Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 148
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Autor bestsellera
Povratak na članak

Šimleša: Brak sve manje ima auru svetosti i to mi se sviđa

– Nisam za razvod kao instantno rješenje problema. Slažem se da treba dati sve od sebe da se brak spasi. I opet i opet. Ali ako ne ide, najgore što možete napraviti jest ostati u vezi u kojoj ćete živjeti kao cimeri ili zbog dobrobiti djece

Komentari 53

AU
autoritet
13:20 11.02.2013.

Šimleša si laska poprilično

VL
PO
porezni.obveznik
13:22 11.02.2013.

hrvoje horvat, u Hrvatskoj je navodno oko 90% krscana, a raspadne se oko 1/3 brakova. kakve veze ima to sto si ti, ocito, svetac? nije valjda Simlesa rovario u svakom od tih slucajeva? kao drugo, gdje si vidio da Simlesaa ima primjedbe skladnom obiteljskom zivotu? kao trece, zasto mislis da je rijec dana pred oltarom garancija skladnog obiteljskog zivota ili da je formalni brak (kao ugovor, sto brak, i crkveni i gradjanski, jest) uopce nuzan za skladan obiteljski zivot? maloprije sam vec naveo neke primjere: Thompson i Danijela, Karamarko i Enisa.. i oni su dali rijec pred oltarom. Znaci li to da Simlesa ima pravo? (pitanje je retoricko, opet ces krivo zakljucit) ukratko, imam dojam da jednostavno nisi sposoban procitati clanak i shvatiti sto u njemu pise, bez uvrede.

VL
Avatar Ivica_ponovo
Ivica_ponovo
13:24 11.02.2013.

Danas mediji stvarnoi svakome daju pozornost. Posebno ovakvim jadnicima koji misle kako je izjavama bitno biti u trendu. Kada bi se više poštovala svetost braka - bilo bi manje preljuba, jadniče.

VL
PO
porezni.obveznik
13:29 11.02.2013.

ivica, preljubi se dogadjaju zato sto ljudi okolo traze ono sto u braku nemaju - ljubav, postovanje, dobar seks ili nesto osmo, sasvim nebitno. to je uzrok, a ne 'svetost braka' - brak nije svrha sam sebi, ako nije sretann zasto ga forsirati? mora li zena ostati u braku i ako je kreten mlati? mora li muskarac ostati u braku ako ga zena vise ne podnosi? je li djeci bolje u okruzenju gdje se bracni partneri stalno kolju ili samo s jednim roditeljem? koji dio od "Slazem se da treba dati sve od sebe da se brak spasi. I opet i opet" ti nije jasan? ah da, ljudi poput tebe citaju samo naslove, oprosti sto sam ocekivao vise od tebe...

VL
NO
noname33
13:38 11.02.2013.

Primjećujete li kako se sve više odgoja i svih za život potrebnih vještina i znanja prenosi iz domova u škole i vrtiće... Najčešće je odgovor roditelji rade cijele dane, mora ih netko nečemu naučiti... A zašto rade cijele dane? Država tako zahtjeva. Tko određuje normative i smjernice odgoja u školi i vrtiću? Država. Srećom, trenutno su više-manje te smjernice moralne i na visini, ali danas-sutra, roditelja se neće pitati ništa što se tiče odgoja, zdravlja, vrijednosti, o svemu će odlučivati država. Danas je to već slučaj s cijepljenjem, pa i sad zdravstveni odgoj i sl. Zašto pišem o tome? Ovakve izjave o braku samo pogoduju narušavanju obitelji u današnjem društvu, zbog čega država ima mogućnost preuzimati ulogu roditelja i nametati vlastite stavove i vrijednosti koje će uvijek u pozadini imati kakav profit. A možda i važnije, od dječje dobi stvarat će se za državu podobne ovce koje neće znati misliti svojom glavom.

VL
KO
komentant
13:47 11.02.2013.

