Ryanair je nedavno lansirao kampanju promovirajući Hrvatsku pod sloganom: “Vikend u Hrvatskoj je bolji za vas od terapije.” No umjesto hvalospjeva, uslijedili su valovi "sprdnje" i sarkazma – Hrvatima očito nikad ne manjka šala na svoj račun.
Komentare su vrlo brzo preplavili Hrvati koji su svašta imali reći na ovu temu. “Terapija je jeftinija”, napisao je jedan korisnik, a druga dodala: “Živim u Hrvatskoj i mislim da je upravo to razlog zbog kojeg mi treba terapija”.
Treći sarkastično piše: “Dođite prije nego što vam počnemo naplaćivati i zrak”. “Vikend da, cijeli život ne baš”, dodaje idući. “Terapija za vaš bankovni račun sigurno, ne toliko za vas”, smatra još jedan.
“Nemojte dolaziti, previše nas je već u Hrvatskoj na toj terapiji, nema više mjesta”, piše jedan od korisnika.
Dio komentara podsjeća da je boravak u Hrvatskoj skup – uz spoznaju da si mnogi domaći turisti jedva mogu priuštiti ljetovanje – pa je reklama ispala kontraproduktivna. Neki poručuju da bi, ako Ryanair ne “sredi” cijene, turisti radije išli negdje drugdje.
S druge strane, pojedinima se reklama svidjela. “Hrvatska je fora zemlja”, piše jedan korisnik, a drugi dodaje: “Potvrđujem – Hrvatska obala je prekrasna”. “Pogotovo ako odete na Cres”, tvrdi iduća.
Neki su tražili i da Ryanair omogući izravne letove ih njihovih zemalja: “Što kažete na to da na primjer povežete Hrvatsku s Marokom?? Odmor u Hrvatskoj bi onda bio još bolji”, piše jedna, a druga se nadovezuje: “Možemo li imati direktan let iz Dublina za Pulu za koncert Parnog Valjka 15. kolovoza, molim vas i hvala?”.
Dakle, reklama je htjela podcrtati ‘terapijski učinak’ odmora, ali je Hrvate podsjetila na realnost – troškove i stres. Ryanairova kampanja dobila je žestoke, ali duhovite reakcije jer je pogodila mjesto gdje nacionalna ljepota susreće osobnu frustraciju – a Hrvati su se pokazali vješti u preuzimanju “vikend-terapije” i pretvaranja je u šalu.
To ne komentiraju Hrvati, to pišu Srbi!