMES WEBB

NASA objavila nevjerojatne snimke Jupitera: Vidljive divovske oluje, aurore i mjeseci

Foto: Twitter/NASA
23.08.2022.

Svemirski teleskop James Webb (JWST) snimio je u srpnju fotografije najvećeg planeta Sunčevog sustava Jupitera na kojima se vide divovske oluje, aurore, mjeseci i prstenovi u detaljima koje su astronomi opisali kao "nevjerojatne", prenosi BBC.

Infracrvene fotografije su umjetno obojene kako bi se karakteristike istaknule. To je zato što je infracrveno svjetlo nevidljivo ljudskom oku.

"Nikada nismo vidjeli ovakav Jupiter. Sve je to prilično nevjerojatno", rekla je planetarna astronomkinja Imke de Pater sa Sveučilišta u Kaliforniji, voditeljica projekta. "Nismo očekivali da će biti ovako dobro, da budem iskrena", dodala je, prenosi BBC.

JWST, teleskop vrijedan 10 milijardi dolara, međunarodni je projekt koji vodi američka svemirska agencija NASA sa svojim partnerima iz Europske svemirske agencije i Kanadske svemirske agencije.

NASA je objavila da se u samostalnom prikazu Jupitera, stvorenom kombinacijom nekoliko slika iz teleskopa, polarna svjetlost proteže do velikih visina i iznad sjevernog i južnog pola Jupitera. Aurore su svjetlosne pojave na nebu uzrokovane Suncem.

U međuvremenu, Velika crvena pjega, poznata oluja toliko velika da bi mogla progutati Zemlju, izgledala je bijela. To je bilo zato što je reflektirala puno sunčeve svjetlosti.

JWST je lansiran u prosincu 2021. i trenutno se nalazi oko 1,6 milijuna km od Zemlje. Može otkriti svjetlost koja je počela putovati prema Zemlji prije 13 milijardi godina, kratko vrijeme nakon Velikog praska.

Smatran nasljednikom poznatog teleskopa Hubble, očekuje se da će JWST biti ključan uređaj za promatranje svemira barem sljedećih 20 godina.

>> VIDEO Koji stranci najviše žele doći u EU: Zbog posla, najviše stranaca primila Poljska