Moram priznati da mi nije jasno kako je pisac ovog teksta došao na ideju da je gosp. Šimleša mjerodavan davati takve komentare, oni su mogući samo na njegovim kučnim druženjima u prisutnosti istih kao što je on. A i tamoo će mu 50 posto prisutnih zamjeriti i još 30 posto biti protiv njegovih glupih izjava. Vjerojatno je djete takvih roditelja, pa sada valja gluposti. Volio bi da napiše iskreni komentar kako mu je bilo tada, kako se osjećao u tim trenutcima.

VL
PO
porezni.obveznik
13:51 11.02.2013.

komentant, pa ako don Kacunko moze davati takve savjete, ne vidim zasto Simlesa ne bi. Njemu barem odabir zvanja ne zabranjuje brak... i koji ti je komentar problematican, konkretno? sto je to krivo rekao? koja mu je izjava glupa i zasto? procitaj clanak, umjesto da se brukas komentarima zasnovanima samo na (urednickom) naslovu. ako nista barem procitaj ovaj sazetak iznad komentara, pa reci sto ti smeta? da 'treba dati sve od sebe da se brak spasi. i opet i opet'. to je krivo po tebi? ili ono da 'razvod nije instantno rjesenje problema'? tebi to smeta? ili mozda mislis da u braku treba ostati po svaku cijenu, pa cak i onda kad npr neka bluda loce, k.rva se i mlati zenu i djecu? stvarno to mislis? svaka cast.

VL
ME
Medici
15:15 11.02.2013.

Pročitah njegovu knjigu. Po mom skromno sudu, nije nešto za preporučiti. Očekivanja su bila daleko veća. Ali nitko mu ne brani da iznosi svoj stav. Ne slažem se sa njegovim "teorijama". Život je ipak nešto što svatko proživljava na svoj način. Hvala.

VL
GR
Gradinar
15:20 11.02.2013.

porezni.obveznik Meritum problema jeste pitanje - može li se na bolesnim temeljima graditi zdravo tkivo!? Ako svim srdstvima nastojimo, a čovjek je jedino biće koje ima tu sposobnost na zemlji, uništiti naš socijalni integritet, smisao našega nematerijalnoga postojanja, potpuno sključmoo svaku duhovnost u čovjeku koja ga potpuno dentificira i daje smisao njegovoj prirodi, onda se ne razlikujemo od bilo koje žive vrste i naravno da ne možemo - imati imperatv svetosti! Što je svetost ili ako ti je lakše, što je bitnost, ako ju bez obzira na svu povjest čovjeka odlučimo, a to možemo uvijek - ne prhvatiti. Bar smo u toliko slobodni, pa stajališta ovakvoga tipa i njemu slčnih, čija je misija zanemariti ljudsku povjest i nužno znaći neka nova riješenja, koja su uvijek po opredjeljenju - negacija postojećh, onda novoga nema. Nema ni bitnosti, nema ni moralnoga mperativa, ničega. Šimleša kao i tisuće drugih griješe u poimanju slobode, držeći kako je ona neimanje moralnh mperativa i u svojoj suštini - kaos. Ptanje izbora samo jednoga čovjeka! to je i nepovjesno, i neznanstveno a i konačnci - nije ni čovjekovo obilježje!

VL
PO
porezni.obveznik
16:36 11.02.2013.

kajinx, a gdje si ti to vidio omalovazavanje obitelji (pretpostavljam da mislis na obitelj kad kazes porodica)? jos jedan koji nije procitao clanak koji komentira...

VL
AL
Alkana
16:40 11.02.2013.

Veliko razočaranje i s knjigom i s autorom!

VL
KA
kajinx
16:46 11.02.2013.

porezni.obveznik, propaganda, ključna riječ, propaganada.

VL
SD
Sonja Daisy
16:47 11.02.2013.

