Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Premium Kolumne

Ovo nije tekst o kurikulumu, nego o radikalnoj reformi obrazovnog sustava

Ne možemo i ne smijemo mijenjati djecu, nego moramo mijenjati sustav...
02. lipnja 2017. u 12:40 5 komentara 2480 prikaza
prosvjed u Splitu
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/11

Nakon godine dana i prosvjeda „Hrvatska može bolje“, održan je novi prosvjed naziva „Čekajući tramvaj zvan obrazovna reforma“. I jedan i drugi prosvjed su, navodno, organizirani zbog zaustavljanja i problema oko kurikularne reforme te za poboljšanje cjelokupnog obrazovanja.

Marko Alerić Marko Alerić: Za reformu je bitna stručnost, a ne to rade li je lijevi ili desni

Prosvjednici zahtijevaju smjenu ministra Pave Barišića, a uz ministra, traži se ostavka Dijane Vican te ponavljanje natječaja za izbor članova i voditeljice ekspertne radne skupine. Prvi prosvjed je, osim što su ga predvodile samo ideološki jasno opredijeljene skupine, bio promašen jer reforma u onakvom obliku tada uopće nije bila zaustavljena. Današnji je prosvjed, ponovno jedan običan predizborni pamflet u kojem istomišljenici pokušavaju na silu nametnuti nešto za što smatraju da samo oni imaju pravo.

Ovog puta je glavna teza bila da je nasljednica Borisa Jokića na čelu ERS-a Jasminka Buljan Culej postavljena na tu poziciju političkim putem te nestručnim i nepravednim načinom odabira. No, prosvjednici su u startu promašili bit jer su zaboravili odakle se pojavio Jokić i tko ga je postavio na tu poziciju...

- Ja sam osobno formirao Jokićevu skupinu, a sve vodi Neven Budak. Ako ne žele Jokića, neka ga maknu, rekao je Zoran Milanović. I to su današnji prosvjednici zaboravili jer im je Jokić odgovarao. U pravu su kad kažu da su takozvane konzervativne snage preuzele rad na kurikularnoj reformi, isto kao što je Milanovićeva vlast postavila perjanicu lijeve pameti Nevena Budaka i mladu zvijezdu lijeve misli Borisa Jokića.

Ali, potpuno je licemjerno da se bilo lijeva bilo desna pamet čudi što svatko postavlja „svoje“, a smjenjuje „njihove“.

Hrvatski školski sustav je takav da ravnatelje postavljaju gradonačelnici i lokalna vlast da bi onda ti ravnatelji zauzvrat zapošljavali podobne učitelje, kuharice, domare i čistačice, koji bi na koncu svi davali glas na izborima onome od koga je takvo zapošljavanje krenulo.

prosvjed u Splitu
1 / 34
prosvjed u Zagrebu

Imamo državno školstvo, a naši političari se posebno ponose onim što nazivamo „besplatno“ školstvo, iako je ono sve samo nije besplatno. Sindikati, borci za radnička i socijalna prava te razne civilne udruge skaču na svako spominjanje privatizacije ili vaučerizacije školstva, a ovakvi prosvjedi i ne slaganje oko ulaganja u budućnost jesu posljedica upravo takvih politika. 

Naše najveće stranke funkcioniraju po principu da se prvo smjene svi kadrovi bivše vladajuće sinekure i udobno se smjeste vlastiti puleni. I takva je situacija u svemu u čemu država igra glavnu ulogu, odnosno gdje upravlja, zapošljava, ili nadzire državna politika.

Reforma školstva u Hrvatskoj zapravo nikada nije niti započela. Jedina reforma koja bi naše fakultete pomaknula s dna svjetskih ljestvica po kvaliteti sveučilišta, djecu naučila razmišljati, a studente pripremila za tržište rada, morala bi biti radikalna i bolna. Ta reforma zasigurno ne bi osiguravala „političku stabilnost“, ne bi omogućavala popularnost političara, a moguće da bi uzrokovala i 2, 3 pada Vlade.

Rijeka Prosvjedni skupovi Prosvjedi podrške kurikularnoj reformi i u Splitu, Rijeci, Osijeku i Karlovcu...

Reforma koja treba Hrvatskoj jest radikalno smanjenje kvota za upise na društvene i humanističke studije, vaučerizacija školstva, rasterećenje učenika smanjivanjem gradiva. Svaka čast studentima Filozofskog fakulteta koji su priredili dostojanstven oproštaj profesoru pred mirovinu, ali trebali bi se zabrinuti gdje će se njih stotine zaposliti kad napuste tople prostorije tog „bastiona demokracije“?

Ista je stvar s Fakultetom političkih znanosti gdje postoji kronična hiperprodukcija novinara i politologa, ali i pedesetogodišnje ispiranje mozgova jednom mrtvom i beskorisnom idejom, čitaj ideologijom. Valja navesti i Ekonomski fakultet koji godišnje upisuje preko 1000 studenata, dok istovremeno imamo nekoliko vrlo priznatih privatnih ekonomskih fakulteta čiji magistri izlaze iz prostorija fakulteta i ulaze direktno u urede gdje ih čeka posao.

A hrvatski poslodavci nasušno trebaju radnu snagu, u industriji su početne plaće i preko 1000 eura, ali tamo na žalost za filozofe i ideološke novinare i ekonomiste nema mjesta...

