Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 160
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Remont MiG-ova

Štimac: Neka se istraži zašto se forsiralo Odesu

Josip Štimac
Foto: Boris Ščitar/Večernji list
09.07.2014.
u 13:15

S generalom Josipom Štimcem, bivšim zapovjednikom HRZ-a, razgovarali smo o remontu naših MiG-ova u Ukrajini.

Godina je dana otkad je potpisan ugovor o remontu naših MiG-ova u Ukrajini. Rezultat?

– Prva tri zrakoplova trebala su po ugovoru s Ukrajincima biti isporučena 15. listopada 2013., prvih pet trebalo je doći do Božića, od kojih dva dvosjeda radi obuke naših pilota. Upozoravali smo da češki ČLS neće moći integrirati navigacijsko-komunikacijsku opremu i transpondere IFF (NATO). No “kockica”, a ni drugi dvosjed još nisu ni poletjeli. “Jemenci” bi i mogli biti ispravni za letenje, tehnički, no nemaju ispravnu navigacijsko-komunikacijsku opremu, odgovarajuću radiostanicu ni IFF, dakle ne mogu letjeti u zračnom prostoru NATO-a. Rok je bio prenapregnut, treba barem šest mjeseci da se napravi remont, a oni su tvrdili da će prvi stići za tri mjeseca. To dovodi u sumnju je li generalni remont uopće i rađen na “jemencima”.

Nakon svih upozorenja o dvojbenoj mogućnosti remonta u Odesi, MORH je ipak poslao zrakoplove tamo?

– Mislili smo da će ukrajinski zavod uspjeti obaviti barem mehanički dio remonta i bili sigurni da NATO modernizaciju neće uspjeti obaviti. Upozoravali smo i ministra Antu Kotromanovića, no on je tvrdio da su Ukrajinci bili jeftiniji, što je glavni uvjet u javnoj nabavi. Bilo je prigovora i nedostataka i kod remonta u rumunjskom Aerostaru, no oni su otklonjeni i nikada u 10 godina nije došlo do većeg otkaza. Dva i sada lete izvan svih normi te oni i sada osiguravaju sposobnost RH u air-policingu.

U MORH-u kažu da još nismo ništa platiti jer avioni nisu 100 posto ispravni?

– Nismo platili, ali nemamo ni eskadrilu. Treba pod hitno raskinuti ugovor, vratiti te neispravne “jemence” u Ukrajinu i vidjeti možemo li vratiti pet preostalih naših MiG-ova iz Odese, uključivo i navigacijsko-komunikacijsku opremu ako je tamo. Ova ekipa iz Ukrajine očito nije u stanju dovesti avione u ispravno stanje. Naši su vjerojatno željeli izbjegnuti skandal pa su sedam zrakoplova prenijeli na Pleso, no tu se remont ne može dovršiti jer, da može, ne bi MiG-ovi ni bili slani van na remont. Sreća da imamo brigadira Ivana Selaka koji ne želi potpisati prijam neispravnih aviona jer ne želi da pogine neki njegov kolega pilot. Jemen je od 28 MiG-ova koje je poslao na remont u Odesu preuzeo 20, tri su se srušila, poginula su im dva pilota pa nisu željeli preuzeti posljednjih osam, od kojih je pet sada dokupila RH. Zašto je naše povjerenstvo forsiralo Odesu, neka institucije obave svoj posao i istraže.

Ne uspije li ovaj remont, morat ćemo avione poslati drugamo?

– Odrekao bih se svih tih zrakoplova kao neperspektivnih, pokupio navigacijsko-komunikacijsku NATO-ovu opremu i uzeo najnovije MiG-ove 21 (iz 1984.) koji su u Kambodži, a koje je rumunjski Aerostar nudio da će ih remontirati i oformiti nam eskadrilu. Zamolio bih Rumunje da nam barem 3-4 aviona ubrzano naprave da zadržimo sposobnost air-policinga. To bi sve stajalo, recimo, kao predsjednički izbori u RH. Pitam se je li ovo sve šlamperaj, korupcija ili je u pitanju namjera da se Hrvatskoj ukine borbena eskadrila i sposobnost provođenja nadzora zračnog prostora.

>> Glavnom pilotu HRZ-a ugasio se motor MIG-a na 13.000 metara!

Komentara 7

DU
Deleted user
13:32 09.07.2014.

Mene samo zanima tko će odgovarati za tako katastrofalnu odluku i šlamperaj oko tih aviona? Nečiji potpis stoji na ugovoru.

19
1995josip
14:36 09.07.2014.

Ministre Kotromanoviću odgovaraj za ovaj kriminal , za sada podnesi ostavku , to je najmanje što možeš napraviti .

AP
apolon
14:00 09.07.2014.

Da takvo razmišljanje ima svoje uporište u realitetu , govore mnogi "zanimljivi" postovi samih "južno-nostalgičara" po njima, naime Hrvatskoj ne trebaju borbeni avioni i nadzor zračnog prostora ali u bivšoj jugi njima je sve bilo prihvatljivo,pa i bacanje silnog novcaprihvatljivo,pa i bacanje silnog novca na posve promašeni avion tipa "orao" dok je u toj istoj državi vladala nestašica struje i goriva!?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije