Arvid Lindblad tinejdžerska senzacija, vozit će 2026. godine u Formuli 1. Njegov strelovit uspon kroz juniorske kategorije, obilježen rušenjem rekorda i nevjerojatnom vozačkom zrelošću, nagrađen je ugovorom s timom Visa Cash App Racing Bulls za novu sezonu 2026. godine. Time će postati dvadeseti vozač koji je iz brutalno zahtjevnog Red Bull Junior Teama stigao do samog vrha motosporta. Rođen je 2007. godine u Virginia Wateru u Engleskoj. S ocem Šveđaninom, Stefanom, i majkom indijskog podrijetla, Anitom, odrastao je u britanskoj kulturi, no uvijek je s ponosom isticao svoje raznoliko naslijeđe koje ga je oblikovalo i kao osobu i kao sportaša.
Poziv na humanitarni turnir u vaterpolu
Lindbladova strast prema oktanskom svijetu rođena je gotovo istovremeno s njegovim prvim koracima. Dok su se njegovi vršnjaci igrali u pješčaniku, trogodišnji Arvid već je ukrotio svoj prvi motocross motor. Ipak, prava ljubav planula je dvije godine kasnije, kada mu je otac za peti rođendan kupio prvi karting. Taj trenutak bio je sudbonosan. Zvuk motora, miris benzina, osjećaj brzine i adrenalin bliskih borbi na stazi trenutačno su ga osvojili. Bilo je jasno da to nije samo dječji hir, već poziv. Već 2015. godine, sa samo osam godina, počeo se natjecati, a njegov urođeni talent bio je toliko očit da ga je već s devet godina pod svoje okrilje uzeo Oliver Rowland, iskusni britanski vozač i bivši svjetski prvak Formule E.
Pod Rowlandovim vodstvom, Lindbladova karting karijera, koja je trajala od 2015. do 2022. godine, pretvorila se u impresivan niz pobjeda i naslova. Dominirao je na stazama diljem Europe, dokazujući se kao vozač kojeg treba pobijediti u svakoj kategoriji u kojoj bi se pojavio. Njegova vitrina s trofejima brzo se punila, a među najznačajnijim uspjesima ističu se osvajanje prestižnog WSK Super Master Series prvenstva u klasi OK-Junior 2020. godine, što ga je katapultiralo u sam vrh svjetskog kartinga. Sljedeće godine, prešavši u seniorsku klasu OK, nastavio je s dominacijom, osvojivši naslove u WSK Euro Series i WSK Final Cupu. Ti uspjesi u najjačoj konkurenciji, na prvenstvima koja se smatraju neslužbenim svjetskim prvenstvima i gdje su stasali gotovo svi današnji vozači Formule 1, bili su jasan signal najvećim timovima da je na pomolu nova velika zvijezda.
Vrhunac njegove karting karijere poklopio se s pozivom koji se ne odbija. Godine 2021., s tek navršenih 13 godina, Arvid Lindblad postao je član Red Bull Junior Teama, programa poznatog po stvaranju šampiona, ali i po nemilosrdnom odbacivanju onih koji ne zadovolje najviše standarde. Ulazak u Red Bullovu obitelj bio je ogroman korak, ali i ogroman pritisak. No, Lindblad je na pritisak odgovorio na jedini način koji zna – pobjedama. Godine 2022. napravio je prijelaz u jednosjede, natječući se u iznimno kompetitivnoj talijanskoj Formuli 4. Prava eksplozija talenta uslijedila je 2023. godine. Sezonu je započeo pobjedama u F4 prvenstvu Ujedinjenih Arapskih Emirata, a zatim je briljirao u talijanskoj F4. Iako je prvenstvo završio na trećem mjestu, ostvario je impresivnih šest pobjeda, uključujući legendarnu trostruku pobjedu na Monzi, talijanskom "hramu brzine". Kao kruna sezone stigla je pobjeda na prestižnom Macau F4 Svjetskom kupu, utrci koja pobjedniku jamči status buduće zvijezde.
Godina 2024. donijela je novi, još veći izazov – prelazak u FIA Formulu 3 s vodećom momčadi Prema Racing. Mnogi su se pitali može li mladi Britanac nastaviti svoj pobjednički niz u kategoriji poznatoj po izjednačenosti i žestokoj konkurenciji. Lindblad je odgovorio na spektakularan način. Već na svojoj debitantskoj utrci u Bahreinu, iskoristio je start s pole positiona u sprint utrci i suverenom vožnjom stigao do pobjede, postavši tako najmlađi pobjednik utrke u povijesti modernog F3 prvenstva. Tijekom sezone ostvario je još nekoliko pobjeda i konstantno se borio u vrhu, završivši prvenstvo na izvrsnom četvrtom mjestu. Kako bi maksimalno iskoristio vrijeme i stekao što više iskustva, tijekom zimske stanke natjecao se i u Formula Regional Oceania Championshipu na Novom Zelandu. Tamo je s timom M2 Competition potpuno dominirao, osvojivši svoj prvi naslov prvaka u jednosjedima i dodatno učvrstivši samopouzdanje prije ključnih izazova koji su ga čekali.
Logičan sljedeći korak na putu prema Formuli 1 bila je FIA Formula 2, posljednja stepenica prije ulaska u elitu. Za sezonu 2025. potpisao je za španjolsku momčad Campos Racing i ponovno šokirao automobilistički svijet. Već na drugom trkaćem vikendu sezone, na opasnoj uličnoj stazi u Jeddahu, odnio je pobjedu u sprint utrci i s dobi od 17 godina i 254 dana srušio još jedan rekord, postavši najmlađi pobjednik u povijesti Formule 2. No, nije stao na tome. Šest tjedana kasnije, na klasičnoj stazi u Barceloni, postao je drugi najmlađi osvajač pole positiona u povijesti prvenstva. Hladnokrvno je pretvorio najbolju startnu poziciju u pobjedu u glavnoj, nedjeljnoj utrci. Svoju debitantsku F2 sezonu završio je na sjajnom sedmom mjestu u ukupnom poretku, s dvije pobjede i četiri postolja, čime je definitivno uvjerio svoje šefove u Red Bullu da je spreman za najveću pozornicu.
Svi ti uspjesi, rekordi i nevjerojatna mirnoća za upravljačem nisu prošli nezapaženo kod dr. Helmuta Marka i vodstva Red Bull Racinga. Odluka je pala – Arvid Lindblad je novi vozač Formule 1. Njegov ugovor s timom Visa Cash App Racing Bulls za 2026. godinu predstavlja ostvarenje sna za dječaka koji je prije samo desetak godina pravio prve krugove u kartingu.
Iako će se na stazama diljem svijeta natjecati pod britanskom zastavom, Arvid Lindblad nikada nije zaboravio svoje korijene. Duboko je povezan sa svojim indijskim naslijeđem preko majke Anite, redovito slavi Diwali, hinduistički festival svjetla, a tijekom posjeta Indiji s ponosom obilazi znamenitosti poput India Gatea i Taj Mahala.