"ona je rekla"

Kako je pao Weinstein: solidna drama o seksualnom nasilju hollywoodskog moćnika

IMDb
09.12.2022.
u 11:39

Nove filmove recenzira filmska kritičarka Jelena Ružić

Kada su novinarke New York Timesa Megan Twohey i Jodi Kantor 2017. godine objavile priču o seksualnom zlostavljanju i uznemiravanju koje je hollywoodski mogul Harvey Weinstein (u)činio desetinama žena, nisu ni slutile da će pokrenuti ne samo virtualni pokret #MeToo nego pravu društvenu revoluciju. Dok Weinstein služi svoju zatvorsku kaznu, tema seksualnog uznemiravanja i zlostavljanja globalno je i dalje aktualna. Baš zbog toga što je to problem koji, čini se, još uvijek raste i u svakoj je pori našeg društva, zanimljivo je gledati film koji tematizira recentna i još uvijek svježa događanja. Nastao je prema istoimenoj knjizi dviju novinarki koje su priču i donijele, ali “Ona je rekla” nije film koji se bavi samo Weinsteinovim padom ili iskustvima žena koje su prošle slično grozno iskustvo. Kada je riječ o ekranizaciji iskustava žena koje su žrtve seksualnog zlostavljanja ili uznemiravanja, posvećenije i detaljnije obradili su ih filmovi poput “One su bombe” ili “Asistentice”. Ovo je ipak priča koja svojim narativom više podsjeća na klasik “Svi predsjednikovi ljudi”, “Spotlight” Toma McCarthyja pa čak i “Novine” Stevena Spielberga.

”Ona je rekla”, baš poput ova tri filma, odlična je istraživačko-novinarska drama koja je na neki način i oda tom zanimanju. Jer, kada su detalji o Weinsteinovim zločinima izašli u javnost, sav višemjesečni naporni rad fantastičnog dvojca Twohey-Kantor sigurno nije bio u prvom planu. A ta priča ipak zaslužuje svoju priču i ovim ju je filmom i dobila. Unatoč poznatom raspletu, napetost i željno iščekivanje, točnije priželjkivanje da netko od žrtava odluči progovoriti javno ovdje su nevjerojatno živi. Iako je, dakle, “Ona je rekla” više priča o novinarkama koje su tako smjelo i predano radile na raskrinkavanju zlostavljača, važan sloj filma ipak zauzimaju i emocionalna stanja žrtava i njihove priče. Weinstein se pojavljuje tek na kraju, i to ili s leđa ili dok vodi telefonske razgovore s redakcijom New York Timesa, iako je njegova prisutnost u obliku svojevrsne olovne sjene snažno istaknuta kroz sve ženske uloge. Mješavina straha za egzistenciju, srama zbog svega što se dogodilo, osjećaja krivnje i izgubljenosti koje su neke žene čuvale u sebi i po dvadeset godina, prikazana je jako vjerodostojno i uvjerljivo. Gotovo dokumentaristički. Za pojačavanje tog osjećaja zaslužni su i redateljski potezi poput onog u kojem Ashley Judd glumi samu sebe.

”Ona je rekla”, možda zato što dira u tako osjetljivu i važnu, još uvijek aktualnu temu, težak je film. I treba ga pogledati. Ipak, ako netko traži punokrvnu novinarsku priču, ništa ne može nadmašiti “Sve predsjednikove ljude”. S druge strane, gledatelju koji traži psihološku priču o traumama i pritisku kojima žena može biti izložena “Asistentica” je još uvijek odabir broj jedan.

1. Ona je rekla (CineStar)

Drama, SAD, 129 min.
Režija: Maria Schrader
Glumci: Carey Mulligan, Zoe Kazan

2. Meni (CineStar)

Odabrani gosti dobiju čast uživati u konceptualnoj večeri vrhunskog chefa. Večeru koja izgleda kao snobovski gastrodogađaj uništava činjenica da je chef egocentrični manijak koji je odlučio da će svi te večeri – umrijeti. Zanimljiva ideja, ali realizacija jako brzo hlapi. No ako je nešto dobro, to je svakako zadržavanje pozornosti i iščekivanje nekog velikog obrata do kojeg, nažalost, ne dolazi.

Horor-komedija, SAD, 107 min.
Režija: Mark Mylod
Glumci: Ralph Fiennes, Anya Taylor-Joy

3. Nazovi Jane (CineStar)

Nakon ovogodišnjeg HBO-ova dokumentarnog filma “The Janes” o čikaškom kolektivu koji je šezdesetih godina prošlog stoljeća ženama pružao mogućnost sigurnog pobačaja koji je u to vrijeme bio ilegalan, stigao je i igrani film s istom tematikom. Iako je tema aktualna i zove na ekranizaciju, film “Nazovi Jane”, unatoč povremenim bljeskovima snage ženske ujedinjenosti, ostao je nekako mlak i bezokusan.

Drama, SAD, 121 min.
Režija: Phyllis Nagy
Glumci: Elizabeth Banks, Sigourney Weaver

4. Lamborghini: Čovjek koji je stvorio legendu (CineStar)

Priča o uspjehu i teškom putu “farmera” i proizvođača traktora koji je uspio stvoriti automobil koji je danas sinonim za luksuz i prestiž obećava tek u svome foršpanu. Možda jer se očekivalo nešto barem približno slično filmu “Ford protiv Ferrarija”. Ovdje je, nažalost, u prvom planu bespotrebna i pretjerana melodramatika popraćena lošim i teško slušljivim talijaniziranim engleskim.

Biografska drama, Italija, 97 min.
Režija: Bobby Moresco
Glumci: Mira Sorvino, Frank Grillo

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?