Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
BALET Premijera "Labuđeg jezera" P. I. Čajkovskog u splitskom HNK

Najizvođeniji balet na svijetu napokon i u Splitu

kul_balet.jpg
import
20.02.2006.
u 09:39

Napokon je Split dobio i jezero. Dakako "Labuđe jezero" Petra Iljiča Čajkovskog, koje je preksinoćnjom premijerom prvi put predstavljeno na pozornici splitskog HNK. Sudeći prema ovacijama domaće publike na kraju predstave "Jezero" više nego dobrodošla repertoarna novost.

Postavljanje "Labuđeg jezera" bila je velika ambicija ravnateljice Almire Osmanović koja se svojedobno i sama proslavila ulogom Odette-Odilije. Procjena da je ansambl splitskog Baleta s dovoljno sposobnim solistima napornim radom proteklih sezona, a to je potkrijepio i lanjski Minkusov "Don Quijote", dovela je i do realizacije "Labuđeg jezera", najizvođenijeg baleta u svijetu i kamena kušnje za svaki ansambl.

Prema nezaobilaznom Mariusu Petipi te Levu Ivanovu i Konstantinu Sergejevu, koreografiju je koristeći se mogućnostima, bez nekih osobnih viđenja ili iskoraka sročila Valentina Ganibalova. Kostimografija Danice Dedijer i Larise Lukonine, šuma u kojoj je zacijelo ježeva kućica ili blještavi dvorac scenografije Dinke Jeričević uz neko škrto svjetlo Srđana Barbarića tvorili su u poigravanju kičem šarenu i prešarenu starinsku slikovnicu.

Uredan i discipliniran ansambl primjerno uvježbanih scena istaknuo je svoje soliste: meku poetsku labudicu Irine Čaban koju kao ekspresivna i vješto zavodljivo prijetvorna Odilija na balu mijenja Albina Rahmatullina  premda tu dvostruku crno-bijelu ulogu obično tumači jedna balerina u svoj težini uloge. Ponosno je držanje ushićena Princa Siegfrieda Azamata Nabiulina uz spretnog zlog Rothbarta Leva Šapoštikova, čije se mile zlokobnosti nitko ne bi baš prepao.

Disciplini ansambla pa i mogući uzrok nedostatne plesačke energije i opipljivije izražajnosti nimao nije pomogla nedisciplina, neizdržljivost i neuređenost svakakvog Orkestra pod vodstvom Harija Zlodre uz časne iznimke dijela velikog sola violine i osobito violončela.

Pravu je radost uz takvu potporu u kompletiću pravog izraza i lakog plesa donosio Ajdar Valejev kao Dvorska luda u još jednom koraku splitskog baleta na putu ovladavanja klasičnim repertoarom kao zalog, kako se to popularno kaže, mogućnostima održivog razvoja.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije