Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

Izuzetno rijetko otkriće znanstvenika: Pronađen meteorit star čak 4,6 milijarda godina

Analize su pokazale i da je meteorit vjerojatno bio dio kore objekta poznatog kao protoplanet, velikog stjenovitog tijela koje je trebalo postati planet. Meteorit je nekad bio lava, ali se ohladio i pretvorio u krut objekt u periodu od 100.000 godina.
17. ožujka 2021. u 09:16 1 komentara 1173 prikaza
Meteorit u svemiru - ilustracija
Foto: Pixabay

Znanstvenici su u svibnju 2020. u alžirskome dijelu Sahare otkrili najstariji meteorit vulkanskog porijekla. Potječe s protoplaneta koji se formirao u prvih milijun godina nastanka našega Sunčevog sustava ili prije nego što je nastala Zemlja.

Pompeii Nevjerojatni prizori Nova senzacionalna otkrića: U Pompejima je još ostalo otkopati 20 hektara

Na područje južnog Alžira meteorit nazvan Erg Chech 002 pao je "prije otprilike stotinu godina", kazao je geokemičar Jean-Alix Barrat sa Sveučilišta u Brestu. O tomu je nedavno u Zborniku Američke akademije znanosti objavio rezultate studije.

Francuski i japanski znanstvenici su dubinskom analizom sastava i starosti pronađenog meteorita ustanovili da je Erg Chech 002 star oko 4,6 milijarda godina i da je najstariji poznati primjer magme iz svemira.

Barrat je AFP-u kazao da službeno postoje 43 komadića meteorita od kojih su neki veliki poput šake.

Dodao je kako je odmah shvatio da je to vrlo neobično upravo zbog njihova vulkanskog porijekla. Naime, većina stjenovitih meteorita otkrivenih na Zemlji sastavljena je od druge vrste vulkanskih stijena poznatih kao bazalt. One potječu od izvora s bazaltnim korama koje su pune željeza i magnezija, a kemijski sastav komadića pronađenih u Sahari bogat je silicijevim dioksidom.

Ne žele 'meteorsku groznicu' Astronomi taje točnu lokaciju meteorita. Korlević: Vrijednost je od 1000 eura do basnoslovno

Barratovi kolege i koautori studije, Marc Chaussidon s Pariškog instituta za fiziku i Johan Villeneuve, istraživač sa Sveučilišta Lorraine su kazali da je po njihovim izračunima nastao u prvih milijun godina našega Sunčevog sustava.

Znanstvenici kažu da je riječ o uistinu rijetkom primjerku jer su izvorni protoplanet "progutali" drugi planeti tijekom nastanka Sunčeva sustava.

VIDEO: Ruski znanstvenici spustili svemirski teleskop u Bajkalsko jezero

Zaprati kanal Večernjeg | Autor :

Severina najavila veliku regionalnu turneju "The Magic Tour"
NIJE JOJ BILO LAKO
Severina nakon 17 godina progovorila o čuvenoj snimci: 'Šest mjeseci nisam izašla iz kuće'
Nikša Bratoš
RAIFFEISEN FUTURE BOOST
Pogled iza scene: Što treba za kvalitetan nastup i kako je biti glazbenik u doba korone?