Inovatori iz Rijeke spašavaju hrvatska i svjetska brodogradilišta
Brodovi se više ne bi prodavali nego unajmljivali – tako bi brodogradilište proizvodilo za sebe i pratilo potrebe tržišta, kaže direktor tvrtke Alan Klanac
Komentari 10
sve ću sve ću samo radit neću, Rvatine nemojte ništa raditi, vi ste nebeski narod a možete živjet samo od mora i turizma, zato legnite ispod smokve i čekajte da vam smokva padne u usta.......
nema šanse da to prođe u Koreji i Kini...njima je jeftinije prodati brod
Juzno korejski Hyundai sa sjedistem u Ulsanu se tim poslom bavi oko 10 godina. Cim broj narudzbi novogradnji padne oni nastavljaju gradnju i brodove unajmljuju svjetskim brodarima. Skverovi imaju posla cijelo vrijeme. Sva korejska industruja je podredjena brodogradnji. Ovi u Ulsanu zaposljavaju 30.000 radnika i proizvedu 68 - 70 brodova godisnje i to Panamax i vecih.
Izmislili toplu vodu.
Prilicno glupa ideja; mozda zvuci dobro na papiru, no gospoda ocigledno nemaju pojma o financijama. Takvi projekti zahtjevaju ogroman kapital (stotine miliona dolara po brodu) kojeg hrvatska jednostavno nema. \"Credit spread\" drzave hrvatske (koji je donja granica za \"credit spread\" koji moze bilo koje brodogradiliste u HR imati) je toliko velik da bi potrebni povrat na kapital (koji bi investitori zahtjevali da uloze novce) bio toliko velik da takvu kamatu nijedno brodogradiliste u HR nemoze platiti.
Hrvatska je i do sada kupovala socijalni mir sa jednom milijardom dolara svakih recimo sedam godina sa sufinanciranjem gradnje brodova za strance. Pa zasto nebi taj novac bio upotrebljen za nase brodove koji se daju u najam sa ili bez posade, ili u otplatni najam. Da smo to napravili prije 20 godina bili bi danas ugledni brodovlasnik za charter brodove. Danas je kriza u brodarstvu ali inace se najamnine dnevno krecu od 15.000 do 40.000 USD ovisno o velicini i vrsti broda. Taj iznos pomnoziti sa 365 dana i to je to. Takvim brodovima je inace nabavna cijena 30 do 60 milijuna USD. Ako i malo kasno ipak se nesto krece i kod nas.
Opet VL biser , pa otkud vi vadite ovakve genijalne novinare koji otkrivaju da ima tople vode , a bojler vec odavno postoji. Ne razvijene zemlje ne poznaju institucije lizinga ili rent-a-boat ili car ... morao je to smisliti nekiki genijalac u rijeci , a sve promovirati novinar. Pa dok imamo ovakvu intelektualnu inteligenciju ,, necemo ni ovce moci cuvati po Jacinom naputku.
ja vjerujem da je novinar malo krivo opisao način financiranja jer bi to inače bio lizing koji se odavno koristi i u brodogradnji....a ako su za to dobili nagradu onda ne znam tko je tu lud....ali opet ne vidim razlog da taj \"revolucionarni\" izum nešto promijeni u smislu da brodograditelj financira gradnju i daje u najam brod...nedavno Maersk sa Daewoouom ugovorio 10 gradnji za gotovo 6mlrd USD-a, bez financiranja sa Daewoouom
Nije mi jasno zasto gdja Culjat nije navela link iz Economista. Pretrazio sam ga sa svih strana kao i stranice InnoCentive - nista. Mozda cinim nesto pogresno. @moshmislit - daj ti potrazi.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Ovi negativni komentari su nezamislivi. Hajde, negativci, šta ste vi postigli u životu? Tko god doktorira, bilo gdje, svaka mu čast, najsrdačnije čestitke i puno uspjeha.