KRAJ ZA NOVOZELANĐANINA

Red Bullovo izbacivanje vozača nakon samo dvije utrke dokaz je lošeg vodstva

Chinese Grand Prix
Foto: EDGAR SU/REUTERS
1/3
26.03.2025.
u 13:00

Liam Lawson se kvalificirao na 18. mjesto u prvoj utrci sezone u Australiji, prije nego što je izletio s mokre staze tijekom utrke.  Prošlog vikenda u Kini, kvalificirao se kao posljednji za sprint i glavnu utrku, završivši te utrke na 14. i 12. mjestu. Zamijenit će ga Yuki Tsunoda, dosadašnji vozač Racing Bullsa

Formula 1 momčad Red Bull iz tima izbacuje novozelandskog vozača Liama Lawsona nakon samo dvije utrke i za sljedeću Veliku nagradu u Japanu ga mijenja Japancem Yukijem Tsunodom.

Odluku su donijeli čelnici Red Bulla, uključujući šefa tima Christiana Hornera, na sastanku u Dubaiju početkom ovog tjedna, potvrdili su izbori bliski momčadi. Očekuje se da će Red Bull službeno potvrditi ovu odluku kasnije ovog tjedna, iako su odbili službeno komentirati situaciju.  

Red Bull je odavno poznat po nemilosrdnom pristupu prema svom programu mladih vozača. Čak i u tom kontekstu, način na koji su postupili s Lawsonom izazvao je nevjericu u svijetu Formule 1. Ovaj potez, koji je prvi potvrdio nizozemski list De Telegraaf, dolazi nakon lošeg starta Lawsonove karijere u Red Bullu.  

Novozelanđanin se kvalificirao na 18. mjesto u prvoj utrci sezone u Australiji, prije nego što je izletio s mokre staze tijekom utrke.  Prošlog vikenda u Kini, kvalificirao se kao posljednji za sprint i glavnu utrku, završivši te utrke na 14. i 12. mjestu.  

Njegov prosječni zaostatak u kvalifikacijama za momčadskog kolegu Maxa Verstappena iznosio je 0,88 sekundi. Verstappen je završio drugi u Australiji, treći u sprintu u Šangaju i četvrti u kineskoj utrci. Lawson će se vratiti u Red Bullov drugi tim, Racing Bulls, uz francuskog novaka Isacka Hadjara.  

Formula One F1 - Australian Grand Prix - Albert Park Grand Prix Circuit, Melbourne, Australia - March 13, 2025 Red Bull's Max Verstappen and Red Bull's Liam Lawson at the Albert Park Grand Prix Circuit ahead of the Australian Grand Prix REUTERS/Edgar Su Photo: EDGAR SU/REUTERS
Foto: EDGAR SU/REUTERS

Japanski vozač Tsunoda je na Velikoj nagradi Kine upitan bi li prihvatio promociju u Red Bull ako mu se ponudi. Odgovorio je: "Da, zašto ne? Uvijek. U Japanu? Da, 100%. Mislim, bolid je brži."  

Kad su Lawsona pitali o toj mogućnosti, rekao je: "Godinama sam se utrkivao s njim, pobjeđivao ga u juniorskim kategorijama — i u F1 također, pa može govoriti što god želi."  

Lawson je promoviran u Red Bull ove sezone nakon što je tim odlučio otpustiti Sergija Péreza, unatoč tome što je Meksikanac imao još dvije godine ugovora. Odluka je donesena nakon teške 2024. za Péreza, koji nije uspio završiti na postolju nakon pete utrke sezone.  

Perezove slabe izvedbe pridonijele su tome da tim prošle godine završi treći u konstruktorskom poretku, iza McLarena i Ferrarija. Kako je Perezova forma 2024. pratila sličan obrazac kao u drugoj polovici 2023., Red Bull je odlučio da je vrijeme za promjene.  

Imali su izbor između Lawsona i Tsunode kao nove opcije te su odabrali Novozelanđanina, unatoč tome što je odradio samo 11 utrka kroz dvije sezone, dok se Tsunoda natječe za momčad Racing Bullsa od 2021. godine.

Odluka da se Lawson promovira u Red Bull, uz Maxa Verstappena, nakon samo 11 utrka već je sama po sebi bila upitna. Da ga se sada, nakon samo dvije utrke, vrati u drugi tim i zamijeni Tsunodom (koji je prije tri mjeseca bio preskočen) jednostavno je nevjerojatno.  Ovaj potez otvara ozbiljna pitanja o vodstvu Red Bulla, prvenstveno o šefu tima Horneru.  

Horner je prošlog svibnja odlučio ponuditi novi dvogodišnji ugovor Sergiju Pérezu, iako je Meksikanac već tada počeo gubiti formu, baš kao i u drugoj polovici 2023. Donio je tu odluku iako je Carlos Sainz bio dostupan nakon što je Ferrari osigurao dolazak Lewisa Hamiltona za 2025.  

Nakon što je Perezova forma dalje padala kroz ostatak 2024., odlučeno je da se njegov ugovor raskine. To je rezultiralo isplatom od više milijuna dolara.  

Umjesto da izaberu Tsunodu, koji ima četiri godine iskustva i pobijedio je Lawsona kao momčadskog kolegu, odabrali su Novozelanđanina, navodno zbog njegove mentalne snage.  

Plan je bio pričekati barem do Velike nagrade Japana prije donošenja konačne odluke jer je to prva staza na kalendaru ove godine na kojoj Lawson ima prethodno iskustvo.  No, na kraju su Lawsonove loše izvedbe dovele do njegove smjene nakon samo dvije utrke.  

VEZANI ČLANCI:

Verstappen, prema izvorima, smatra da je odluka pogrešna, vjerujući da problem leži u Red Bullovom bolidu, a ne u drugom vozaču.  Nizozemac je rekao da je Red Bullov bolid za 2025. četvrti najbrži, iza glavnih konkurenata McLarena, Mercedesa i Ferrarija.  

Bolid i dalje ima probleme s ravnotežom koji su ometali momčad prošle godine, što je rezultiralo time da je Verstappen pobijedio u samo dvije od posljednjih 14 utrka prošle godine, prije nego što je izdržao kasni napad McLarenovog Landa Norrisa i osvojio svoj četvrti naslov prvaka svijeta.  

Lawson je sudjelovao u šest utrka 2023. kao zamjena za Daniela Ricciarda kada je Australac slomio ruku u nesreći, osvojivši bodove devetim mjestom u Singapuru.  Prošle godine natjecao se u pet utrka nakon što je Ricciardo izbačen poslije VN Singapura, osvojivši bodove devetim mjestima u SAD-u i Sao Paulu.  

Tsunoda je nadmašio Lawsona u kvalifikacijama četiri puta naspram dva u 2023. i sedam puta naspram dva u 2024. U utrkama je Tsunoda bio ispred šest puta u odnosu na četiri Lawsonova prednjačenja, računajući utrke u kojima su obojica došla do cilja.  

Red Bull je odabrao Lawsona jer su vjerovali da Japanac nema mentalnu čvrstoću potrebnu za preživljavanje u Red Bullu uz Verstappena, dok su smatrali da Novozelanđanin ima veći potencijal za napredak.  Sada moraju pronaći način da opravdaju niz svojih odluka, uključujući gotovo neviđenu odluku da izbace Lawsona nakon tako malo vremena za prilagodbu.  

Za mnoge, ovo će izgledati kao momčad koja poriče razmjere problema s njihovim bolidom. I kao momčad koja ne razumije što očekivati kada biraju vozače koji se tek trebaju dokazati kao svjetska klasa, stavljajući ih uz vozača šampionskog kalibra u tehnički problematičan bolid koji je uz sve svoje probleme još i detaljno prilagođen isključivo Verstappenu.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije