Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 104
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
BOX-SET DINE DVORNIKA

Peterostruki portret velikog i naglo ugaslog bljeska

Dino Dvornik
Dalibor Urukalović/24 sata
08.07.2014.
u 13:59

Kreativno je Dino, na žalost, otišao puno prije fizičkog odlaska 2008. godine

Dinu Dvornika u nas se često pogrešno naziva “kraljem hrvatskog funka”: za početak, nikada nismo imali neku osobito jaku funk-scenu da bi ona imala svoga kralja, a i Dinini se “kraljevski” dometi, kao što pokazuje novi peterostruki box s njegovim prvim i najjačim albumima, odnose na cijelu hrvatsku, pa i regionalnu pop-glazbu.

Debi “Dino Dvornik” (ocjena 5/5) iz 1989. godine označio je veliku glazbenu prekretnicu na ovim prostorima. Pop-soul-funk pjesmama otrgnuo je domaću glazbu zasadama novog vala, čijim je poklonicima u to vrijeme mogao djelovati previše šminkerski, pa i kao neka prolazna atrakcija, a zapravo je bila riječ o tome da je pripremio teren za ulazak elektronike koja će koju godinu poslije buknuti pojavom dancea i trajno promijeniti lice domaće pop-glazbe. Dino se pojavio kao neka vrsta elektro Ramba Amadeusa: tekstovi zafrkantski, katkad djetinjasti, a ritmovi zarazni. Pored nekoliko plesnih megahitova (“Zašto praviš slona od mene”, “Ti si mi u mislima”), debi je predstavio i predivnu baladu “Ljubav se zove imenom tvojim”.

Drugi je album “Kreativni nered” (ocjena: 4/5) (1990.) išao vrlo sličnim tragom i na krilima sličnog kreativnog zanosa. S trećim albumom “Priroda i društvo” (ocjena: 3/5) (1993.), pod utjecajem techna, ritmovi i elektronički postaju još žešći i opasniji, ali pokazuju se i prve skladateljske slabosti: tek “Junak plaže” i “Rušila sam mostove od sna” slijede kreativnu iskru s prvih albuma, a “Imam rep” gubi dostojanstvo na prevelikom (nepotpisanom) naslanjanju na “I’m A Man” Spencer Davis Groupa.

Uslijedila je odlična suradnja s urnebesnim Songkillersima na “Live In München” (ocjena:5/5) (1995.), jednom od najboljih hrvatskih “živih” albuma svih vremena, na kojem je bend izvanredno organski zamijenio Dvornikov originalni kompjutorski zvuk. Nakon toga dolazi Dinin labuđi pjev – album “Enfant Terrible” (ocjena: 4/5) (1997.) koji je donio i možda najkvalitetniju njegovu pjesmu, sjajnu “Afriku”.

Otad je snimio još tri albuma, koja su izostavljena iz ovog box seta. S razlogom jer je sve od tada bila blijeda sjena i upinjanje nekad sjajnog kreativca da dostigne samog sebe. Kreativno je Dino, na žalost, otišao puno prije fizičkog odlaska 2008. godine, no šarm i karizma pratili su ga do kraja.

Ključne riječi

Komentara 1

LO
lopti28
13:14 14.07.2014.

Najviše kriv sam ja,Misliš da sam blesav(live) su njegove najbolje pjesme.On je bio prvi funker,reper i rejver u Hrvata a i šire.Vizionar!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije