Večernjem listu iz vrha Kuće hrvatskog nogometa u utorak je potvrđeno: Hrvatski nogometni savez od jeseni 2026. godine mijenja tzv. tehničkog partnera – Nike odlazi u povijest, a vatrene preuzima Adidas!
Ova promjenu sponzora Večernji je prvi najavio prije mjesec dana, a jedina je novost zapravo da je Adidas dao ponudu HNS-u koju dosadašnji partner Nike nije "matchirao", odnosno nadvisio, prepustivši sada HNS-u i Adidasu da formalno sklope ugovor. O tome smo pisali i prije 20 dana, a više o tome možete pročitati OVDJE.
Kvalifikacije u Nikeu
Tako završava jedna era koja već traje četvrt stoljeća, idila Nikea i HNS-a za čijega je trajanja hrvatska nogometna reprezentacija propustila samo jedno veliko natjecanje, Svjetsko prvenstvo 2010. godine, a pritom osvojila dvije medalje na svjetskim prvenstvima – srebro 2018. i broncu 2022. – te jednu u Ligi nacija (srebro 2023. godine). Bile su to godine u kojima je hrvatski dres ponovno bio globalno prepoznatljiv te itekako tražen odjevni artikl.
Prema postojećem ugovoru, hrvatska nogometna reprezentacija nastavit će nastupati u Nikeovim dresovima u kvalifikacijama za SP 2026. te na završnom turniru u SAD-u, Kanadi i Meksiku, a u novom ciklusu kvalifikacija za Europsko prvenstvo, u jesen 2026., imat će premijeru u novoj Adidasovoj opremi. Naravno, već su se po raznim web stranicama pojavile neslužbene inačice novoga dresa vatrenih. Uglavnom, promjena će biti revolucionarna i spektakularna, s obzirom na to da Hrvatska – kao svjetska nogometna velesila – ulazi u Adidasovu elitnu skupinu klijenata. U njoj su već svjetski prvak Argentina, europski prvak Španjolska, pa Italija, Belgija, Meksiko, Japan..., a od velikih klubova Real Madrid, Arsenal, Manchester United, Juventus...
Adidas će biti drugi njemački proizvođač sportske opreme koji će odijevati vatrene. Tamo početkom devedesetih Hrvatska je nastupala u dresovima marke Uhlsport, čiji je predstavnik bio Čakovčanin Zvonko Bratuša. Prvi pak hrvatski dres, onaj za premijerni nastup protiv Amerikanaca 1990. godine, proizveo je čakovečki MTČ.
Drugi njemački partner
Na svom prvom velikom natjecanju, Europskom prvenstvu u Engleskoj 1996. godine, Hrvatska je nastupila u dresovima marke Lotto, u kojima je 1998. godine osvojila i svjetsku broncu u Francuskoj. U Lottovim dresovima Hrvatska je bila prokockala i plasman na Euro 2000. godine. I onda je počela era Nike, koja je imala uspona i padova. Primjerice, cijeli svijet gledao je 2002. godine kako Ivica Olić nakon slavlja pogotka protiv Talijana u Ibarakiju, nakon skidanja dresa, nije u stanju taj isti dres ponovno odjenuti zbog komplicirane podstave. Koja je potom bila odstranjena škarama...
Bolan udarac za Dominika Livakovića, ovo sigurno nije mogao očekivati
Tako im i treba. Nike je od zadnja dva domaća dresa napravio čistu šprdnju. Naša domaća kockasta verzija se nebih smjela dirati i treba ostario kao 1996, 2018, 2020 …. Treba ga svrstati u nacionalno blago!