Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 50
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
SLAVNI TROJAC

Hammond, Clarkson, May: Prije Rimčeva bolida uništili su 166 automobila

Hammond, Clarkson, May
Foto: Reuters/PIXSELL
02.07.2017.
u 20:37

Richard Hammond koji je razbio Rimčev Concept_One najveći je drobitelj automobila među trojcem

U Hrvatskoj je Top Gear oduvijek gledana emisija, tako se nestrpljenjem čekao i start Amazonova “Top Geara”, The Grand Toura. Znamo i zašto, trojica njegovih voditelja; Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond planetarne su zvijezde koje nose automobilsku emisiju koja je zapravo jedan slapstick o autima, stand-up komedija koja se odvija na cestama širom svijeta.

Nije stoga čudo što takva emisija ima i pozamašan budžet. Kada su bili na BBC-ju s kojeg su svi zajedno otišli nakon što je nakon n-te nepodopštine potjeran frontman Jeremy Clarkson, imali su, prema Forbesovim informacijama, za potrošiti oko pola milijuna dolara po epizodi.

Amazon megatajkuna Jeffa Bezosa priskrbio im je i malo više. Procjene su se kretale između 1,2 milijuna dolara do 4,9 milijuna. Kada se to pomnoži s tri sezone po 12 epizoda, ispada više od stotinu milijuna. A onda je stigla i nova informacija, kako je Bezos dodatno odriješio kesu i dopustio da se dečki malo razbacaju – 250 milijuna za tri sezone!

Da se razumijemo, nisu oni jeftini. Jeremy Clarkson bio je najplaćeniji voditelj na BBC-ju s gotovo 900.000 dolara godišnje plaće. Na Amazonu navodno ima čak 12 milijuna. Nije loše za nekoga tko je počeo kao najobičniji novinar lokalnog medija. Ali, možda i nije tako puno jer još 1988. gledali smo Jeremyja kao običnog automobilskog novinara u tom istom Top Gearu, koji je tada bio samo jedna od automobilskih emisija.

A onda je s producentom Andyjem Wilmanom uvidio da tako ne ide, automobilski show trebali bi gledati i oni koje automobili baš toliko i ne zanimaju. I u tome su sasvim uspjeli. Trajali su gotovo 22 serijala, “gotovo” jer je Clarkson otpušten tijekom te zadnje i sada nastavljaju na The Grand Touru.

Za BBC bilo je to nešto sasvim nekonvencionalno, imati show u kojem se vrijeđa, ponižava, pa i razbije pokoji automobil. Odnosno, nekoliko njih. Ustvari, više od stotinu. Stotinu i pedeset. Pa i opet malo više. Naime, prebrojeno je kako je u tu 21 punu sezonu stradalo ni manje ni više nego 166 vozila. Njihova je vrijednost u prosjeku oko osam i pol tisuća dolara, znači ukupno je u staro željezo otišlo vozilica vrijednih nešto više od 1,4 milijuna dolara.

Najskuplji Koenigsegg CCX

Najskuplji je uništeni automobil Koenigsegg CCX. No, nije ga vozio nitko od trojca, nego poznati Stig, njihov testni vozač koji je inače vrlo vješt. Očito nije bio njegov dan jer, dok je pokušavao postići još jedno najbolje vrijeme, izletio je i probio zaštitni zid od automobilskih guma. Ukupna je šteta bila nešto više od 600 tisuća dolara. Ako ste stekli dojam kako je Richard Hammond najveći drobitelj automobila među trojcem, bili ste u pravu.

Na njega otpada najveći broj uništenih automobila, njih čak 29. Podsjetimo se na nedavnu izjavu Jeremyja Clarksona nakon što je Hammond uspio niz padinu strovaliti Concept_One našeg Mate Rimca, ali i izaći živ, neznatno ozlijeđen, nakon što će automobil nestati u plamenu. – Prije nekoliko godina Richarda Hammonda tražili su da vozi automobil po ravnoj stazi. A nekako je završio naglavačke, pa u komi na nekoliko tjedana.

A sada, kada znamo da ne može voziti ravno, pokazao je da ne može ni u zavojima – napisao je popularni voditelj u svojoj kolumni dodajući kako je sve što je Hammond morao učiniti bilo da proveze mali električni automobil po švicarskim brdima, što je uspijevao, ali je nekako u lijevom zavoju nakon ciljne ravnine izgubio kontrolu, survao se i završio u bolnici. Opet, piše Clarkson u svojoj redovitoj kolumni u The Sunday Timesu.

