Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Sport Automoto

Velikan ekskluzivno za Večernji list: 'U Hrvatskoj će biti zanimljivo i izazovno'

Thierry Neuville, peterostruki viceprvak svijeta u WRC-u i pobjednik 13 WRC utrka u karijeri, trenutačno se nalazi u Italiji, gdje obavlja završne pripreme za Croatia Rally.
14. travnja 2021. u 10:43 1 komentara 3357 prikaza
Rallye Monte Carlo WRC 2021
Foto: DPPI/PIXSELL

Još je samo osam dana ostalo do početka Croatia Rallyja, najvažnijeg ovogodišnjeg globalnog sportskog događaja u Hrvatskoj. Treća je to utrka ovogodišnjeg WRC svjetskog prvenstva, a Hrvatska će prvi put od 22. do 25. travnja biti domaćin najboljim svjetskim relijašima.

UEFA Champions League - Semi Final 2nd Leg - Real Madrid vs Bayern Munich KAKVO PRIZNANJE Modrić proglašen najboljim na svijetu! Nadmašio je i Cristiana Ronalda

Oni trenutačno obavljaju posljednje pripreme za brzince kojima će juriti 69 posada po lokalnim cestama Plešivice, Žumberka, Karlovačke i Krapinsko-zagorske županije. Toyotini vozači, trenutačno vodeći u poretku Finac Kalle Rovanperä i sedmerostruki svjetski prvak Sébastian Ogier upravo treniraju u Zagorju, a Hyundaijevi piloti, Estonac Ott Tanak i Belgijac Thierry Neuville, koji su osvojili posljednja dva momčadska naslova WRC prvaka u Hyundaiju i20 WRC, testiranja u Gorskom kotaru obavili su krajem ožujka.

Nigdje kao u Hrvatskoj

Thierry Neuville, peterostruki viceprvak svijeta u WRC-u i pobjednik 13 WRC utrka u karijeri, trenutačno se nalazi u Italiji, gdje obavlja završne pripreme za Croatia Rally, a s njime smo razgovarali o njegovim očekivanjima od utrke u Hrvatskoj.

Pitali smo kako mu se čine hrvatske ceste, i na koji reli ga najviše podsjećaju.

– Mislim da će u Hrvatskoj biti vrlo izazovno i zanimljivo, bar prema onome što sam vidio i osjetio na treninzima.

Thierry Neuville pet je puta bio viceprvak WRC-a, a mogao bi biti jedan od šlagera sezone.

– Testne rute vrlo su zahtjevne, interesantne i izazovne, s mnogo različitih profila i podloga te vrlo skliskih dijelova. Kad bih to mogao usporediti s nekom od utrka WRC-a  do sada, to bi možda bile neke etape talijanskog ili češkog relija, gdje je također mjestimično blatnjava i grbava cesta. Vrlo je mješovita podloga i, da budem iskren, nikad nisam vozio na takvom terenu kakav će biti u Hrvatskoj na WRC utrci. Očekivanja su velika, vozi se na asfaltu koji je jedna od mojih najdražih podloga i svakako ću dati sve od sebe za pobjedu – rekao nam je Neuville.

Belgijac je pet puta završio drugi u ukupnom poretku vozača WRC-a. Ove godine zabilježio je dva treća mjesta i trenutačno je drugi u ukupnom poretku.

Osjeća li da je ovo njegova sezona i nada li se da bi napokon mogao postati svjetski prvak?

– Ne znam, bit ćemo pametniji nakon još nekoliko utrka, sezona. Ali borit ćemo se za prvo mjesto, to je sigurno, dat ćemo sve od sebe – kaže Neuville.

Boji li se da će ostati upamćen kao vozač koji je bio vječito drugi, tako blizu tronu, ali bez WRC naslova prvaka?

– Ne namjeravam se povući još iz WRC-a i borim se za vrh konstantno. No, vrlo sam ponosan na svoju karijeru i ostvarenje sna da postanem reli vozač. Već je i ovo što sam postigao više nego što sam mogao očekivati kad sam bio mladi vozač. Dolazim iz radničke obitelji i bio sam bez ikakve financijske pomoći obitelji. Bez obzira na to, uspio sam postati vozač jednog od najboljeg WRC tima i u samom sam svjetskom vrhu. Uživam u ovome što radim i uvijek dajem sve od sebe pa ćemo vidjeti što će mi to donijeti u budućnosti – rekao je Neuville.

Sve teže postati WRC as

Postoji li savjet koji bi dao tisućama mladih koji bi željeli postati WRC vozači, kako se može uspjeti i bez jakog obiteljskog financijskog zaleđa?

– Iskreno, to je vrlo teško i vjerojatno će u budućnosti biti još teže. Samo je nekoliko mjesta u momčadima, a mnogo je iskusnih vozača. Pobjede konstruktorskih momčadi sve su važnije i zbog toga timovi žele konstantnost i ne žele riskirati, pa mladi dobivaju sve manje šansi. Ali, da se može uspjeti, pokazali su mladi Finac Rovanperä ili Šveđanin Solberg, koji su bili brzi u nastupima izvan tvorničkih momčadi, što je vrlo skupo, pa su ušli u tvorničke momčadi – objašnjava Neuville.

NIJE MU PRVI PUT Sudac Bandić mu spasio život u sekundi: Moram ga nazvati da mu zahvalim

Neuville za Hyundai vozi od njegova povratka u WRC 2014. Koliko su ekipa i automobil napredovali u tih sedam sezona?

– Mnogo smo napredovali. Nije tajna da smo se prvih nekoliko godina mučili, imali smo problema s automobilom, a i tim je svakim danom učio i bio bolji. No sve je krenulo nabolje s novim mnogo bržim Hyundaijem i20 2016. godine. Od tada smo stalno u borbi za pobjedu – kaže Neuville.

Mogu li digitalni simulatori pomoći u treningu i zamijeniti klasične testne staze za treniranje.

– Pokušali smo s time, ali se nije pokazalo kao dobro rješenje. Više mi je smetalo nego što mi je pomoglo – kaže Neuville.

PRSATA CLAUDIA
Bujna Slavonka o kojoj pišu svjetski mediji: 'Žene se zgražaju kad me vide'
Croatia osiguranje
Podrška poljoprivrednicima
Kako domaće osiguranje podupire razvoj poljoprivrednika i domaće proizvodnje
  • Avatar Gelipter
    Gelipter:

    U Hrvatskoj je zanimljivo i izazovno svaki dan bez obzira šta se radi. Gospodin je malo hiperaktivan