Naslovnica Kultura Glazba

Preminula je istaknuta hrvatska operna umjetnica Nada Ruždjak

Najveći dio karijere provela je kao prvakinja Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu
28. listopada 2012. u 00:16 4 komentara 370 prikaza
nada ruzdjak
Foto: Goran Stanzl/Večernji list

U subotu, 27. listopada, u Zagrebu je u 78. godini nakon teške bolesti preminula glasovita hrvatska operna pjevačica Nada Ruždjak. Tužnu vijest koja se brzo proširila glazbenim krugovima potvrdio nam je i sin preminule umjetnice Dražen Siriščević.

 

Nada Ruždjak debitirala je 1963. u riječkom HNK Ivana pl. Zajca. Nakon kraćeg razdoblja u zagrebačkom Kazalištu Komedija, na sceni zagrebačkoga HNK prvi se put pojavila kao Gilda u Verdijevu Rigolettu i odmah osvojila i publiku i kritiku. Na tu istu pozornicu posljednji je put izašla 2008. godine da bi primila Nagradu hrvatskog glumišta za svekoliko umjetničko djelovanje.

 

U obrazloženju tog velikog priznanja, koji joj je dodijelila struka, ovako je bila sažeta bogata karijera primadoen Nade Ruždjak, jedne od najistaknutijih hrvatskih vokalnih umjetnica druge polovice 20. stoljeća:

 

"Najveći dio karijere provela je kao prvakinja Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, uz česta gostovanja u drugim opernim kućama i u inozemstvu...

Godinama je bila nezamjenjiva interpretkinja specifičnog lirsko-koloraturnog repertoara tumačeći s velikim uspjehom Donizzettijevu Luciju di Lammermoor, Rosinu u "Seviljskom brijaču" Rossinija, Olimpiju u "Hoffmanovim pričama" Offenbacha, Musettu u "Boemima" Puccinija, Zerbinettu u "Arijadni na Naxosu" Straussa i mnoge druge uloge. Vrhunac je postigla kao Verdijeva "Traviata" u režiji svog supruga Vladimira Ruždjaka, a posebno se istaknula kao vrsna mocartijanska pjevačica, Susanna i Grofica u "Figarovom piru", Kraljica noći u "Čarobnoj fruli" i Konstanza u "Otmici iz Saraja". U svakoj ulozi blistala je iznimno lijepim i ujednačenim glasom, sigurnim koloraturama i uvjerljivim scenskim nastupom. Pojedini naslovi poput "Lucije" i "Traviate" postavljali su se upravo zbog njezinih velikih pjevačkih mogućnosti te je u niz sezona nosila velik dio repertoara. Sazrijevajući s godinama je njen glas dobivao i dramskija obilježja te se također nadasve uspješno predstavljala i u drukčijem sopranskom repertoaru, kao Mimi u "Boemima", Margareta u Gounodovu "Faustu", Nedda u Leoncavallovim "Pagliaccima" te Puccinijeva "Madame Butterfly" za koje je kreacije dobila niz priznanja.

 

Uz scensko djelovanje Nada Ruždjak bila je tijekom karijere često prisutna i na koncertnome podiju. Karijera Nade Ruždjak bila je jedna od najuspješnijih u novijoj povijesti Zagrebačke opere. Iznimno omiljena kod publike i kritičara primadona je ostala trajno upisana zlatnim slovima u annale opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu."