Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 162
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
TURISTIČKA SEZONA KRENULA OČEKIVANO - LOŠE

Na Jadranu manje gostiju nego lani

09.06.2009.
u 11:56

Od siječnja do svibnja 2009. godine u Hrvatskoj je ostvareno 1,826.355 turističkih dolazaka što je 9 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. Domaćih je gostiju u prva četiri mjeseca bilo 11 posto manje, a inozemnih turista osam posto manje u odnosu na 2008. godinu. Broj noćenja u prvih pet ovogodišnjih mjeseci pao je osam posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Tek ulazimo u sezonu, a dosadašnji rezultati trebaju biti uspoređivani s rezulatima nama konkurentskih zemalja, te pokazati trend koji trebamo poboljšati uoči glavne sezone, ocijenio je ministar turizma Damir Bajs.

A ako se osvrnemo na stanje zemljama koje su nam turistički konkurenti, prema statistici Ministarstva turizma, čini se da su svi u većim minusima od nas.

Španjolska je u 12-postotnom turističkom minusu u prva četiri mjeseca, Francuska bilježi pad od 29,4 posto. Turistički dolasci u Grčkoj pali su 7,2 posto, u Italiji 14,6 posto, a Crna je Gora u minusu 15,7 posto.

- Najavili smo minuse koji će se dogoditi u ovoj godini, a sada imamo i podatke za prvih pet mjeseci. Prva su tri mjeseca bila u dvoznamenkastim minusima gledamo li dolazak gostiju, travanj u kojemu su bili uskrsni blagdani bio je u dvoznamenkastom plusu, ali je svibanj opet vratio minus - izračunao je Bajs osvrćući se na plodove dosadašnjeg tijeka turističke sezone.

Reklamnom kampanjom vratiti domaćeg gosta na Jadran
Ministar otkriva i kako raste broj rezervacija smještaja, ali još nije ni blizu prošlogodišnjeg. Za sada rezervacije bolje idu u privatnom smještaju i smještajnim kapacitetima visoke kategorije, ocijenio je.

Hrvatsku je do sada posjećivalo 85 posto inozemnih turista i tek 15 posto domaćih. Ono što nije dobro u našoj statistici jest pad broja domaćih gostiju pa smo ove godine prvi put krenuli s jakom kampanjom prema domaćem gostu, komentirao je ministar nedavno započeto reklamiranje turističkih kapaciteta pred očima domaće javnosti.

Zlatko Mateša i Krešimir Dolenčić ambasadori hrvatskog turizma
Ovo je velika internetska kampanja, jedna od najvećih koje se događaju u Hrvatskoj, jer je riječ o najjeftinijem mediju koji je urban i namijenjen mladima koji su ciljana skupina, ocjena je danas započete kampanje "Postanite ambasador hrvatskog turizma u Hrvatskoj turističkoj zajednici".

Oglasi će se nalaziti na Facebooku, Googleu, Myspaceu, a od danas će postati aktivni. Kampanja će se voditi i na radiju te nešto uže u tiskanim medijima, najavljeno je.

A osim nazočnosti hrvatskih turističkih dragulja na najpoznatijim odredištima u virtualnom svijetu, inozemne će goste kao ambasadori domaćeg turizma uz poznate nogometaše u Hrvatsku pozivati i Zlatko Mateša, Krešimir Dolenčić, Slavko Rasberger i Tomislav Mužek.

Oni su ocijenjeni kao poznate osobe koje će u svijetu reklamirati hrvatske turističke ljepote.


Podatak o svakoj drugoj neprijavljenoj kuni u turizmu - pretjeran

Sivo tržište postoji u turizmu, kako u drugim državama tako i u nas. Podatak da se svaka druga kuna u hrvatskom turizmu utaji malo je pretjeran, osvrnuo se ministar turizma Damir Bajs na podatke po kojima se u našoj najplodonosnijoj gospodarskoj grani utaji polovica ostvarenog prihoda.
Prošle je godine državni inspekotrat odradio najviše uvida, najviše je kazni izrekao, zapečatio najveći broj apartmana i ostalih smještajnih kapaciteta, iznio je ministar.


8,1 milijun kuna potrošeno za 3 oglasne kampanje

Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma do sada su u promidžbene kampanje uložili 8,1 milijun kuna, od čega će se za danas pokrenuto oglašavanje za ambasadora hrvatskog turizma potrošiti 2,3 milijuna kuna. Oglašavanje u susjednim zemljama poput Srbije, Bosne i Hercegovine ili Rumunjske stajalo je 2,5 milijuna kuna, dok je cijena kampanje "Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska" 3,3 milijuna kuna, iznio je Niko Bulić, predsjednik Hrvatske turističe zajednice.

Želite prijaviti greške?