Naslovnica Showbiz Zvijezde

Index pod ovrhom jer Severini nije platio 200.000 kuna

Kad su objavljene fotografije, njoj je to “bio dan najveće tragedije poslije smrti oca”. Sud je zaključio da joj je povrijeđena najdublja intimnost.
15. travnja 2012. u 10:00 116 komentara 1344 prikaza
severina
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/3

Osam godina nakon objave fotografija kraljice estrade Severine Vučković s njezine privatne snimke intimnog odnosa i nakon pravomoćne presude donesene potkraj godine, protiv nakladnika Indexa pokrenuta je ovrha jer nije isplatio pjevačici odštetu zbog objave spornih snimki iz 2004. godine, a koja se do danas s kamatama i sudskim troškovima popela na gotovo 200.000 kuna.

U jednoj od najvažnijih presuda, kad je riječ o zaštiti privatnosti javnih osoba, zagrebački Županijski sud potvrdio je presudu suca Gorana Škugora da je objavom privatnih fotografija pjevačice, koje predstavljaju njezinu najdublju privatnost i intimnost, povrijeđeno njezino pravo na zaštitu privatnosti. Sud je jasno obrazložio gdje su granice “prava javnosti da zna” kad su u pitanju mediji te da javne osobe nemaju pravo na zaštitu privatnosti samo u slučajevima koji su u vezi s njihovim javnim poslom ili dužnosti.

Prisilna naplata odštete

Pjevačici koja danas živi obiteljskim životom, trenutačno u Beogradu s partnerom i djetetom, dan kad su objavljene fotografija s njezine videovrpce, na kojoj je snimljena u intimnom odnosu s jednim muškarcem u brodskoj kabini, kako je svojedobno svjedočila na sudu, njoj je “bio najveća tragedija koja joj se dogodila poslije očeve smrti”. Opisujući tada svoje duševno stanje poslije afere govorila je kako se i ne voli sjećati tih prvih dana te da je prvo doživjela šok, a potom je osjećala konstantan stres. Severina je tražila 125.000 kuna od nakladnika Indexa na ime duševnih boli, no dosuđeno joj je 100.000 kuna, i ta je presuda pravomoćna. No Index joj novac nije isplatio pa je pokrenuta ovrha protiv tog portala. Njezin odvjetnik Maro Mihočević kaže da se iznos odštete s kamatama od travnja 2008. i svim sudskim troškovima do danas popeo na otprilike 200.000 kuna. Uz to njezini su odvjetnici pokrenuli ovršni postupak protiv Indexa i zato što nije objavio pravomoćnu presudu, donesenu potkraj godine, u svih pet dnevnih novina koje su dan poslije prenijele s Indexa objavljenu informaciju o Severini, a kako je sud presudio, što će Index stajati još dodatnih troškova.

Hoće li se ovrha teška 200-tinjak tisuća kuna reflektirati na poslovanje Indexa, nismo uspjeli doznati jer nam je vlasnik tog portala Matija Babić na naše pitanje tek kratko kazao: “Nemam nikakav komentar za Večernji list”. Podsjetimo, pjevačica je tužila nakladnika Indexa, a koji se u međuvremenu promijenio, jer je na tom portalu 31. svibnja 2004. objavljeno pet fotografija tzv screenshotova pjevačice uz popratni tekst pod nazivom “Ljudi, imamo pornić sa Severinom”. U tužbi se žalila da joj je Index na najgrublji mogući način povrijedio pravo na privatnost te na skandalozan i senzacionalistički način otkrio javnosti njezinu intimu. Na sudu isticala je da su joj na Indexu micanje tih fotografija uvjetovali davanjem izjave, koju je na kraju morala i dati kako bi sporne fotografije nakon nekoliko sati maknuli. Četiri, pet mjeseci nakon objave tih fotografija, kako je svjedočila na sudu nije nastupala niti se pojavljivala u javnosti koliko je to bilo moguće. Bila je uznemirena, osjećala se loše. Poslije kad je počela nastupati na koncertima, vidjela je da su ljudi njezine slike prikazivali na mobitelu, a na utakmici Hrvatska – Brazil pogrdno su joj dovikivali. Njezin iskaz u sudnici potvrdio je i menadžer Tomislav Petrović govoreći o šoku koji je Severina doživjela. Nakon objave spornih snimki mjesec dana nije izlazila iz kuće.

Matija Babić na sudu je svjedočio da su snimke na portalu bile objavljene nekoliko sati, a uklonjene su nakon što im je Severina potvrdila da su autentične te nakon što je njezin menadžer Tomislav Petrović izjavio kako su ukradene. Bio je uvjeren da je slike bilo nužno objaviti jer bi inače postojala dvojba o tome postoji li takav film sa Severinom. No, što o tome misli sud, obrazloženo je u presudi u kojoj se tumači da pravo na zaštitu privatnosti može biti samo djelomično ograničeno onim javnim osobama koje izjavama, ponašanjem u vezi sa osobnim ili obiteljskim životom sami privlače pozornost javnosti.

– Severina i kao javna osoba ima pravo na zaštitu privatnosti, dostojanstva, ugleda i časti. Nesumnjivo objavljene fotografije ulaze u sferu najdublje privatnosti svake osobe bez obzira na to koliko ona bila poznata. Osim toga načinjene su na privatnom mjestu, u unutrašnjosti neke brodske kabine pa je očito da nisu bile namijenjene privlačenju bilo čije pozornosti. Index je razmišljao treba li uopće fotografije objaviti, a kao razlog objave naveo je interes 99 posto ljudi u regiji, očito to smatrajući opravdanim zanimanjem javnosti. “Pravo javnosti da zna” znači da bude obaviještena o informacijama bitnim za javni interes, koje pridonose boljoj informiranosti građana o nekom događaju, pojavi, osobi od općeg ili javnog značenja, a koja omogućuje potpuniju spoznaju i kritičku javnu raspravu o općem dobru. Objavljene fotografije sasvim sigurno ne ulaze u krug takvih informacija, obrazloženo je u presudi. Iz presude je jasno da se “pravo javnosti da zna” odnosi na informacije bitne za opće dobro i javni interes, a ne one koje zadovoljavaju puku znatiželju čitatelja.

Nema revizije presude

Index je inače mogao izjaviti reviziju na presudu Vrhovnom sudu, kojom se, istina, ne bi spasili od plaćanja odštete, ali to nisu učinili. Odvjetnik Milivoj Žugić, koji je zastupao Index tijekom sudskog spora, prekinuo je suradnju s Indexom baš kad je stigla pravomoćna presuda. Pročitao ju je i kaže da je smatrao i tada, kao i sada, da je presuda zanimljiva i vrijedna za reviziju kako bi se vidio i stav Vrhovnog suda u ovom slučaju. No, revizija nije uložena, niti je Index dragovoljno htio Severini isplatiti odštetu. Odvjetnik Severine Maro Mihočević kaže:

– Nakon pravomoćnosti presude lani krajem godine poslali smo dopis Indexu na koji su nam odgovorili da će nam platiti odštetu, ali to se nije dogodilo. U veljači ove godine podnijeli smo prijedlog za ovrhu i sada se čeka rješenje o ovrsi kojim će Fini biti naređena zapljena novca s računa nakladnika Indexa – kaže Mihočević.

Tražili su i da se ovrhom prisili nakladnika Indexa da objavi presudu u pet dnevnih novina, što je Index trebao napraviti odmah nakon pravomoćnosti presude, pa ga sud zbog neobjave presude može i novčano kazniti. Nakladnik Indexa nekad Prva stranica d.o.o. se u međuvremenu promijenio što brine Severinina menadžera Tomislava Petrovića:

– Index.hr je sve do donošenja nepravomoćne presude 2008. poslovao preko tvrtke Prva stranica d.o.o., dok je već 2009. poslovanje Index.hr prebacio na tvrtku Index promocija d.o.o. Takvim postupcima se nepobitno ostavlja dojam da Matija Babić izbjegava izvršenje obveza i da nema namjeru poštovati odluke suda, kazao je Petrović, koji je zadovoljan presudom ali nije, kaže, zadovoljan što Babić izbjegava izvršenje pravomoćne presude.

Sud se nije dao navući na gledanje filma

Sud se nije dao navući na gledanje filma

U sudnici zagrebačke Palače pravde Severinin se privatni film nije gledao jer je sud očekivano i glatko odbio taj dokazni prijedlog pojašnjavajući kako nitko ne spori da se objavljene fotografije nalaze na njezinu filmu. Severina se s Indexom sporila i na Visokom trgovačkom sudu, no taj je spor pravomoćno izgubila prije nekoliko godina. Tražila je odštetu od 75.000 kuna ističući da su sporne snimke – autorsko djelo, no Visoki trgovački sud presudio je da privatna snimka njezina seksualnog odnosa nije autorsko djelo. Stoga je Indexu morala platiti sudske troškove. Pjevačica je zbog objave teksta i fotografija s iste sporne snimke bila tužila i Novi list, no s tim novinama se izvansudski nagodila, a svota nije procurila u javnost.

Elipso

  • Avatar SLOglodit-Janezovic
    SLOglodit-Janezovic:

    @M@P@A Bez konkurencije je to Madamme Ševerina!

  • doktorica:

    a kaj nas briga za nju,neka se njome bave srbijanski mediji....

  • zes105:

    ma zašto bi joj index platio, youporn je objavio puno više, pa nek joj on plati