Nakon više od pet desetljeća partnerstva s televizijskom kućom ABC, najglamuroznija noć u Hollywoodu napušta televiziju. Američka akademija filmskih znanosti i umjetnosti sklopila je višegodišnji ugovor s YouTubeom, koji će od 2029. godine dobiti ekskluzivna globalna prava na prijenos dodjele Oscara.
Ovaj povijesni potez označava kraj ere, a suradnja s ABC-jem simbolično će završiti 2028. proslavom stote obljetnice dodjele. Ugovor s YouTubeom, koji će trajati do 2033. godine, učinit će ceremoniju dostupnom uživo i besplatno diljem svijeta.
Ova drastična promjena rezultat je godina pada gledanosti s kojima se suočavaju ne samo Oscari, već i sve velike dodjele nagrada. Dok je 1998. godine, u vrijeme trijumfa "Titanica", dodjelu pratilo rekordnih 57 milijuna Amerikanaca, ovogodišnja ceremonija privukla je tek 19,7 milijuna gledatelja. Prelaskom na YouTube, koji broji više od dvije milijarde aktivnih korisnika mjesečno, Akademija se nada doprijeti do mlađe i raznolikije publike. Cilj je, prema riječima čelnika Akademije, proširiti globalni doseg i osigurati relevantnost Oscara u digitalnom dobu koje je nepovratno promijenilo navike gledatelja.
Partnerstvo s YouTubeom pritom obuhvaća i ekskluzivna prava na cjelokupni doživljaj Oscara, uključujući prijenos s crvenog tepiha, sadržaj iza kulisa te pristup ekskluzivnom Governors Ballu nakon dodjele. Na YouTube kanalu Oscara emitirat će se i drugi događaji poput dodjele počasnih nagrada, objave nominacija te brojni intervjui i edukativni programi.
Oscari su dosad najveći televizijski događaj koji se u potpunosti seli na neku digitalnu platformu, a ovaj trend već je viđen kod drugih nagrada. Primjerice, nagrade SAG Awards preselile su se na Netflix, dok su nagrade Akademije za country glazbu otišle na Amazon Prime Video.
Osim prijenosa uživo, najavljena je i inicijativa u suradnji s Google Arts & Culture putem kojeg će biti omogućen digitalni pristup odabranim izložbama i programima Muzeja Akademije. Google će pomoći i u digitalizaciji goleme arhive Akademije, koja broji više od 52 milijuna predmeta.
Ova vijest je u Hollywoodu dočekana s pomiješanim osjećajima. Mnogi je vide kao simboličnu predaju tradicionalne filmske industrije digitalnim platformama, a scenarist Daniel Kunka komentirao kako je to "rukovanje s onim tko te pokušava ubiti".