Koliko ste puta gledali nogometaša kojemu nakon postignutoga pogotka
suigrači u slavu lašte kopačku? Taj se postupak u svijetu proizvođača
sportske opreme višestruko plaća. A kada na red dođe Svjetsko
prvenstvo, onda novac bubri kao kvasac. Nike, Adidas, Lotto, Puma i
ostali žestoko se bore da nađu svoje manekene u kopačkama.
Borba za Olića
Recimo, Lotto i Adidas tukli su se za našeg reprezentativca Ivicu
Olića. Predstavnici Lotta, koji su svojim manekenima donijeli kopačke,
ispričali su nam kako je Olić potpisao ugovor s njima, ali se u zadnji
trenutak predomislio i odlučio za Adidas.
- Iako taj postupak nije korektan, nećemo mu praviti probleme - kazali
su ljudi iz Lotta.
Mjesecima uoči Svjetskog prvenstva trajao je lov na naše igrače.
Većina naših igrača potpisala je dvomjesečne ugovore. Ili ugovore koji
traju od početka priprema do ispadanja Hrvatske s Mondiala.
- Ti su ugovori vrijedni oko desetak tisuća eura. Nekome više, nekome
manje, ovisi o kvaliteti igrača. Ali prosjek se vrti oko tih desetak
tisuća eura - kazao nam je jedan od naših igrača.
No i proizvođači sportske opreme stimuliraju igrače.
Posebne stavke
Tako naši reprezentativci u svojim ugovorima imaju stavke za svaki
postignuti gol. Pogoci se premiraju najviše. Logično, jer tada je
kopačka u televizijskom kadru, na novinskim snimkama. Reklama je
svetinja. Hrvatski će strijelci na Svjetskom prvenstvu, prema slobodnoj
procjeni, dobivati oko tri tisuće eura po pogotku.
Druga klauzula vrijedi za rezultat. Posebno se vrednuje ulazak u drugi
krug, pa u četvrtfinale i polufinale. U slučaju osvajanja naslova
svjetskih prvaka naši bi igrači za nošenje kopački od svojih
proizvođača dobili po tridesetak tisuća eura. A kako na putu do uspjeha
moraju postizati i pogotke, i za to primati dobre novce, onda je jasno
da ih na Svjetskom prvenstvu čeka milijunski ples u kopačkama.
SPORTSKA OPREMA Proizvođači se žestoko bore da nađu svoje manekene među nogometašima