Naslovnica Tech/Sci Znanost

Asteroid 'za dlaku' promašio Zemlju: izbjegnuta eksplozija siline 20 atomskih bombi

TC4 bio bi u stanju zbrisati manju državu
12. listopada 2017. u 12:32 10 komentara 6644 prikaza
svemir
Foto: L.calcada/DPA/PIXSELL

Asteroid 2012 TC4, promjera između 12 i 27 metara, "za dlaku" je noćas promašio Zemlju, preciznije za 44.000 km, jureći brzinom od 17 kilometara u sekundi, prenose agencije.

T-rex Život s T-rexom Da je asteroid u Zemlju udario samo 30 sekundi kasnije, dinosauri bi preživjeli

Američka svemirska agencija (NASA) izvijestila je da je njegova masa oko 7000 tona, a Zemlji je bio osam puta bliže nego Mjesecu.

Asteroid je otkriven 2012. godine iz opservatorija na Havajima. Ponovno će nas obići 2050. i 2079. godine.

Da se konkretno ovaj asteroid sudario sa Zemljom, došlo bi do eksplozije siline poput eksplozije 20 atomskih bombi.

No astronomi diljem svijeta izračunali su da trenutačno nijedan asteroid u Sunčevu sustavu nije na takvoj putanji da bi se sudario s našim planetom u sljedećih 100 godina.

Jedini problem u takvoj računici jest činjenica da ona uključuje samo asteroide koji bi bili u stanju načiniti golemu štetu. TC4 ne spada u takve, iako bi bio u stanju zbrisati manju državu.

Svake godine relativno blizu Zemlje u prosjeku projure tri takva asteroida. TC4 bio je poseban jer nam se približio dovoljno blizu da svjetske astronomske agencije poput NASA-e, ESA-e i ostalih na tom preletu mogu testirati sustav uzbunjivanja pred asteroidnom opasnošću.

montaza MOGUĆI SCENARIJI Ovo je 10 prijetnji koje mogu uništiti život na Zemlji asteroid ZNANSTVENICI OTKRIVAJU Što bi se dogodilo kada bi veliki asteroid udario u ocean? Rezultati će vas iznenaditi Nibiru POVRATAK MAJANSKOG PROROČANSTVA 'Smak svijeta je blizu. Krajem 2017. misteriozni planet pretvorit će Zemlju u prah?!'