Jednostavan matematički zadatak izazvao burnu raspravu: Znate li ga riješiti?
Za računanje je potrebno znati samo osnovna pravila aritmetike, ali ove zagonetke svejedno izazivaju burne rasprave.
Komentari 94
Ovaj zadatak može izazvati burnu raspravu samo kod novinara i sličnih "matematičara".
PEMDAS, BEDMAS, BODMAS, BIDMAS, STRAŠNO! Mislio sam da je znanost više egzaktna i unificirana
To treba pitanje postaviti sabornicima.
Ovaj problem se povlači po netu već neko vrijeme. Kome nije do prepucavanja neka malo progoogla imlicitno množenje (imlicit multiplication). Uglavnom, odgovor na ovo pitanje je da su oba odgovora točna jer nije problem u odgovoru, već u samom pitanjuju koje je nejasno. Da je ovo napisao osnovnoškolac, napisao bi: 60/2*(10+5) i svima bi bilo jasno koji je rezlutat. Kad ovaj izraz napišemo kao 60/2(10+5) mnogi, a osobito oni koji su slušali više stupnjeve matematike, vide ovaj drugi dio kao imlicitno množenje. Fora je u tome, što ti isti ljudi nikad ne bi napisali ovakav izraz jer je nejasan.
1. računamo izraze u zagradama, ostalo redom prepisujemo 2. množimo i dijelimo sa lijeva na desno, ostalo prepisujemo 3. zbrajamo i oduzimamo sa lijeva na desno 60:2(10+5) Znači prvo računamo izraze U ZAGRADAMA (ne oko njih!), maksimalno koliko možemo da da barem pojednostavimo zagradu ukoliko se ne može izračunati do kraja, u našem slučaju se može izračunati do kraja (jednog broja) jer nema x-eva, y i sl, te dobivamo: 60:2(15) Zatim kaže pravilo množimo i dijelimo sa lijeva na desno, imamo dakle prvo dijeljenje 60:2 i dobivamo: 30(15), tj. 30x15 Ostaje nam još množenje 30x15 = 450 Točan odgovor je 450. Ovi koji su dobili 2 pravac u osnovnu školu.
Mozgalica je za novinare koji su zavrsili faks ONO i DSZ.
Tko ovo ne zna riješiti, treba mu provjeriti sve svjedodžbe, počevši od Osnovne škole. Dakle svi ovi za koje je odgovor 2 imaju problema s osnovama.... Strašno.
Dvojka ispred zagrade znači da se svaki broj u zagradi množi sa 2. Ukratko, može se zbrojiti u zagradi i pomnožiti sa 2 ili svaki broj u zagradi pomnožiti sa 2 i zbrojiti međusobno. Odnosno treba se riješti cijele zagradee i množitelja za početak, a ne obrisati ju kao da je nema. Pa to se uči još u osnovnoj školi. Mada generalno, ovaj zadatak je postavljen/napisan krivo. Više se radi o trik pitanju nego o matematici.
Rezultat je 2. Ja sam genije. Večernji mi je to osvijestio. :)
dje ti je budalasta Tina odgovor?
450?
Ma to nije ni trik pitanje, to su osnove. Rezultat je 2.
Zadatak se samo postavi kao RAZLOMAK što je isto i onda jednostavno kako god računali nemože se dobit 450 nego 2, ako neko uspije kroz RAZLOMAK dobiti 450 svaka čast.
6565
Možemo okrenuti pitanje i ovako - kad bi pisalo 1 : 2x ja bih to shvatio kao razlomak gdje je 1 u brojniku i 2x u nazivniku. No kad bi pisalo 1: 2 * x onda bi moje shvaćanje bilo da je to 1/2 * x ili riječima jedna polovina pomnožena s iksom. Stoga je ovaj zadatak loše postavljen jer daje je dvosmislen. Da ilustriram na još jedan način - kad bi pisalo a : 2a, da li biste to to smatrali isto što i a na kvadrat podijeljeno s 2 ili biste prije rekli da je to a podijeljeno s 2a, Zbog toga možemo doći i na rješenje 16. Dakle rasprava nije redoslijed računskih operacija nego da li piše 1/2a ili 1/2*a - bitna razlika.
Znamo mi što šta! Netko od nekuda nešto prepiše i onda pita znate li vi to riješiti. Neka taj netko sam nešto smisli pa pita. Ima nas koji znamo operirati srce a neznamo kvadrat broja 11 ili nazidati kuću a o gramatici nemamo baš puno pojma. Kada bi čovjek u glavi čuvao ssve ono što je u školama učio i naučio iz iskustva kroz život trebao bi imati glavu kao omanja bačva!
Na ovaj način napisano je 2. Nemos samo tako zaboravit zagradu.
RJEŠENJE --450
Uzdrkali se komentatori.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Evo, već godinu dana se izdržalo bez ponavljanja ovih krastavac tema. Bravo!