Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 144
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Šok-scenarij
Povratak na članak

Pad kune i BDP-a građanima bi smanjio plaće i povećao kamate

Takav scenarij istopio bi bankarske rezerve približno 2 posto, ali one bi i dalje bile natprosječno visoke jer stopa adekvatnosti kapitala hrvatskih banaka iznosi 19 posto, što je 7 postotnih poena iznad minimuma koji traži EU.

Komentari 59

SA
samuel
07:25 16.07.2010.

Vlada mora smanjit javnu potrošnju. Ukoliko ne smanji odosmo svi na bubanj, cijela država će na tender. Doći će stranci i samo prstom upirati \"ovo je moje\"...Užas...

VL
IV
Ivekivek
08:21 16.07.2010.

+ - 15.07.2010. u 23:10h SveOk5 je napisao/la: Mislim da je vlada postupila ispravno što se odlučila da rješavamo krizu bez MMF-a ma koliko god ga neki priželjkivali jer da smo pozvali MMF tek bi tad vidjeli što je rezanje proračuna. Što je loše u rezanju proračuna? Postoji li itko tko smatra da proračun ne treba rezati? Nije li nas taj i takav proračun doveo do ovog stanja? U svim zemljama za vrijeme krize tečaj nacionalne valute pada...jedino u HR ne........ Biće smo mi ekonomski fenomen. Godinama već više trošimo nego zarađujemo.....to nam se toliko svidjelo da ni ne pomišljamo da se trebamo vratiti radu, stvaranju novih vrijednosti....i da možemo trošiti samo ono što smo sami stvorili...

VL
SD
SD
08:25 16.07.2010.

Ajde pozovite konačno MMF, trebalo je to napraviti prije 2 godine, bolje bi nam bilo...ovi na vlasti nemaju hrabrosti ništa učiniti.. Oni će znati izrezati potrošnju...

VL
Avatar Zagrebacki frenter
Zagrebacki frenter
08:46 16.07.2010.

Ej, fukaj ga... Hrvatska je do sada bila u govnu do guse, a odsada je do nosa... Na jesen ce biti i do cela, a onda tone, ili kak Bosanci pjevaju: \"nema te vise Alija\"..

VL
PA
patuljčica..
08:47 16.07.2010.

cros Slažem se, ali mala napomena - valutna klauzula može se zabraniti samo na nove kredite, ne može se retroaktivno ukinuti kreditima koji su već potpisani.Dakle, bojim se da je za neke poteze već kasno.Tako to obično biva. Neki potezii moraju se povući na vrijeme ili, kako kaže naš narod - prošla baba s kolačima.

VL
RU
rus4
09:05 16.07.2010.

\" Prodajem Hrvatsku za 1 kunu\" To je slogan HDZ-a od 1990. god. do danas......

VL
RI
riise
09:17 16.07.2010.

A mene zanima zašto smo uopće uzimali kredite s valutnom klauzulom???...Kada su banke uvidjele da mi sami ne vjerujemo u svoju valutu, logično je da su uvele \"valutnu klauzulu\"...

VL
PA
patuljčica..
09:23 16.07.2010.

zmaj5 Ok, što bi Rohatinski, po tvom, trebao napraviti? On ne može spriječiti Šukera da se zadužuje, niti može donijeti i provesti reforme, on je samo guverner HNB i može činiti ono što mu stoji u opisu i popisu poslova.. Ništa više. A i izjave mu moraju biti odmjerene, kakve i jesu. Međutim, pametan čovjek i iz takvih izjava može sve pročitati. Evo, recimo, nakon Šukrevog zadnjeg zaduživanja kazao je: stvari idu dalje kako su i do sada išle, a vidjet ćemo kako će završiti. Dakle, ništa od reformi, ništa od štednje, rezanja troškova i svega onoga što Kosorica stalno trkelja. I neće biti dobro, jer se na isti način ne može do besvjesti. Meni više vrijede tih nekoliko riječi Rohatinskog nego sve ono što Kosorica i Šuker kažu.

VL
RI
riise
09:34 16.07.2010.

patuljčica Tvoje nerazumijevanje situacije graniči s bolešću...Sve monetarne vlasti u pametnom svijetu nešto čine, od QE-a, slabljenja valute itd. Što se čini kod nas? Misliš li da se u ovoj državi nešto može pokrenuti bez novca? Guverner je neki dan izjavio da netreba povećavati novčanu masu,jer banke imaju viškove...Ekonomisti su neki dan pozvali banke da smanje kamate, da bi se pokrenuo novi ciklus...ništa...Jedini koji nešto čini da bi povećao \"novčanu masu\" je \"zloglasni Šuker\" i tako sprečava da ne utonemo u još jaču krizu...Samo, to neće moći još dugo funkcionirati...

VL
PA
patuljčica..
09:44 16.07.2010.

riise Dakle novčanu masu treba povećati pošto-poto? Zaduživanjem? Do kada ćemo se zaduživiti, odnosno povećavati novčanu masu zaduživanjem? Slijedećih tisuću godina? Može li i inflacijom kad nam više nitko ne bude htio dati novaca? Do sada smo se samo zaduživatii i zaduživali i zaduživali pa vidimo da se ništa nije pokrenulo. Upravo suprotno, sve propada, propala nam je industrija, brodogradnja.......A pozivanje banaka od strane ekonomista da snize kamate izaziva samo sažalni osmjeh.. Da su banke dobrovoljno htjele sniziti kamate već bi to odavno napravile, dakle nikakvo pozivanje neće ih na to natjerati. Natjerao bi ih ZAKON. Zakoni tjeraju ljude na određeno ponašanje, ne pozivi. A zakone donosi Sabor. Koji je na godišnjem sve do sredine 9-tog mjeseca.

VL
RI
riise
09:51 16.07.2010.

16.07.2010. u 09:44h patuljčica.. je napisao/la: ---------------------------------------------------------------------- Vidim da ti ništa ne razumiješ,pa da završimo ovu polemiku. Novac nemože nastati ni na koji način nego zaduživanjem, a drugo je pitanje dali ćemo time izgraditi tvornice ili ćemo si kupiti novog Porschea...

VL
ZM
zmaj5
09:51 16.07.2010.

@ patuljčica.. ma slažem se ja sa tobom,mišlja sam da se ova agonija završi na ovaj iči onaj način. Sve drugo postaje besmisleno

VL
OF
odd_fellow
09:54 16.07.2010.

Ostavite vi Šunku na miru, on dobro radi kad se mahnito zadužuje. Novac će se potrošiti ovdje i sada, a vratiti ga nećemo nikada, jer će, u narednih godinu-dvije, doći do općeg bankrota većine europskih zemalja, Japana i SAD-a. Krediti, koji se ne mogu vratiti sada neće se se vratiti nikad. Grčkoj su dali nove kredite, a istovremeno od nje (i Španjolske i Portugala itd.) traže \"austerity measures\", koje vode u još veću kontrakciju i pad BNP-a, dakle, još teže vraćanje kredita. Deficit i dug mogu se smanjivati samo s obnovom ekonomskog rasta, koja nije moguća, jer više nema povećanja net-energije kroz ekonomski sustav (oil/energy peak). Novac je sporedan (samo marker za oznaku stvarnog bogatstva), ako imamo obilje jeftine net-energije, kako je bilo do prije nekoliko godina, lako ćemo za novac.

VL
OL
oldday
10:02 16.07.2010.

Sada se vide \"efekti\" rasprodaje domaćih banaka za jeftine novce! Normalno da se strane banke, vlasnici \"naših\" banaka, ne skrbe za Hrvatsku ekonomiju nego za svoju dobit! Hvala prodavačima!

VL
PA
patuljčica..
10:02 16.07.2010.

riise Tu se slažem s tobom. Nije svako zaduženje loše, dapače, puno puta sam pisala da nije isto hoće li se posuđeni novac koristiti za otvaranje poduzeća, kupovinu strojeva i pokretanje proizvodnje ili će se pojesti i popiti. Međutim, mii sve do sada pojedemo i popijemo. Sam Šuker je kazao zašto mu treba novac koji je nedavno posudio, ako se ne varam, radi se o isplatama plaća i mirovina, reprogramiranju dugova (dakle ni ovo što smo posudili do sada ne možemo vratiti već novim dugom zatvaramo stari) i ostalo su naravno, kamate na taj kredit. Od proizvodnje ni p.

VL
RI
riise
10:10 16.07.2010.

16.07.2010. u 10:02h patuljčica.. je napisao/la: .............................................................................................. Pročitaj si Krugmanov interview u njemačkom Zeitu,kada je kritizirao Njemačku zato što su Ameri kreditima financirali konjunkturne programe, a od kojih su najveće koristi imali njemački i kineski izvoznici, a njima su ostali dugovi...

VL
PA
patuljčica..
10:16 16.07.2010.

riise Hoću, hvala. Međutim, ne možeš uspređivati ekonomiju i privredu velikih, mnogoljudnih i industrijaliziranih država poput Njemačke i malu Hrvatsku. Neka pravila su ista, međutim ima i specifičnosti. Što se tiče Hrvatske, ukratko, nije problem što se Hrvatska zaduživala, većeć je problem kako je taj novac koristila. Umjesto za razvoj, novac se koristio za potrošnju. Zato mislim da bi prvo trebalo primijeniti one koji odlučuju kako će se novac trošiti, a to je Vlada. Pa tek onda se , eventualno, ponovo zadužiti.

VL
RI
riise
10:24 16.07.2010.

16.07.2010. u 10:16h patuljčica.. je napisao/la: ----------------------------------------------------------------- Više od 85% duga (vanjskog) je napravio privatni sektor...

VL
PA
patuljčica..
10:57 16.07.2010.

riise Ok. Ali gdje je taj novac? To je ogromna svota, u što je potrošena? Koliko tvornica je napravljeno, koliko radnih mjesta otvoreno?

VL
RI
riise
11:03 16.07.2010.

16.07.2010. u 10:57h patuljčica.. je napisao/la: ------------------------------------------------------------------- To je preteško pitanje...činjenica je da smo mali dio uložili u poduzeća...

VL
« 1 2 3 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.