Perica Matijević, kandidat za novog predsjednika i Ivan Došen, zamjenik predsjednika, osvrnuli su se na trenutnu situaciju i izbornu Skupštinu Hrvatskog motociklističkog saveza.
- HMS je već godinama u dubokoj krizi, otuđen, nefunkcionalan, slab i beznačajan. Međutim, sve to nije ništa novo. Javnost je neupućena jer u medijima praktički i ne postojimo.
Amerikanci spremaju spektakl: Evo tko će sve prisustvovati ždrijebuMeđutim, motociklisti to znaju već više od desetljeća ali se drže se po strani, izbjegavaju HMS jer se “tu ništa ne može... E pa mi smo ušli duboko u problematiku, pripremili program reformacije i reorganizacije i ne samo da znamo da možemo, nego i hoćemo reformatizirati stari HMS i u četiri godine mandata stvorit ćemo HMS dostojan svojeg imena i uloge u sportu RH, ali i u društvu, kulturi, turizmu...
Uspostavit ćemo odnos sa svim motociklistima Hrvatske, a ne samo privilegiranom šačicom kao do sad, vratit ćemo motociklizam u medije i u žižu interesa, unaprijedit ćemo sport i natjecanja, uvesti suvremene programe obrazovanja trenera, sudaca i vozača.
U Hrvatsku, na naša prvenstva i utrke, dovest ćemo mnogo inozemnih natjecatelja, a naše vozače poslat ćemo po medalje u Europu i svijet. I još puno toga - priča Matijević.
Ivan Došen se nadovezao:
- Na primjer, potpuno je neprihvatljivo da se 2025. godine vozači na natjecanja prijavljuju mailom ili na licu mjesta, papirom, na dan utrke! Podaci vozača ne postoje u jedinstvenoj digitalnoj bazi, a povijesni rezultati nisu dostupni niti za javnost niti za klubove.
S tim u vezi, svjedočili smo nedavnom požaru Vijesnika u kojem je, kao šlag na torti, ogroman dio arhive Saveza čini se zauvijek nestao. Dakle, mi u ovom stoljeću nemamo digitalnu arhivu, registar vozača, online sustav prijava je u povojima još.
A nemamo ni rezultate dostupne u stvarnom vremenu. Ma da budem sasvim iskren, ni korištenje maila nije baš rutina nekima od ljudi na najznačajnijim pozicijama u dosadašnjoj upravi.
Digitalna transformacija je naučna fantastika. Nažalost, mi do sada nismo bili u poziciji išta promijeniti, a sva naša nastojanja da upozorimo na probleme poput ovog bila su uspješno ignorirana.
Međutim, ako bude sluha i ako nas klubovi, članice HMS-a, izglasaju kao novu upravu, sve ove i brojne druge nedostatke efektno ćemo riješiti već u prvoj godini mandata.
Realno, mi smo daleko mlađa generacija pa ni ne znamo raditi s zastarjelim alatima. Sasvim je prirodno da ćemo koristiti alate koje koristimo svakodnevno, u svojim poslovima i već time ćemo napraviti ogroman skok.
Novi HMS najavio je i potpuno novi pristup sigurnosti, koji uključuje standardizirane protokole na natjecanjima, edukacije sudaca i stručnog kadra, te blisku suradnju s klubovima. Matijević naglašava kako hrvatski motociklizam, unatoč velikom potencijalu, nema razvijenu strategiju regrutiranja mladih talenata.
- Ne postoje baze, program sustavne podrške i drugo. Ipak, ne želimo ratovati ni s kim! Puno je divnih kolega sa sjajnim idejama i puno je toga i dobrog u HMS-u! Sve ovo što smo pokrenuli nije čin pobune - ovo je čin odgovornosti - priča Došen i zaključuje:
- Godinama svi pričaju da treba nešto mijenjati. Mi smo prvi koji su sjeli za stol i napisali konkretan plan. Ako želimo sport, moramo prestati šutjeti.
Matijević poručuje da je Hrvatski motociklistički savez pred povijesnom prekretnicom:
- Bira se hoćemo li ostati u devedesetima ili krenuti prema suvremenom, transparentnom te “fair” i sigurnom motociklizmu i motociklističkom sportu.
Mi nudimo jednu značajnu alternativu internim sukobima, koji su dominirali do sada i koji su možda i najvažniji razlog dosadašnjeg zastoja: mi nemamo neprijatelje, naša vrata su širom otvorena za sve ideje i prijedloge, a možda i još važnije, odmah nakon što dobijemo mandat, pokucat ćemo na vrata ministarstava, velikih kompanija, Šumarije, Lovačkog saveza, Planinarskog saveza i brojnih drugih, u državi i šire.
Naprosto moramo uspostaviti dobar odnos i suradnju sa svima te se pozicionirati na mjesto koje smo davno, davno izgubili. Koristim priliku da pozovem sve kolege iz HMS-a da na stranu stave, ili još bolje potpuno zaborave stare nesuglasice te da se pridruže nama, novima, svježima, neposvađanima ni s kim te da skupa krenemo dalje, za boljitak našeg sporta.
Novi HMS objavio je rat dugogodišnjem kaosu, Hrvatski motociklizam već godinama muku muči s istim problemima: nesređenim sustavom natjecanja, neujednačenim pravilima, odljevom vozača, improvizacijom organizatora i kroničnim manjkom digitalizacije.
No sada se, prvi put nakon dugo vremena, pojavila inicijativa koja tvrdi da ima plan, znanje i način kojima će "prekinuti začarani krug". Inicijativa “Novi HMS” okuplja vozače, organizatore, gospodarstvenike i sportske djelatnike koji javno poručuju da je vrijeme za ozbiljnu rekonstrukciju Hrvatskog motociklističkog saveza.
Na svojoj Facebook stranici krenuli su s predstavljanjem programa te plana rekonstrukcije Hrvatskog motociklističkog saveza u narednom periodu.
-Godinama gledamo provizorna rješenja i loše improvizacije koje urušavaju naš sport. Vrijeme je za adekvatan, inteligentan, odgovoran i efektan pristup te suvremena rješenja koja će pokrenuti razvoj sporta i motociklizma RH.
Ipak, nije nam cilj rušiti sve što je bilo, niti se, kao loši političari, iza loših rezultata kriti s “ovi prije nas su nam ostavili kaos...”. Cilj je reciklirati sve što vrijedi te reorganizirati, restrukturirati poznati HMS u jedan suvremen, odgovoran, pametan, kompetentan Savez koji radi, razvija Sport te okuplja i podupire sve motocikliste, klubove, vozače, organizatore i druge dionike motociklizma Hrvatske.
Svjesni smo da, ako to ne napravimo sada, realno je očekivati da za koju godinu više neće biti nikoga tko bi mogao išta popraviti. Kroz desetljeća lošeg vodstva, prožetog međusobnim ratovima i netrepeljivosti, vrijeme nas je pregazilo.
Dokaz za to je i nedavni požar u zgradi Vijesnika u kojem je, između ostalih, izgorio i prostor Hrvatskog motociklističkog saveza, zajedno sa svom dokumentacijom. Papirnatom i digitalnom.
Tragično je da u 2025. imamo čelnu organizaciju koju je vrijeme pregazilo. Ne postoji sistematizacija rada, kao ni natjecanja. U velikom broju nekad vrlo potentnih motociklističkih disciplina danas se broj vozača smanjio do mjere da se mnoge utrke ne mogu ni bodovati za prvenstvo.
Bilo koji vozač može se prijaviti i nastupiti u najvišem rangu natjecanja ili, jednako pogrešno, najbolji vozači mogu voziti kao amateri i tako na lakši način osvojiti zlato.
To je kao da danas potpišem ugovor za neki prvoligaški nogometni klub i u nedjelju nastupim na derbiju, iako ne znam ni šutnuti loptu....
S druge strane, neke nove, u svijetu danas najpopularnije discipline, u stalnom rastu, nemaju podršku od krovne institucije te njihov razvoj i rast ovisi isključivo o privatnoj inicijativi vozača i organizatora...
Sve ovo je rezultat dugogodišnjeg maćehinskog odnosa prema sportu u kojem je fokus bio na pokazivanju mišića i tjeranju inata. U 21. stoljeću, prisutnost HMS-a i našeg izrazito atraktivnog sporta u medijima ravna je nuli, a samim tim i interes marketinških partnera i drugih ne postoji.
Ista garnitura pojedinaca, mahom dotrajalih činovnika iz javne uprave, umirovljenih profesora i slično, koji su odavno ušli u jesen života i od sporta im je ostalo samo sjećanje, godinama se rotira po HMS upravi. Učinak se jasno vidi...piše u priopćenju.
Vrhunac je sljedeće: sezona 2025. je protekla bez predsjednika i svih tijela Saveza, a 2024. se nisu uspjeli dogovoriti, svađa je kulminirala, sve je završilo žalbama, tužbama, prijavama i na stolu Ureda za udruge...
Već godinu dana, jedino je glavna tajnica u mandatu i de facto sama radi posao cijelog upravnog odbora, ali i svih ostalih čiji mandati nisu potvrđeni u 2024. godini.
- Pravimo se da HMS postoji jer nam tako odgovara, ali, realno, izgubili smo godinu dana samo još nitko nije povikao: car je gol... Pojedinci koje smo okupili su redom osobe koje imaju respektabilne rezultate u poslovnom i sportskom životu, a mjesta u vodstvu saveza nisu bila predmet trgovine u zamjenu za glasove, već smo to formirali prije svega po zaduženjima i zadacima koja bi svaki pojedinac morao ispoštivati, kaže Došen.
Kkandidat za predsjednika novog HMS-a je Perica Matijević. Čovjek koji organizira Dinaric Rally, utrku u kojoj su dosad nastupili vozači iz preko 50 zemalja svijeta.
Potpredsjednik bi bio Leo Pandžić, motocross vozač i ugledni poduzetnik. Drugi potpredsjednik Berislav Herceg, vozač i stručnjak iz IT sektora.
Zamjenik predsjednika Ivan Došen, otac vozača i organizator. Osim vodstva, prijedlozi za članove upravnog odbora su Ante Fumić, vozač i organizator Enduro Brinje; Mario Kovačić, vozač i organizator Spring Extreme; Tino Barada, organizator Game of Stones i mjerna služba na brojnim utrkama; te Željko Marinović, vozač, poduzetnik i organizator Moto Gymkhana Croatia.