Tijekom trajanja međunarodne izložbe "Šest uzoraka katastrofe", nastale u suradnji Umjetničkog paviljona u Zagrebu i prostora za suvremenu umjetnost Out of sight iz Antwerpena, kustosice Dušica Dražić i Irena Bekić odlučuju intervenirati u postav unošenjem slikarskog pejzaža M. Bachmann "Šumski krajolik", datiranog oko 1850. godine. Devetnaesto stoljeće obilježeno je ljudskom željom da ovlada prirodom, fascinacijom znanosti, uspostavljanjem znanstvenih paradigmi pa i definiranjem muzeja kao mjesta savladanog i klasificiranog svijeta… Uneseni pejzaž, istovremeno je metafora 19. stoljeća, jedan od pejzaža na izložbi, početna pozicija izložbe i vraćanje unazad. Namjera kustosica je sagledati kontinuitet ljudskog koloniziranja Zemlje i svemira koje neprestano ostavlja razorne tragove. "Šumski krajolik" posuđen je iz trenutačno zatvorenog Muzeja za umjetnost i obrt.
U petak, 24. siječnja, u 17 sati u zagrebačkom Etnografskom muzeju, kustosica Irena Bekić i povjesničarka i teoretičarka umjetnosti dr.sc. Leonida Kovač vode kroz izložbu meandrirajući kroz vrijeme i pejzaže. Ovom prilikom ravnateljica Umjetničkog paviljona u Zagrebu, Irena Bekić, predstavit će i program za 2025. godinu.
Grupna izložba "Šest uzoraka katastrofe" na kojoj izlažu Hannes Boeck, Marjolijn Dijkman, Jassem Hindi &˛Sina Seifee, Davor Konjikušić i Ana Torfs istražuje reprezentacijske, estetske i taktilne aspekte materijala kao vidljive otiske nevidljivih ili manje vidljivih ljudskih intervencija u život tvari i prirode. Industrija boje ili nafte, istraživanja elektromagnetizma, ekstrakcije kamena, prerade boksita uvijek su balansirali između ideje o napretku, bogaćenju, iskorištavanju i dominaciji. "Šest uzoraka katastrofe" povezuje mitologiju, folklor, povijest, magiju i znanstvene poglede, (neo)kolonijalizam i kapitalizam upućujući na razorni otisak ljudskog odnosa spram ne-ljudske prirode. On se manifestira u rasponu od političkih hegemonija do ekoloških katastrofa mijenjajući Zemljine pejzaže.
Riječ je o jednoj od tri značajne izložbe kojima je obilježena 126. godina Umjetničkog paviljona, uz izložbu suvremene korejske umjetnosti "Ghost Dancer" u Palači Vranyczany, te zagrebački salon arhitekture i urbanizma: "DIJALOZI/MONOLOZI" u zgradi Umjetničkog paviljona u obnovi. Nužnost izmještanja iz matične kuće oštećene u potresu otvorila je nove poglede usmjerene na fragmentarnost, iskliznuća, mnogostrukost, dijaloge i suživot. "Šest uzoraka katastrofe" centralni je međunarodni kolaborativni projekt koji se odvija u suradnji belgijskih i hrvatskih muzejskih institucija.
Izložbu podržavaju: Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Gradski ured za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba, Turistička zajednica Grada Zagreba, Flandrija — State of the Art, Austrijski kulturni forum Zagreb; MU.Zee Oostende; Performing Arts Hub – Norway; Norwegian Ministry og Foreign Affairs.