Naslovnica

Otkazi trebaju biti posljednja mjera za spašavanje poslovanja

05. siječnja 2009. u 10:45 1 prikaza

Diljem svijeta u spašavanju poslovanja pred udarima financijske krize već su zatvorena brojna radna mjesta, a mnoge tvrtke kako vani tako i na hrvatskom tržištu upravo u kadrovskim rezovima vide jedini ključ uspjeha.

No otkazi u nastaloj situaciji ne nose željeni rezultat niti jamče poslovni opstanak, poruka je Charteredova institut za kadrove i razvoj iz Velike Britanije, u kojoj je nezaposlenost prešla 6 posto.

Umjesto toga institut predlaže, a BBC donosi, oporavak poslovanja zadržavanjem zaposlenih, upozoravajući da i otkazi stoje znatno više nego što pokazuju prvi rezultati takvih mjera.

Ista je institucija već upozorila britansku javnost na mogućih 600 tisuća otkaza u ovoj godini, dok neki predviđaju i 3 milijuna.

Recesija će stisnuti svojim problemima mnoge male tvrtke, istaknuo je glavni ekonomist instituta John Philpott dodajući kako otkazi donose mnoštvo nezadovoljnih ljudi, a ne moraju biti slamčica spasa. Mnogo je bolje zadržati ljude na radnim mjestima, ali provesti takvu reorganizaciju koja će donijeti smanjenje troškova poslovanja u drugim segmentima, koji su često vidljivi, ali i nevidljivi i slabo uočljivi, ali ipak postoje.

Mnogi se napori ulažu ne bi li se osposobio i izučio dobar radnik, a onda kada nastupi kriza mi mu dajemo otkaz, što je neprihvatljivo, ocjenjuje Philpott.

Radnike treba obučiti i za rad u kriznim i teškim poslovnim uvjetima, koji će dovesti do oporavka, preporučuje.

Posebice se treba paziti na djelatnike koji su kvalitetni, koji dobro rade i imaju talenta, upozorava.

(S.M.)

Gorenje gastro radionica
Gorenje gastro radionica
U suradnji s Večernjim listom i Gorenjem još je jednom otvorena Kuhaona