Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 187
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
"Tu sam da čuvam mjesto od drugoga"

Kristijan Popović postaje čuvar vlastitog izložbenog prostora - Kioska SC-a

Izložba "Tu sam da čuvam mjesto od drugoga" Kristijana Popovića
Galerija SC
26.03.2025.
u 11:59

Popović radi site-specific instalaciju i pretvara Kiosk u čuvarsku kućicu, oprema ju nadzornim kamerama i alarmom te na sebe stavlja čuvarsko odijelo, a na nadzornim kamerama snima i promatra sebe samoga, čime naglašava autorefleksiju i paradoks vlastite pozicije u kojoj je umjetnik istovremeno nadziran i onaj koji nadzire

Studentski centar u Zagrebu privremeno je dobio čuvara na istočnom ulazu. No taj čuvar ne osigurava prostor samog SC-a već "čuva mjesto od drugoga". Umjetnik Kristijan Popović okupira izlagački prostor Kioska, osiguravajući si tako, barem privremeno, mjesto na umjetničkoj sceni. Stavlja se u ulogu čuvara te istražuje povezanost umjetnika i izlagačkog prostora s čuvarom i prostorom čuvarske kućice, ali i sličnosti umjetničkog i čuvarskog zanimanja.

Otvorenje izložbe "Tu sam da čuvam mjesto od drugoga" umjetnika Kristijana Popovića održat će se u petak, 28. ožujka, u KIOSKU SC s početkom u 19 sati. Izložba je otvorena do 5. travnja, a promatra se izvana kroz staklene površine Kioska.

Popović radi site-specific instalaciju i pretvara Kiosk u čuvarsku kućicu, oprema ju nadzornim kamerama i alarmom, a na sebe stavlja čuvarsko odijelo. Ograđuje se od pogleda izvana i zaključava u Kiosk, čime privatizira izlagački prostor. Taj čin simbolički predstavlja poziciju mladog umjetnika koji se zadržava između želje za opstankom na umjetničkoj sceni i neizbježnim ograničenjima koja ona donosi. Popović kroz perfomativno čuvanje izlagačkog prostora, osim što si osigurava honorar galerijskog čuvara, stvara i čuvarsku heterotropiju, odnosno prostor koji prema Foucaultu iskrivljuje društveni poredak. Na nadzornim kamerama snima i promatra sebe samoga, čime naglašava autorefleksiju i paradoks vlastite pozicije u kojoj je umjetnik istovremeno nadziran i onaj koji nadzire – izloženi subjekt i onaj koji čuva prostor. Kiosk za vrijeme Popovićeva performansa postaje mjesto dvostruke funkcije: prostor autoriteta i kontrole, ali i izolacije i promišljanja. Referirajući se i na Mladena Stilinovića te njegovu "Pohvalu lijenosti", Popović povlači paralele između sebe kao umjetnika i mnogih čuvara koji zbog svoje pasivnosti bivaju prisiljeni na marginalizaciju, no ipak zadržavaju određenu autonomiju unutar institucija u kojima rade. U ovom kontekstu, čuvar postaje simbol otpora, a njegova pasivnost svojevrsna strategija.

Popović svojim istraživanjem u kojem nastavlja dokumentirati čuvarske kućice i intervjuirati pojedine čuvare, otvara prostor za promišljanje o statusu umjetnika, hijerarhijama izložbenog prostora i strategijama preživljavanja na umjetničkoj sceni. Njegov rad postavlja pitanja o prirodi umjetnosti, pasivnosti, autoritetu i ulozi umjetnika na sceni i unutar institucija. Kroz performans čuvanja vlastitog izložbenog prostora, Popović pokreće širi dijalog o tome kako umjetnici, baš kao i čuvari, manevriraju između osobne slobode, marginalizacije i institucionalnih zahtjeva, razmatrajući granicu između prilagodbe i otpora. 

Kristijan Popović (1998., Zagreb) student je prve godine diplomskog studija na Odsjeku za kiparstvo Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Od 2018. godine aktivan je u raznim kazališnim i filmskim scenografskim projektima. Do sada je imao jednu samostalnu izložbu u projektu "Šalji dalje" u zagrebačkoj Laubi te je sudjelovao na brojnim skupnim izložbama u Galeriji Bačva, HDLU Zagreb, Galeriji Apoteka u Vodnjanu, Galeriji Putolovac i VGA u Zagrebu. Dobitnik je Rektorove nagrade za veliki timski znanstveni i umjetnički rad za glazbeno-scenske projekte: operu "Životinjska" farma u ak. god. 2021/22. i operu "Amfitrion" u ak. god. 2022/23. 2022. godine, osvojio je treće mjesto na Nagradi za mlade umjetnike Ivan Kožarić Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, a 2023. osvojio je prvu nagradu žirija na natječaju Starter Prize na Kraljevskoj akademiji likovnih umjetnosti u Antwerpenu. Također, dobitnik je i pohvale SUMMA CUM LAUDE Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata