Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Vizualna umjetnost

Traži se osoba koja će za meteorit s Mjeseca dati dva i pol milijuna dolara

Golemi kamen vjerojatno se odlomio od površine Mjeseca prilikom sudara s asteroidom ili kometom, a potom se srušio u području Sahare, a na aukciji će ga ponuditi kuća Christie's u četvrtak
04. svibnja 2020. u 15:03 0 komentara 179 prikaza
meteorit
Foto: David Cheskin/Press Association/PIXSELL

Aukcijska kuća Christie's u četvrtak će na dražbi po cijeni od dva i pol milijuna dolara ponuditi jedan od najvećih meteorita s Mjeseca, težak više od 13,5 kilograma.

Premijera Baleta HNK Split Pogledajte ironično ‘Labuđe jezero’ u kojem princ nevjestu traži online

Golemi kamen vjerojatno se odlomio od površine Mjeseca prilikom sudara s asteroidom ili kometom, a potom se srušio u području Sahare.

Nazvan NVA 12691, smatra se petim najvećim mjesečevim meteoritom pronađenim na Zemlji, gdje je dosad otkriveno samo oko 650 kilograma kamenja s Mjeseca.

"Taj osjećaj kada u ruci držite djelić nečega iz drugog svijeta nešto je što nikada ne zaboravljate. To je stvaran dio Mjeseca. Otprilike je veličine nogometne lopte, malo je izdužen, veći od glave", kazao je predstavnik Christie'sa James Hyslop.

I poput mnogih dosad otkrivenih meteorita, ovaj je u Sahari pronašla osoba koja je željela ostati anonimna. Znanstvenici su sigurni da potječe s Mjeseca jer su ga usporedili s uzorcima stijena koje su na Zemlju donijele američke svemirske misije Apolo.

"U sklopu programa Apolo šezdesetih i sedamdesetih godina astronauti su donijeli gotovo 400 kilograma mjesečevog kamenja i stijena pa su znanstvenici uspjeli analizirati njihov kemijski i izotopski sastav te ustanoviti da odgovaraju određenim meteoritima", pojasnio je Hyslop.

Meteoriti su vrlo rijetki i tek svaki tisućiti stiže s Mjeseca, što ovaj čini posebnim.

ZFF uzvraća udarac Boris T. Matić: "Zbog izgovorenih neistina o kinu Europa pokrećemo kazneni postupak"

"Očekujemo velik interes svjetskih muzeja…To je prekrasan trofej za sve zainteresirane za povijest svemira i za istraživanja Mjeseca", kaže Hyslop.

Dodaje da će se na dražbi ponuditi i privatna zbirka od 13 željeznih meteorita upečatljivih oblika koji se često opisuju kao "estetski" ili "skulpturalni" komadi, a vrijednost im je procijenjena na oko 1,4 milijuna funta.

mutni poslovi državne tajnice