Prvi zajednički album Roberta Planta i country/bluegrass pjevačice i violinistice Alison Krauss “Raising Sand” iznenada je 2007. postigao golem uspjeh, i na tržištu i po osvojenim nagradama, uključujući i Grammy za album godine. Drugi zajednički rad “Raise the Roof” (Warner/Dancing Bear) mogao je biti samo siguran pogodak za starije generacije poklonika i mlade geekove koji jedva čekaju ovakve poluunplugged, poluetnografske projekte.
Znamo li da je producent (opet) gitarist i multiinstrumentalist T Bone Burnett, jasno je da je formula ostala nepromijenjena. “Raisin the Roof” filigranski je pripremljen osvrt na bliskoistočne, folk, delta-blues i swamp-boogie žanrove. Plant i Krauss poput današnjih migranata putuju od Azije do delte Mississippija, dok pažljivo odabrana sviračka ekipa ispunjava sve “vlažne” želje slušatelja. Pogotovo onih koji vole albume “Led Zeppelin III” i “IV”, jer se od druge pjesme “The Price of Love” pojavljuje ugođaj iz legendarne skladbe Zeppelina “Battle of Evermore”, s time što vokal Sandy Danny ovdje donosi Alison Krauss. Radi se o ravnopravno otpjevanom albumu s naizmjeničnim, ponekad i zajedničkim pojavljivanjem Krauss i Planta, dok je izbor dvanaest pjesama-obrada šarolik osvrt na povijest iz koje su ovom prilikom odabrane skladbe Merlea Haggarda, Everly Brothersa, Allena Toussainta, Berta Janscha, sve do mlađih Calexico (uvodna “Quattro”) i drugih, a tu je i nova sklaba Planta i Burnetta “High and Lonesome”. Spomenemo li da se na akustičnim i električnim gitarama i mandolinama pojavljuju Burnett, David Hidalgo iz Los Lobosa, Mark Ribot (suradnik Toma Waitsa, Elvisa Costella i mnogih), te jazz gitarist Bill Frisell - kojeg smo prije par godina gledali u ZKM-u na jazz festivalu, a 15 godina prije u Studentskom centru gdje je svirao uživo prateći nijeme filmove Bustera Keatona - jasno je o kakvoj se zvjezdanoj postavi radi.
Uz prigušenu ritam-sekciju, dodatak bendža ili melotrona T Bone Burnetta koji ispunjava ulogu multiinstrumentalista i producenta, vokali Alison Krauss i Roberta Planta postavljeni su na maksimalno ugođajan ležaj zvuka na kojemu se mogu do milje vole ležerno izležavati, namjerno pritajeno i prigušeno, šmekerski i bez viška adrenalina.