Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Prevelike količine voća debljaju, štete zdravlju i uništavaju zube

Jedna od glavnih zabluda, odnosno ono što ljudi najčešće zaboravljaju, jest da i voće, baš kao i sva hrana, sadrži određeni broj kalorija.
10. ožujka 2010. u 07:37 7 komentara 4534 prikaza
voće
Foto: Luka Capar/VLM

Iako mnogi vjeruju da voće može biti samo zdravo te ga zbog toga jedu u neograničenim količinama, čini se da neki ljudi ipak pretjeruju, zbog čega se javljaju zdravstveni problemi, pa čak i problemi s pretilošću i kvarenjem zuba.

Naravno, dobrobiti voća koje obiluje vitaminima, vlaknima i antioksidansima koji štite od bolesti nisu upitne tako da je britanska vlada čak izdala vodič za minimum preporučenih količina voća i povrća. Dakle, ako je osoba zdrave težine, može povremeno prekoračiti preporučeni minimum. Ali ako imate problema s kolesterolom ili dijabetesom, previše voća može samo štetiti. Također može objasniti zašto, unatoč zdravom stilu života, skupljate kilograme.

- Jedna od glavnih zabluda, odnosno ono što ljudi najčešće zaboravljaju jest da i voće, baš kao i sva hrana, sadrži određeni broj kalorija te da te kalorije iz voća mogu utjecati na povećanje kilograma – objašnjava dr. Carel Le Roux, konzultant s Imperial Collegea u Londonu, te dodaje kako se različiti ljudi prejedaju različitih stvari.

Kada konzumiramo šećer, naše tijelo ispušta hormon inzulin koji mozgu šalje signal da smo dovoljno jeli, objašnjava nutricionistica Ursula Arens iz britanske udruge Dietetic Association.

-  Velike razine inzulina zadovoljavaju apetit, no fruktoza, voćni šećer, ne potiče reakciju inzulina, tako da mozak ne dobiva poruku da se tijelo zasitilo – objašnjava Arens.

Dakle, dok jedemo voće, zaobilazimo taj "stop gumb" u našem organizmu, što objašnjava zašto mnogi mogu pojesti enormno velike količine voća bez da to i primijete.

No, povećanje kilograma nije jedini zdravstveni problem povezan s viškom fruktoze, koja može povećati i razinu triglicerida, koji se, pak, povezuju sa srčanim oboljenjima.

-  Svim pacijentima s povišenim kolesterolom savjetujemo da budu pažljivi s voćem, kao i dijabetičarima, s obzirom na to da velike koncentracije fruktoze mogu povećati razinu glukoze u krv. – navodi dr. Le Roux.

Spominje se također i opasnost koju voće može nanijeti zubima. Naime, žvakanje voća oslobađa šećer koji napada zube. S time da su voćni sokovi još gori jer usitnjavaju voće, zbog čega se oslobađa još više šećera.

Sada jedino ostaje pitanje koliko je previše?

Iako znanstvenici koji su proveli istraživanje navode kako ne žele stvoriti dojam da je opasno pojesti jednu jabuku dnevno, nakon istraživanja Sveučilišta Colorado zaključeno je kako bi najbolje bilo na dan konzumirati pet obroka, od kojih maksimalno dva voćna. Osim osoba koje imaju problema sa srcem ili pretilošću, koji bi voće trebali ograničiti na jednu porciju dnevno, uz četirti porcije povrća.

Gorivo
UŠTEDA
Čak i najmanja sitnica može utjecati na potrošnju goriva u vašem automobilu

A1 izdvaja za Vas

  • komentiram:

    Slatkiši štete zubima, ali voće... Još nikad čula.

  • komentiram:

    Gluplji članak niste mogli napisati.

  • komentiram:

    Je li ovaj članak napisan samo zbog dobivanja pažnje ili?! Svi znamo da ovo nije istina. Vjerojatno ste vi hranite "zdravo" da bi mogli ljudima solit pamet. Sram vas bilo!