Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 99
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
02.04.2021. u 20:31

Pogledajte posljednje ankete i vidjet ćete da je Zoran Milanović najpopularniji hrvatski političar, a Maja Šuput najpoznatija nova majka u padom nataliteta pogođenoj Hrvatskoj. Oboje populariziraju nešto što im je važno, ali najviše sebe, a to će se osjetiti na idućim predsjedničkim izborima ili na gažama kad korona prođe.

Rat tvitovima, ljubav tvitovima pa i mržnja tvitovina stvarnost su i najpopularniji oblik rekreacije mnogih na društvenim mrežama. Twitter i Facebook postali su i kod nas omiljeni kanali komuniciranja estradnih zvijezda i političara.

Među kojima se dva diva, estradna diva – nemojte se smijati, jer ona to zaista i jest – Maja Šuput i predsjednik države Zoran Milanović – nemojte se smijati, jer on to zaista i jest – mogu nazvati prvacima u snalaženju na društvenim mrežama i novim komunikacijskim kanalima. Kako to dokazati? Pa naravno, popularnošću, tom populističkom kategorijom koje se elitisti navodno klone, mada bi je svi htjeli, a oni skloni popularnosti, pa i pod svaku cijenu, strastveno njeguju. Pogledajte posljednje ankete i vidjet ćete da je Zoran Milanović najpopularniji hrvatski političar, a Maja Šuput najpoznatija nova majka u padom nataliteta pogođenoj Hrvatskoj. Oboje populariziraju nešto što im je važno, ali najviše sebe, a to će se osjetiti na idućim predsjedničkim izborima ili na gažama kad korona prođe.

Dakako, bave se oni sasvim različitim temama, ali egzekucija i dobačaji na društvenim mrežama prilično su slični: Milanović se bavi ozbiljnim političkim optužbama – pardon, dokazima, a Maja Šuput ozbiljnim majčinskim radostima. No, bez obzira na sve razlike, uspjeh im je zajednički na terenu na kojem je politika odavno poprimila obilježja estrade. Pa tko se snađe, njemu bolje, iako ne nužno i nama ostalima. Doduše, kod Maje Šuput nikakav problem nije bio, kao u slučaju Meghan Markle i princa Harryja, u boji kože djeteta koje je čekala cijela Hrvatska, pa i Zoran Šprajc, koji se emotivno olakšao u odjavi nedavnog RTL-ova Direkta, shvativši da je pothvat čekanja bebe Maje Šuput priveden kraju. A kad vas stave u takvu emisiju, u kojoj se redovito razglaba i o Zoranu Milanoviću, nema nikakve sumnje da je riječ o podjednakom medijskom uspjehu o kojemu drugi mogu tek sanjati. Dakako, razlike između gospođe Maje Šuput i predsjednika Zorana Milanovića goleme su, ali ne umanjuju fizički doseg njihovih objava, bez obzira na to slagali se s njima ili ne, slagali nas oni ili ne.

Oni su jednostavno najsposobniji mama i “tata” društvenih mreža, mada on nije i “otac domovine”. Možda im se eventualno ovih dana po popularnosti i uspjehu lajkanja, hejtanja i reakcija koje izazove u društvu može približiti Zdravko Mamić, koji aktualnu reformu hrvatskog pravosuđa također provodi, a gdje bi drugdje, na društvenim mrežama, nakon što je izgubio parnicu na sudu. Rugali se ili podržavali te recentne uspjehe, vidi se nesumnjiva korist – premda ima i kolateralne štete – od taktike udaranja “sjekirom ko pilom” u medijskom prostoru, da bi vas bolje čuli čak i kad nemate bogznašto pametno za reći. Ali ovi primjeri potvrđuju da je upravo to taktika kojom se morate koristiti da biste dosegli “vidljivost”, tu važnu kategoriju koja enormno znači u prenapučenom virtualnom svijetu današnjih medija.

Pritom je u dosezanju ovakve popularnosti možda najkompliciranije što se nekadašnji razumljiv sustav vrijednosti i značenja prometnuo u nešto sasvim drugo pa vrijede sasvim drukčiji parametri. Primjerice, jedno jednostavno pitanje dovoljno je da potpuno zamuti točan odgovor i pokazuje svu dimenziju promjena značenja; je li Zoran Milanović danas ljevičar ili desničar? I ima li toga više danas? Omiljeno je to i zbunjujuće pitanje, ali i sumnja mnogih posljednjih mjeseci, nakon što se izgubila nekadašnja podjela na domaćoj političkoj sceni i u društvu i ustupila mjesto – popularnosti. A pred njom i pod njom u novoj nenormalnosti padaju mnoge dojučerašnje kategorije “starog normalnog”.

Albina Grčić zapjevala Tick-Tock i Olivera: "Predviđam da ćemo na Eurosongu biti među top 10"

Ključne riječi

Komentara 1

BL
boris.ljubicic1
19:53 03.04.2021.

...kakav spoj...sa plastičnom lutkom u sredini...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije