Trebat će dignuti ruke za novi Zakon o prometu. Vinari i pivari slave, ali kad je zakonodavac popustio pritiscima zdravog razuma, morao se osvetiti prijetnjama rigoroznim kaznama za prekršitelje. I dok nitko neće zamjeriti tjeranje u bankrot ili zatvor pijanih vozača, šutke se provlače i jednako ozbiljne prijetnje zbog prekoračenja brzine. “Tko vozi 50 km/h brže od dopuštene brzine kaznit će se... zatvorom do 60 dana.” Ni to ne bi bio problem kad najviše dopuštene brzine ne bi bile određene prema uvjetima koji su vladali prije 30 i više godina.
Negdašnjom Ljubljanskom avenijom s dva traka u svakom smjeru prije 15 godina mogao sam u starom yugu voziti 80 km/h, semafori su bili usklađeni i put od Prečkog do Vjesnika trajao je oko pet minuta. Avenija je u međuvremenu dobila još jedan trak sa svake strane, promijenila je ime u Zagrebačku i dobila novi znak: ograničenje na 60 km/h!? Danas u dvadeset puta boljem i sigurnijem autu, opremljenom ABS-om, sustavom protiv proklizavanja i koječemu drugom moram voziti sporije čak 20 km/h. To se zove napredak.
Jedan od inženjera koji su 60-ih godina gradili ceste tvrdio je kako su sve projektirane za vožnju 80 km/h osim iznimnih opasnih mjesta, zavoja ili prijevoja, gdje treba ograničiti brzinu. I to za automobile koji nisu ni blizu današnjim standardima sigurnosti, fiće, jugiće, škode, lade, peglice... Današnja vozila imaju malo toga zajedničkog s prijašnjima, ceste su šire, asfalt je bolji, ali prometni “stručnjaci” znaju predložiti jedinu mjeru: smanjenje brzine. Za njih je jedina mjera povećanja sigurnosti u prometu usporavanje vožnje. Kao da ništa ne znače dobro održavane prometnice, dobra signalizacija, tehnička ispravnost vozila, “zdrave” gume... Kao da i prespora vožnja ne može biti uzrok nesreća. Pitanje je dana kad će se netko od tih “stručnjaka” sjetiti potpuno zabraniti promet automobilima jer je to jedina mjera koja će posve pouzdano onemogućiti sudare i žrtve na cestama.
Svrha vožnje automobilom trebala bi biti siguran, udoban i brz dolazak na odredište. Danas je to stresno kretanje puža pod prijetnjom teških kazni, uključivo i zatvorom, ako se doda gas, a zapravo zbog vožnje koju 90 posto vozača smatra primjerenom. Zašto se zatvorom ne prijeti odgovornima u poduzeću koje ne povuče linije na prometnici ili ne očisti mačje oči na stupićima uz cestu, pješacima koji prelaze cestu na crveno, prijevozniku koji vozi neispravan kamion, traktoristu kojem s kotača ispadne tona blata na magistrali...