No, dok ćemo napokon umjesto ideoloških prosvjeda ususret izborima, ulice puniti zbog poreza na nekretnine, ovršnog zakona, za borbu za slobodu tržišta i ekonomije, decentralizaciju i vaučerizaciju školstva, reforme će krenuti same od sebe. Do tada, najbolje da djecu školujemo sami kod kuće jer će ih u „besplatnoj“ školi učiti neki Boris ili Željka koje je postavio ravnatelj, koji je odgovoran gradonačelniku, koji je odgovoran stranci, koja odgovara Velikom Vođi, a koje sve skupa i skupo plaćaju porezni obveznici...

Kurikularna reforma obrazovanje Boris Jokić: Ne postoje dvije Hrvatske, nego... Zagreb: Prosvjednici došli do Trga kralja Tomislava 20.000 u Zagrebu 'Želimo da kolodvori budu mjesta povratka, a ne odlaska mladih' Jasminka Buljan Culej AFERA BULJAN CULEJ Barišić o pitanju koje je otvorio Večernji: 'Akcijski plan nije prepisan'
Plazma keksi
BAŠ KAO NEKADA
Stvari koje se godinama nisu promijenile, a svejedno ih obožavamo
  • dosadno:

    Ajde konačno neki normalan članak. Da ima ikakvog TV novinarstva, jučer bi barem jedna televizija priupitala nekoga iz povorke zna li tko je Jokića doveo svojevremeno? Ali ne, nismo čuli ništa pametnoga niti od novinara niti od ikoga jučer. Nisam ... prikaži još! za to da politika određuje ovakve stvari, ali licemjerno je od ovih što iskaču iz paštete (prvenstveno Jokić), pozivati se na demokraciju samo onda kada njima odgovara.

  • lotrscak:

    Ministrica obrazovanja Divjak uvodi u pete i seste razrede Osnovne skole Informatiku kao obvezni predmet. Pitamo se da li je g. Ministrica pala s Marsa ili iz Bosne. Gospoda ocito nema pojma o Hrvatskom obrazovanju. Kada su se u EU ... prikaži još!e u EU uvodili kompjuteri u poduzeca - uvodili su se odmah i u Hrvatska poduzeca. Kada se pojavio prvi personalni kompjuter - Sinclair BASIC (1982) bilo ga je i u Hrvatskoj. Domaci hrvatski kompjuter zvao se ORAO. Hrvatska nije zaostajala za EU. Na radiu 101 mogle su se snimiti igre. Bilo je knjiga o programiranju koje su upucivale kako se uvode igre - mnogi su ih onda mijenjali. Bilo je i domacih igara. Osamdesetih u osnovnim je skolama npr.OS Antun Mihanovic u Zagrebu , bio predmet Tehnicki odgoj - tu je bila uklopljena Informatika plus Informatika kao slobodne aktivnosti. Skola je imala 10 kompjutera ORAO i jedan Sinclair ZX Spectrum BASIC. Ti su ucenici iz osnovne skole presli u srednje . Peta gimnazija u Zagrebu imala je obvezan predmet Informatika. Sto vise , jedan je bivsi ucenik te Gimnazije poklonio skoli cijelu sobu opremljenu za informatiku. Pitanje je o cemu sada govori Ministrica. Gdje je bila da o tome nema pojma ? Zasto govori totalnu ne istinu o hrvatskom obrazovanju ? Koji covjek u Hrvatskoj jos uvijek misli da je nesto dobro HDZ dao za Hrvatsku ? Opet se pokazala istina - brdansko - bosansko balkanski mentalitet : u politici , sportu i obrazovanju , ekonomiji ...unistiti ce Hrvatsku.

  • seanpauljartre:

    Jednostavno sam morao reagirati. Više je stvari problematično u ovom članku. 1. Upisne kvote nisu problem, trebalo bi postrožiti kriterije upisa. 2. Imamo 17% visoko obrazovanih u Hrvatskoj (EU prosjek je 26%). 3. Od tog postotka četvrtina(možda i trećina) je ... prikaži još! je završila privatne fakultete koji su simulacija obrazovanja i još uvijek se na njih gleda s podcjenjivanjem (opravdano ili ne). 4. Nakon što završiš privatni fakultet nisi magistar, već specijalist (još jedna imaginarna titula koja se nigdje ne priznaje) i možeš se odmah zaposliti - ako ti stari ima firmu. 5. Ova STEM histerija se razbuktava, a nitko se ne pita što to nama donosi. Pa nije STEM čarobni štapić zbog kojeg će nam automatski biti bolje. 6. Korisnije je imati ljude koji razumiju društvene i političke procese i koji znaju tim mehanizmima manipulirati nego inženjere koji su toliko na cijeni. Zašto? SVE JE POLITIKA! 7. Imaginacija i inovacija u tehničkim zanimanjima (u koju toliko nade polažemo) vrlo je ograničena tj. ograničena je na mobilne aplikacije i održavanje info. sustava - kakvu to konkretnu korist donosi nije mi jasno. 8. Glorificirati strojarstvo, a posrat se po filozofskom (to su ljudi koji predaju tvojoj djeci u školi) je jako popularno, ali jednodimenzionalo razmišljanje ljudi koji imaju 4. rareda pučke škole.