Taj automobil koji je Hammond vozio po ravnome bio je dragster Vampire, pokušao je oboriti rekord u brzini na tlu. No, završio je u komi na dva tjedna. Padao je Richard i s konja pa polomio zglob. Isto se dogodilo i Jamesu koji je polomio tri rebra, na snimanju u Siriji onesvijestio se od udarca od kojeg je nastupilo i krvarenje iz glave. Ne bi to bilo to da su umjesto njih riskirali kaskaderi. Iako, ni on sam nije bitno bolji, možda je jedino malo manje spektakularan od svojeg kolege.

Jeremy Clarkson polupao je 24 automobila. Možda je opravdano da Jamesa Maya stalno zezaju kako je spor, on je, naime, najslabiji od trojca po broju razbijenih vozila, stukao ih je tek 21. Zanimljivo je vidjeti i kako su svi ti automobili stradavali. Pod “vjetar” bilježe se tri žrtve, pod “mehaničko” sedam, “vatra” sedam, “bačeno” osam, u eksploziji je nestalo deset automobila, pod vodom je nepovratno zaglavilo 17, izrezan je jedan jadni metalni ljubimac, pogotkom iz vatrenog oružja isto jedan, a jedan pod buldožer, pukim sudarom otišlo je 104, a udarcem klavira njih tri. Klavira? Da, klavira.

Jer, James May zaletio se u dva svoja skupocjena stara klavira i time napravio štetu od gotovo 50.000 dolara. U jednoj epizodi ideja je scenarista bila da se voditelji zalete koliko je god moguće više i stanu čim bliže svoje najcjenjenije imovine. Jamesu Mayu nije baš uspjelo, pa se, eto, zaletio u svoj skupocjeni klavir. Drugi mu je razbio Clarkson bacajući ga na automobil. A onda je i jadan Morris Marina stradao tako da su na njega bacili klavire da bi ga uništili. Inače je Morris Marina jedan od “omiljenih” automobila koje vole uništavati, vatrom, udarcem, samo da ih što više nestane.

Baš ne vole taj Morris Marinu. Nije da su se nekada jasno odredili prema kojem obliku karoserije gaje najviše emocija, no zanimljivo je kako je na vrhu liste limuzina, njih su razvalili čak 56. O.K., možemo razumjeti da se ne vole monovolumenski oblici, ali baš da su našli uništiti ih 40, isto je dovoljno za preporuku za neki tretman. Isto kao i karavani, njih je otišlo 26, kompakata 25, coupea 19, pick-upova deset, motocikala devet, autobusa (!?) osam, kampera pet, pick-upova s kabinom dva i jedna produžena limuzina. Dosta impresivno.

Iz Argentine pobjegli

Svi će se pomniji pratitelji serijala sjetiti epizoda u kojima su testirali koliko je zapravo otporna Toyota Hilux. Ispalo je kako je vrlo izdržljiva jer nema što joj nisu radili – strugali je po zidu, zabijali je u drvo, potapali je morskom vodom, palili je, puštali da je odnese oseka, bacali s krana, zaletavali se u šupu, bacali na nju karavan, razbijali kuglom za demoliranje, bacali s litice, prevrtali. I nakon svega toga upalila je. Imaju dečki izgleda nešto i protiv Forda.

Automobile te kompanije razbijali su 14 puta, Volkswagene i Suzukije deset puta, Pipere sedam, Toyote šest, BMW-e, Honda i Mercedese po pet puta, Fiate, Jaguare, Minije, Mitsubishije, Rovere i Vauxhalle po četiri puta. Bilo je tu kojekakvih spektakla. Reliant Robina imali su ambiciju pretvoriti u Space Shuttle pa su ga ispalili u svemir na raketi. Jadnik se, međutim, nije uspio odvojiti pa je otišao u dim.

Koliko su izdržljivi Ford Mondeo i Spaček, testirali su na način da su ih postavili iza motora Boeinga 747. Malo je od njih ostalo. Mini Cooperu stavili su raketni pogon pa ga pustili niz skijašku skakaonicu. Prizemljio je teško oštećen. Bilo je tu i izazivanja sudbine, iz Argentine su morali jednostavno pobjeći, slično im se umalo dogodilo i u Americi kada su se odlučili po tamošnjim južnim državama provozati u autima s uvredljivim porukama. Bilancu The Grand Toura tek ćemo vidjeti. Kao i koliko dugo će ih trpjeti.

Komentara 2

DU
Deleted user
00:17 03.07.2017.

Rimcev one je letio. Aerodinamika. Nije bio stabilan dovoljno na velikim brzinama. Sto je s drugim 166 bilo, nije Rimcev problem.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije