Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Redateljica
Povratak na članak

Redateljica Mila Turajlić: Moj film je bunt, a ne jugonostalgija

Ljude zanima jugoslavenski film posebno kada se bavimo i anegdotama koje danas imaju status urbanog mita, kaže redateljica koja se posebno sjeća anegdote o snimanju rušenja mosta u Bitki na Neretvi

Komentari 42

MA
margaritas
13:19 30.09.2011.

boris ne znam za vilu branka mamule u beogradu samo znam da od hrvatske potrazuje vilu u opatiji vrijednu 3 milijuna eura

VL
KA
kampanel
13:20 30.09.2011.

Slažem se tebi je bilo dobro i to ne skrivaš,brate ni ne tribaš ali shvati da ti je bilo dobro jer si visio na mojoj grbači,evo ponovno si ti,tvoji umjetnici i drugi imperijalisti iz Beograda na našem teritoriju,portalima i životnom prostoru. Idite brate niko vas ne drži,osnujte je ponovno uživajte ali nas ne dirajte.

VL
MA
margaritas
13:30 30.09.2011.

boris pricajuci sa radnicima hotela alan saznala sam i to da zagrepcana u hotelu nije ni bilo samo srbi i bosanski srbi

VL
Avatar MarkoHR
MarkoHR
13:30 30.09.2011.

Boris je napisao: Ako je u Jugoslaviji bilo dobro, ne znaci da treba da postoji ..................................... Pa uopće nema sumje u to, kome je to \"bilo dobro u jugoslaviji\" !? Bilo je dobro srbima, koji su kao \"građanska lica u u jna\" dolazili na pr. u Varaždin, i dobivali sasvim nove stanove, koje su im izgradili Hrvati. Od tisuća Hrvata, \"građansko lice\" moralo je biti doseljeno iz neke srpske zabiti, moralo je dobiti novi stan, imalo je pravo na vojna odmarališta, rehabilitaciju u Rogaškoj Slatini, i sve u tom stilu. O oficirima, milicajcima i svim ostalim \"državnim\" zanimanjima bolje je i ne pričati. Biti srbin značilo je zanimaje i najbolju kvaifikaciju, ali čak vam niti to nije bilo dovoljno. Po Memorandumu SANU srbija je opet bila u nepovoljnom položaju, pa su agresijom željeli ispraviti \"nepravde\". ASad bi Srbija bila spremna dati Kosovu najveći mogući stupanj autonomije, kakvog svijet još nije vidio. Ali kasno Marko na Kosovu stiže, sad tamo dominira Hashim Thacy.

VL
BM
Boris Markovic
13:35 30.09.2011.

@margaritas: Nisam znao za to. @kampanel: Ne znam da li mi je bilo dobro. Mozda je tebi bilo i bolje nego meni. Ako ljudima branis nesto, oni ce posebno navaljivati na to. Ako ti ne zelis da se Jugoslavija visee ikada ponovi, ne treba da govoris da je bilo gore nego sto jeste, dovoljno je da kazes kako je stvarno bilo kao \"margaritas\". Ovde se radi o nekoj minimalnoj komunikaciji izmedju fizickih suseda i pokusaja da se odnosi dovedu na nivo podnosljivosti.

VL
BM
Boris Markovic
13:44 30.09.2011.

@MarkoHR: Politicka strategija zemlje u SFRJ je bilo da se ljudi mesaju. Ako si isao i JNA, znas da je pravilo bilo da ne mozes biti u svojoj republici. Ideja je bila, upoznaj svoju zemlju da bi je voleo. Ja sam iz Beograda, i tacno je (analogno tome sto ti kazes) da je bilo puno Hrvata, Makedonaca itd oficira, gradjanskih lica u JNA i da Beograd nije bio rezervisan samo za Srbe. Kao sto znas, Tito je ziveo u Beogradu i nije mi smetalo sto on nije Srbin. Ja sam imao profesore Hrvate (Merkas), direktore Hrvate (Novosel) i drugare Hrvate. Znas i sam da je glavni covek na dnevniku bio Goran Milic, Majda Ropret itd. Ja nisam ni znao ko je ko, sta je sta i nije me ni interesovalo. A, pravo da ti kazem, ne interesuje me ni danas.

VL
Avatar MarkoHR
MarkoHR
13:46 30.09.2011.

