Od siječnja do svibnja 2009. godine u Hrvatskoj je ostvareno 1,826.355 turističkih dolazaka što je 9 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. Domaćih je gostiju u prva četiri mjeseca bilo 11 posto manje, a inozemnih turista osam posto manje u odnosu na 2008. godinu. Broj noćenja u prvih pet ovogodišnjih mjeseci pao je osam posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
Tek ulazimo u sezonu, a dosadašnji rezultati trebaju biti uspoređivani s rezulatima nama konkurentskih zemalja, te pokazati trend koji trebamo poboljšati uoči glavne sezone, ocijenio je ministar turizma Damir Bajs.
A ako se osvrnemo na stanje zemljama koje su nam turistički konkurenti, prema statistici Ministarstva turizma, čini se da su svi u većim minusima od nas.
Španjolska je u 12-postotnom turističkom minusu u prva četiri mjeseca, Francuska bilježi pad od 29,4 posto. Turistički dolasci u Grčkoj pali su 7,2 posto, u Italiji 14,6 posto, a Crna je Gora u minusu 15,7 posto.
- Najavili smo minuse koji će se dogoditi u ovoj godini, a sada imamo i podatke za prvih pet mjeseci. Prva su tri mjeseca bila u dvoznamenkastim minusima gledamo li dolazak gostiju, travanj u kojemu su bili uskrsni blagdani bio je u dvoznamenkastom plusu, ali je svibanj opet vratio minus - izračunao je Bajs osvrćući se na plodove dosadašnjeg tijeka turističke sezone.
Reklamnom kampanjom vratiti domaćeg gosta na Jadran
Ministar otkriva i kako raste broj rezervacija smještaja, ali još nije ni blizu prošlogodišnjeg. Za sada rezervacije bolje idu u privatnom smještaju i smještajnim kapacitetima visoke kategorije, ocijenio je.
Hrvatsku je do sada posjećivalo 85 posto inozemnih turista i tek 15 posto domaćih. Ono što nije dobro u našoj statistici jest pad broja domaćih gostiju pa smo ove godine prvi put krenuli s jakom kampanjom prema domaćem gostu, komentirao je ministar nedavno započeto reklamiranje turističkih kapaciteta pred očima domaće javnosti.
Zlatko Mateša i Krešimir Dolenčić ambasadori hrvatskog turizma
Ovo je velika internetska kampanja, jedna od najvećih koje se događaju u Hrvatskoj, jer je riječ o najjeftinijem mediju koji je urban i namijenjen mladima koji su ciljana skupina, ocjena je danas započete kampanje "Postanite ambasador hrvatskog turizma u Hrvatskoj turističkoj zajednici".
Oglasi će se nalaziti na Facebooku, Googleu, Myspaceu, a od danas će postati aktivni. Kampanja će se voditi i na radiju te nešto uže u tiskanim medijima, najavljeno je.
A osim nazočnosti hrvatskih turističkih dragulja na najpoznatijim odredištima u virtualnom svijetu, inozemne će goste kao ambasadori domaćeg turizma uz poznate nogometaše u Hrvatsku pozivati i Zlatko Mateša, Krešimir Dolenčić, Slavko Rasberger i Tomislav Mužek.
Oni su ocijenjeni kao poznate osobe koje će u svijetu reklamirati hrvatske turističke ljepote.
Podatak o svakoj drugoj neprijavljenoj kuni u turizmu - pretjeran
Sivo tržište postoji u turizmu, kako u drugim državama tako i u nas. Podatak da se svaka druga kuna u hrvatskom turizmu utaji malo je pretjeran, osvrnuo se ministar turizma Damir Bajs na podatke po kojima se u našoj najplodonosnijoj gospodarskoj grani utaji polovica ostvarenog prihoda.
Prošle je godine državni inspekotrat odradio najviše uvida, najviše je kazni izrekao, zapečatio najveći broj apartmana i ostalih smještajnih kapaciteta, iznio je ministar.
8,1 milijun kuna potrošeno za 3 oglasne kampanje
Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma do sada su u promidžbene kampanje uložili 8,1 milijun kuna, od čega će se za danas pokrenuto oglašavanje za ambasadora hrvatskog turizma potrošiti 2,3 milijuna kuna. Oglašavanje u susjednim zemljama poput Srbije, Bosne i Hercegovine ili Rumunjske stajalo je 2,5 milijuna kuna, dok je cijena kampanje "Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska" 3,3 milijuna kuna, iznio je Niko Bulić, predsjednik Hrvatske turističe zajednice.