Znanstvenici otkrili dva gena povezana s bipolarnim poremećajem

depres-zdrav.jpg
import
18.08.2008.

Znanstvenici vjeruju kako su došli do važnog otkrića koji im otkriva detalje kemikalija i mehanizama u mozgu koji su povezani s bipolarnim poremećajem. To bi moglo, kako tvrde stručnjaci, dovesti do poboljšanih metoda postavljanja dijagnoza, ali i liječenja.

Naime, otkrivena su dva gena koja utječu na aktivnost živčanih stanica u mozgu i koji imaju glavnu ulogu u riziku obolijevanja od bipolarnog poremećaja, koji karakteriziraju dramatične promjene ponašanja od depresivnih do maničnih, objavili su znanstvenici, piše Reuters.

Znanstvenici smatraju kako im ovo otkriće može pomoći u otkrivanju misterija kako se dolazi do bolesti i pronalazi bolji način liječenja. U sklopu istraživanja međunarodni je tim znanstvenika pregledao genome 10.596 ljudi iz Velike Britanije i SAD-a, kao i 4.387 ljudi s bipolarnim poremećajem.

Otkriveno je kako osobe s maničnom depresijom imaju varijante gena ANK3 i CACNA1C. Proteini koje ovi geni proizvode pomažu pri provođenju iona natrija i kalcija u mozgu, a to djeluje na aktivnost pojedinih živčanih stanica. Bipolarni poremećaj uzrokuje ekstremne promjene u raspoloženju, energiji i funkcioniranju osobe, a zahvaća oko 1-3 posto odraslih osoba diljem svijeta.

(ič)