11.02.2013. u 16:34h kajinx je napisao/la: ----------------------------------------------------------------------------- kako jedna knjiga ili stavovi pojedinaca mogu utjecati na obitelj? uvijek biraš što ćeš pročitati, možeš pročitano prihvatiti ili ne pravi uništavatelj hrvatske obitelji je ipak netko drugi, to su oni koji su su stvorili okruženje u kojem obitelj ne može opstati, i to na najnižem nivou, onom materijalnom

VL
KA
kajinx
17:01 11.02.2013.

porezni.obveznik, ovo je naslov: Šimleša: Brak sve manje ima auru svetosti i to mi se sviđa Propaganda!

VL
DU
Deleted user
18:14 11.02.2013.

a tko je ovaj mladi tzv.pisac da se ovako zvučno razbacuje temama i tvrdnjama.. što on zna što je brak,svetost braka itd. imam dojam jeftine propagande...

VL
DU
Deleted user
18:20 11.02.2013.

porezni obveznik... malo sam čitao komentare pa da ja probam objasniti isto tako imam puno godina ,imam sve što Crkvi treba i u doba največeg komunizma nisam se bojao reći:hvaljen Isus i Marija itd. Ajme treće: ali ako ne ide........... Ako brak shvaćamo kao zajednicu muške i ženske osobe izraženu kroz ljubav onda nema činjenice ni djela gdje se oni ne bi mogli složiti oko nečega/pa čak i da se misaono ne slažu/. Znači uvažavaju jedan drugog i logika zajednički život može teći dalje... E sad je pitanje prakse i koliko smo mi stvarni kršćani. Npr. supruga i ja smo totalno razčičiti o svemu imamo drugo mišljenje ali opet zajedno živimo u ljubavi i uvažavanju.. slažel li se s mojim razmišljanjima. Da skratim baš rugačija razmiščjanja suidealna za brak samao uz par uvjeta... tako makar piše u literaturi znasnstvenika

VL
VE
velikazmija
18:56 11.02.2013.

u braku se ne radi što ti padne na um ili ko što hoće i ide kud ko hoće -----onda se ne udaji i ne ženi--

VL
EN
EndemskaVrsta
18:59 11.02.2013.

Budući da nikada ni o čemu ne iznosim mišljenje prije nego što se valjano upoznam s 'materijom', podvrgao sam se opakoj mazohističkoj seansi i pročitao pet-šest poglavlja, te prelistao ostatke Šimlešinih (kao i, ranije, Krizmanićkinih) 'knjiga' - tih jadnih, polupismenih i bolesno pretenciozno napabirčenih uradaka po konceptu svete vodice: valjda ne škodi, a pomaže li (ikomu osim autoru i nakladniku) ionako nije važno... krivac je sam kupac. Nažalost, tržište je zagušeno šamanskim baljezganjima te i sličnih vrsta, goleme naklade postižu nadritvorevine u kojima nema ni znanosti, ni stručnosti, samo mega-prijevare... zbrzane (dok traje trend) nevjerojatno diletantski i nepošteno, jer NEMA TOGA komu ovakve 'sanjarice' odista mogu pomoći! S druge strane, društvo koje se utječe takvoj vrsti 'ohrabrenja' ne zaslužuje nego duboku sućut. (P.S. Netko mora biti i bezobrazan do srži da se u 33. godini igra društvenog arbitra, prosvjetitelja, propovjednika... što je pitanje osobnog morala!)

VL
VE
velikazmija
18:59 11.02.2013.

ne pada mi na pamet povrijediti partnera tu mislim i na varanje--ili preljub -ako i ona tako misli nema te sile -

VL
HS
hrvat srcom i dusom
19:41 11.02.2013.

Oprostitemu jer nezna sta govori. Nema zdravog drustva (drzave) bez zdravi brakova. Sve pocinje od obitelji. Ovaj mladic nije svjestan svog neznanja.

VL
« 1 2 3 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.