Sramim se razdoblja svojega života u Kugoslaviji, kad smo kao zadnji bijednici ovoga svijeta bili osuđeni voziti Yugo 45, i slične drloge na 4 kotača. Zbog kupnje najobičnije kave morali smo hodati u Austriju, jednako tako i zbog bilo kojeoje druge kvalitetnije robe, od onoga što je nudila socijalistička ekonomija. A kad su potkraj 80-tih počeli \"mitinzi\" s četničkom ikonografijom, kad su kamenovani automobili stranih tablica, koji su na vlakovima prolazili kroz Knin, sprdačina od zajedničke države je počela dosezati svoj krajnji domet. Srbi su bili toliko \"ugroženi\" da su se čak bojali njemačkih tablica na autima. Zato mi je 05.08. svake godine moj najveći i najdraži praznik, kojeg će slaviti i svi budući naraštaji u mojoj obitelji. Nikad više ne želim ni čuti za bilo što s istoka.

VL
BM
Boris Markovic
13:51 30.09.2011.

@margaritas: Ne mogu da kazem nista jer ne znam kako je bilo u tom letovalistu. Cinjenica da se osoblje uopste interesovala za nacionalnost gostiju u vreme SFR govori puno i sigurno ide u prilog tezi da Jugoslavija ne treba da postoji. Nikada me nije zanimalo koje je nacionalnosti covek i ne zanima me ni danas niti znam za masu ljudi koje su nacionalnosti.

VL
MA
margaritas
13:55 30.09.2011.

boris ja samo pisem o cinjenicama koje su mnogima nepoznate

VL
Avatar MarkoHR
MarkoHR
13:58 30.09.2011.

Na studentskoj predvojničkoj obuci u srcu Hrvatske (na kojoj je bilo valjda 99% Hrvata), dočekao nas je vojni kamp ili poligon, sa natpisima ISKLJUČIVO na čiriličnom pismu. Jedini program koji se je puštao na razglas bio je 1. program Radioo Bograd, s nekakvom čudnom glazbom, koja mi je davala dojam kao da sam u Istambulu. Riječnik, pojmovi, jezik - za mene opet na nekom stranom jeziku. Nisam imao pojma što su to čakšire, čaršafi, pantalone, peškiri, dvogledi i još masa stvari.

VL
MA
margaritas
14:00 30.09.2011.

mlada redateljice jeste li se zapitali tko je placao te spektakle vrhunske svjetske glumce dok radnici u trgovinama nisu mogli kupiti ni banane

VL
Avatar MarkoHR
MarkoHR
14:04 30.09.2011.

Ovo mi se je zauvijek urezalo u sjećanje - Radio Beograd: srećno položen traktorski ispit iz prvi puta želi Stanojka svome sinu Miladinu :)))

VL
BM
Boris Markovic
14:05 30.09.2011.

@MarkoHR: Tacno je da je vecina ljudi imalo Yugo 45 i da je izbor robe bio daleko manji nego danas. To sto si rekao je istina. Kada sam pre nekoliko godina iz Engleske dosao mojoj rodbini u Beograd poneo sam za svakoga po litar viskija i to odlicnog (znas singl malt viski glenfidich), platio sam ga 33 funti po boci. Kada sam dosao u Beograd, video sam da ima tamo da se kupi, da je izbor viskija isti kao i u Engleskoj (znaci ima sve) i jos da je jeftiniji za oko ~5 funti po boci. Tacno je sto kazes, u SFRJ to nije bilo moguce. Jedino sto sam poceo da shvatam da postoji veza izmedju zaposlenosti, funkcionisanja industrije u jednoj zemlji i otvorenosti trzista. Poceo sam da shvatam da je Borovo cipela mogla da prodaje svoje cipele i dobro funkcionise zato jer nisam mogao da lako kupim italijanske cipele. Shvatio sam da to sto sam kupovao uvek ono sto proizvede Jugoplastika je razlog zasto su ljudi u toj fabrici imali posao i mogli da (lepo) zive. I ja sam u SFRJ bio revoltiran sto nisam imao najbolju svetsku robu da kupim. Zato danas u Beogradu soping molovi nista ne zaostaju za najboljuim soping molovima u USA (u kojoj sam ziveo godinama). Dobro zato industrije vise nema.

VL
Avatar MarkoHR
MarkoHR
14:13 30.09.2011.

A što je uopće vrijedila ta jugo-proizvodnja, kad je Vožd uveo srpsku (republičku) carinu, na \"uvoz\" roba iz drugih republika? U ustavu Srbije jasno je zapisano da će Srbija ubuduće uvažavati savezne zakone i odredbe asveznog ustava, samo ukoliko jee to u njezinom interesu. Drugim riječima, \"za mene vrijede neki drugi zakoni\", ostale republike nek pune savezni budžet, a mi ćemo iz njega grabiti kako nam odgovara.

VL
BM
Boris Markovic
14:19 30.09.2011.

@MarkoHR: \"Vozd\" ne pripada SFRJ. SFRJ umire pocevsi od 1987.

VL
OB
-obrisani-
21:20 30.09.2011.

Robovi potrošačkoga društva gledaju sve kroza zamračene naočale. Narod se nije vozio u mercedesima, ali je imao besplatno zdravstveno osiguranje. A danas ga nema 50 milijuna Amerikanaca. Kada bismo znali cijeniti istinske vrijednosti, svima bi nam bilo bolje. -- 30.09.2011..2011. u 13:46h MarkoHR je napisao/la: Sramim se razdoblja svojega života u Kugoslaviji, kad smo kao zadnji bijednici ovoga svijeta bili osuđeni voziti Yugo 45, i slične drloge na 4 kotača. Zbog kupnje najobičnije kave morali smo hodati u Austriju, jednako tako i zbog bilo koje druge kvalitetnije robe, od onoga što je nudila socijalistička ekonomija. A kad su potkraj 80-tih počeli \"mitinzi\" s četničkom ikonografijom, kad su kamenovani automobili stranih tablica, koji su na vlakovima prolazili kroz Knin, sprdačina od zajedničke države je počela dosezati svoj krajnji domet. Srbi su bili toliko \"ugroženi\" da su se čak bojali njemačkih tablica na autima. Zato mi je 05.08. svake godine moj najveći i najdraži praznik, kojeg će slaviti i svi budući naraštaji u mojoj obitelji. Nikad više ne želim ni čuti za bilo što s istoka.

VL
OB
-obrisani-
21:22 30.09.2011.

Normalni Srbi i normalni Hrvati govore pozitivno o Jugoslaviji. Velikosrbi i velikohrvati ne mogu ju smisliti. Pametnomu dosta. ---- 30.09.2011. u 12:22h kampanel je napisao/la: Zašto uvijek Srbi pričaju pozitivno o jugi? Slučajnost? Samo za maloumne.

VL
RO
roko511
15:26 01.10.2011.

Siguran sam da je Htvaska sada dosta bolja i naprednija država od bivše Yuge, ali samo za 200000 Tuđmanovih hrvata. Da napomenem u Yugi nas je živjelo 22 miliona , nevjerujem da ću pogriješiti ako kažem da ih je 80%ešiti ako kažem da ih je 80% bilo zadovoljnih. ADMINE POTRUDI SE.

VL
HI
higuita
20:31 01.10.2011.

slažem se s rokom i dš2709 toliko se realni za nepovjerovat,pa sve zlo što se moglo desit je jugoslavija,pa dui se je iznjedrio hrvatski nepotizam,mito korupcija nego u jugi,pa u toj državi je bilo sve ama baš sve prevara sjetimo se prvomajske,kraša,franka itditditd i ostalih naših firmi u jugi pa ljudi su punih torbi i đepova svaki dan izlazili iz firmi,a da nespominjemo tadašnje direktore,a sadašnje tajkune,pa ta se država raspala zbog nezadovoljstva večine ljudi,a kako vi sada prikazujute nezadovoljstva pojedinaca shvačam srbe,bosance,makedonce i crnogorce koji su živjeli na grbači hrvatske i slovenije,ali nema više klošari za kruh se danas mora zaradit i u hrvatskoj i u americi nema više đabalebarenja

VL
MA
mališa
11:21 02.10.2011.

U Jugoslaviji je najrazvijenija bila Slovenija, zatim Hrvatska pa Srbija itd. Takav redosled je i danas. Nacionalne diskriminacije nije bilo, osim sporadično. Najuticajniji u politici su bili Slovenci, zatim Hrvati, a u vojsci Srbi i to, najviše zbog uloge koju su imali u prethodnim ratovima, što je i normalno. Što se tiče sportskih uspeha i učešća za reprezentaciju tu su najveći doprinos dala takođe ova tri naroda, a procentualno, u odnosu na broj stanovnika, najviše Slovenci, pa Hrvati, što je u skladu sa kulturnom tradicijom ovih naroda kojima je sport, kao deo kulture bio bliži nego drugim narodima sa Balkana.

VL
« 1 2 3 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.