piše Jelena Ružić

"Opasan zavoj" ima lijen ritam, a u filmu "Na vrhu" otkrivamo Zuckerberga, Muska i Altmana

Foto: CineStar
13.06.2025.
u 11:06

Nove filmove recenzira filmska kritičarka Jelena Ružić

Film "Opasan zavoj" kanadskog redatelja Jasona Buxtona triler je koji svu svoju napetost gradi isključivo sporim tempom. Na trenutke i presporim. Iako postoje trenuci kada gledateljima i nije najlakši zadatak koncentrirano pratiti tijek radnje, Buxton ostaje dosljedan usporenosti i svojevrsnom "praznom hodu", a dodatnu težinu gledanju pridonose sumorna atmosfera i psihološka napetost koju proživljava glavni lik Josh.

Josh se, naime, s obitelji seli u kuću na periferiji koja se nalazi u mirnom i idiličnom naselju savršenom za obiteljski život. Međutim, njihova nova kuća nalazi se uz opasni zavoj koji je poznat kao crna točka, odnosno mjesto čestih prometnih nesreća. Već prve noći pred njihovom kućom događa se teška nesreća u kojoj pogiba vozač. Trenutak šoka za Josha i njegovu obitelj brzo prerasta u nešto puno dublje, ali i patološko.

Dok mu se žena i sin polako oporavljaju od razbijenog prozora i kotača automobila koji je proletio u kuću, kao i od mrtvog čovjeka u vlastitom dvorištu, Joshov posttraumatski stres prerasta u opsesiju. I to u opsesiju spašavanja žrtava. Je li mogao spasiti onog čovjeka? Može li spasiti bilo koga? Je li njegova uloga da spasi, na kraju – svakoga? Toliko postaje obuzet preispitivanjem vlastite vrijednosti i svojom spasiteljskom ulogom koja nema što drugo biti nego njegovo poslanje, da postaje nepotrebno opsjednut zaustavljanjem nesreća koje se događaju na opasnom uglu ulice, samo kako bi mogao testirati svoje patološke ideje. Ne može prestati razmišljati o prethodnim nesrećama nakon kojih detaljno istraži živote žrtava, počinje redovito vježbati pružanje prve pomoći i tehnike reanimacije. Priprema se "spašavanje nečijeg života" kao da je riječ o olimpijskoj disciplini.

Dakako, u svemu tome, njegov obiteljski život – odnos sa suprugom i malenim sinom, koji i sam počinje iskazivati psihološke posljedice nesreće – počinje patiti. Josh, kao obični čovjek koji radi prosječan posao u prosječnoj tvrtki, sjajno je portretiran i zapravo je najzanimljiviji dio filma transformacija njegova lika iz pomalo pasivnog supruga u opsesivnog spasioca nepoznatih ljudi. U svemu tome uloga njegove supruge Rachel pruža snažan kontrast. Rachel je tu nit koja drži obitelj na okupu, a koja utjelovljuje zabrinutost i frustraciju žene koja bespomoćno promatra kako joj se obitelj raspada pred očima.

Cobie Smulders, kojoj je pripala uloga Rachel, mlako je oživjela taj lik. Ili se jednostavno toliko suživjela s ulogom koja ju je i proslavila u sitcomu "Kako sam upoznao vašu majku" da ju je jako teško gledati kao bilo koga drugoga tko nije Robin Scherbatsky. Teška tema, spor tempo, monotonija koja je očito tu namjerno i svjesno, apstraktni motivi koji pokreću Josha ključni su elementi "Opasnog zavoja" i kao takvi i nisu nešto u čemu će svatko moći uživati.

Opasan zavoj (Cinestar)

Triler, Kanada, 110 min

Režija: Jason Buxton

Glumci: Cobie Smulders, Ben Foster

Na vrhu (Max)

Foto: HBO Max

Četiri tehnološka mogula i milijardera nađu se u kući u Utahu, u prekrasnim planinskim krajobrazima, kako bi imali svoj tradicionalni "poker-retreat". Sve se to događa dok se vanjski svijet raspada, i to donekle zbog poslovanja njihovih kompanija. Vlasnik društvene mreže, genijalac opsjednut odlaskom u svemir, zagovaratelj umjetne inteligencije… Gledajući Randalla (Steve Carell), Soupera (Jason Schwartzman), Venisa (Cory Michael Smith) i Jeffa (Ramy Youssef) nemoguće je ne vidjeti u njima Elona Muska, Marka Zuckerberga ili Sama Altmana. I zbog toga je "Na vrhu" posebno zabavno gledati. Redatelj, iako je sam istaknuo kako nikoga konkretno nije portretirao, daje satiričan i mogao-bi-biti-realan uvid u živote najmoćnijih ljudi na svijetu. Realno se čini zbog motiva pohlepe i "nikad nije dosta", kao i zbog bešćutnosti te gubljenja kontakta s realnošću i narcisoidnosti, koji kao da moraju doći s tolikim nulama na računu. Iako film ima obrate i prijelaze u kojima se "s pet na devet" skače iz potpuno bizarnih razgovora kojima bi pozavidjela i Marija Antoaneta u triler u kojem trojica počnu kovati plan kako eliminirati četvrtoga, nije loš odabir za jedno lijeno popodne. Osim toga, vrijedi i zbog povremenih bljeskova mračnog i genijalnog humora.

Drama, SAD, 108 min

Režija: Jesse Armstrong

Glumci: Steve Carell, Jason Schwartzman

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije