Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
davor majetić:
Povratak na članak

'Država mora pokrenuti reforme, a ne i dalje samo pričati o njima'

Pitanje je na što se treba fokusirati, na naplatu poreza ili razvoj gospodarstva

Komentari 87

ER
Erhard
15:20 20.06.2012.

Ekonomija ima veliki niz medusobno zavisnih varijabli i stoga nema carobne formule za ekonomske probleme. Ipak jedan element tj. monetarna politika moze imati u odrdenim uvijetima odlucujuci utjecaj. Kod nas negativan faktor jr bio vezivanje kune za euro, najvjerovatnije da bi se omogucilo vladi da lakse placa kredite koje su vlade prije 2000 godine uzele. Medutim vezivanje je otvorila vrata na veliko uvoznickom lobiju i stime je pocela deinstrulizacija Hrvatske. Tvrtke, poduzetnici nisu imali dovoljno jeftinog kapitala za investiranje u nove tehnologije da se podigne konkurentnost i poveca izvoz. Simplificirano ali najvjerovatnije.

VL
GA
galico
15:24 20.06.2012.

Vezivanje kune na euro kod nezrele nam države je isto kao da samoubojici ostaviš pištolj(napunjen) ili da narkomanu ostaviš špricu...također punu... To je bio alat...a sada imamo ono što je napravljeno tim alatom...da ne bi toga bili bimo prisiljeni opkrenutii se sebi,i vjerovatno ne bismo doživjeli napad špekulativnog kapitala i posljedični mjehur nekretnina koji je uništio sve ove države koje su saad u gabuli....

VL
BE
bettleebeetle
15:26 20.06.2012.

Erhard: ti ne razumijes od kuda je to doslo. Zaboravio si da do 1999. Hrvatska nije mogla dobiti nikakve kredite iz vana jer je skoro bila pred medjunarodnim sankcijama zbog politike izolacije koju je vodio Tudjman. U takvim uvjetima - jedini izvor kapitala je bio izvana. A jedini nacin za dobijanje kredita je bio ako su ti krediti bili vezani uz euro ili dollar. Tako je sve krenulo. Distribucjiju tih kredita vezanih uz stranu valutu u Hrvatskoj - moralo se vezati uz valutu uz koju su sredstva nabavljena od izvora financiranja (jer to nalaze dobra bankarska praksa). Plakati sada oko valutne klauzule i monetarne polike jake kune je legitimno - ALI POGRESNO. Jer kad je prica pocela nije se imalo druge opcije buduci da zemlja nije imala kredibilitet i nikakav medjunardni ugled. A nema ni sada, u finansijckom smislu, jer smo visoko zaduzena i nisko produktivna ekonomija s nabujalim javnim sektorom. Dok se ne rijese strukturni problemi i produktivnost - nece se ukinuti valutna klauzula jer ce rizici kune biti preveliki. Kad to skuzis - onda ce ti sve biti jasno. Sta mislis zasto je 80% stednje gradjana u eurima? Ramisli!

VL
ER
Erhard
15:27 20.06.2012.

Sa sadasnjom ekonomskom politikom bez velikih inekcija kapitala ne vidim izlaz iz krize u dogledno vrijeme. Za otvaranje radnog mjesta mozemo reci da prosjecno treba €100,000 sto zanci za otvaranje 250,000 radnih mjesta nam teba 25m miljardi. Odakle ce taj kapital doci? Sve sto dolazi u Hrvatsku dolazi da kupi vec gotovo i to ono sto daje brzi povrat investicije. Vrlo malo dolazi u green field investicije i otvaranje novih radnih mjesta. Cinjenica

VL
GO
google385
15:30 20.06.2012.

covik je mudar i pametan i po ovome svemu doci ce jos veca kriza

VL
GA
galico
15:38 20.06.2012.

betlee...bolje bi bilo da nije dolazio taj kapital s obzirom da je Sanader vladao 6 godina,Jaca 2 i Bandić skoro 10 godina... Da su se krediti koristili za tehnološko unaprijeđenje i modernizaciju a ne u kredite za nekrentine što jeje samo kratkoročno podiglo građevinu a sada ju uništava,bili bismo u znatno boljoj situaciji... Tome su kumovale i banke...na kraju bi tečaj mogao puknuti ako ne popravimo bilancu...pa bi bilo puno bolje da se nije ovako niti napuhnuo...

VL
GO
google385
15:33 20.06.2012.

u komunizmu su bile velike seobe saljaka u grad zbog posla a u buducnosti ce ici obratno zbog nezaposlenosti i potrage za hranom gradani ce imati seobu na selo

VL
BE
bettleebeetle
15:35 20.06.2012.

Erhard: nitko ne dolazi u greefield zato jer se ne isplati. Greenfield je puno isplativiji u recimo Turskoj nego u Hrvatskoj . Kad Vlada to shvati i napravi poreznu poliriku koja odrazava to shvacanje onda ce investitori pohrliti. Trenutno - Hrvatska je jako neprivlacna destinacije za investiranje: visoki porezi, nesigurnost privatnog vlasnistva, skupa radna snaga, pravna nesigurnost (zakoni se mijenjaju svaki kvartal)., propise koji se tuace na jedan nacin u Rijeci, a na drugi u Zagrebu, svojeglavost i korupcija na lokallnoj razini vlasti, itd itd. U takvo okruzenje nitko ne zeli staviti svoj novac. To ti je to. Ne bi ni ti.

VL
BE
bettleebeetle
15:39 20.06.2012.

Erhard: ne trebaju nikakve veike injekcije kapitala. Treba samo povoljno poslovno okruzenje i pravna sigurnost + drzava koja se ne petlja firmama u posao 1. Flat tax 15% na sve (dobit, dohodak, PDV) 2. Porezni zakon na ne vise od 5 stranica bez iznimaka da ga svatko razumije 3. Jeftina i efikasna drzava 4. Pravni sustav koji stiti privatno vlasnistvo i koji sporove rjesava promptno i efikasno 5. Hot Line za korupciju prema kojem policija izlazi na teren u roku od sat vremena i hapsi korumpiranog lokalnog ili drzavnog duznosnika i sprema ga u zatvor 6. Fleksibilno radno zakonodavstvo da svi mogu raditi i da poslodavci mogu zaposljavati bez da se boje da ce sbog toga bankrotirati (jer ne smiju odpustiti) 7. Treba ukinuti 70% glupih zakona koji ne reguliraju apsolutno nista i nitko ih ne razumije pa ni onaj koji ih je napisao (jer nemaju smisla) 8. ... Etc. Ali za te mjere ipak treba znati sto se hoce. Cini mi se da ovoj Vladi bas i nije jasno. Oni baziraju rast na drzavnoj potrosnji - a to je pogresno i predstavlja istu politiku koja je vodjena u zadnjih 20 godina.

VL
GA
galico
15:39 20.06.2012.

Ali Turska ima veliku inflaciju(skoro 9%) i cijenu novca majnu od inflacije, i sve to skupa radi sa vlastitim novcem...Nemaju vezanu valutu... Da je tečaj manji bili bismo jefitniji..kontradiktorno je to što tvrdiš...

VL
GA
galico
15:40 20.06.2012.

Slažem se uglavnom sa listom...ali nisam siguran u taj Flat..i SLovačka ga sada diže...

VL
BE
bettleebeetle
15:41 20.06.2012.

Galico: hipotetticke price nam ne pomazu u situaciji kad je govno doslo do nosa. Treba djelovati, a ne pricati. Analizu proslih dogadjaja treba prepustiti profesorima na faksu - mi se moramo baviti sadasnjoscu, a ne prosloscu. Sto je bilo - bilo je. Nazalost - ali to je tako.

VL
GA
galico
15:42 20.06.2012.

Nema ništa loše u državnoj potrošnji ako je usmjerena pravilno i daje brzi povrat,no naši su ulagali u infrastrukturu koja nije dosta niti dugoročno zapošljavala,koja zahtjeva veliki uvoz i zaduživanja...

VL
GA
galico
15:44 20.06.2012.

Treba se baviti budućnošću,ali ja imam dojam da su ovima na vlasti dosta vezane ruke...i da po tome nisu različiti od HDZ-a(slušaju Brussel u svemu) U našem gospodarstvu postoje svete krave koje nitko ne smije dirnuti...

VL
BE
bettleebeetle
15:46 20.06.2012.

Galico: Turska ima nezaposlenost of oko 8% i rast GDP-a od 9% prosle godine. Pregrijani su do jaja, ali imaju bolji kreditni rating od nas i sve tri rating agencije im daju positive outlook jer proizvode ko blesavi. Kad dodjes u Istanbul sve ti je jasno - ne moras ni gledati brojke. Tamo se stvari 'citaju' s ulice. Sve zato jer je tamo jednostavno raditi posao - vjeruj mi, znam sto pricam :)

VL
BE
bettleebeetle
15:51 20.06.2012.

Slazem se za svete krave. I to je ono sto je lose. Pravila moraju biti ista za sve. Jednom kad prekrsis taj princip nisi vise kredibilan i nitko ti nece donijeti investiciju u zemlju. Ref. FLAT TAX: to je dobra stvar jer je trasparentan i svi ga razumiju. Danas nema puno ljudi koji znaju izracunati porez na dohodak bez kalkulatora ili excel tablice. Stvari moraju biti jednostavne i transparentne. Evo ja ti tvrdim, da se uvede FLAT TAX - 50% ljudi iz porezne odmah moze dobiti otkaz jer nisu vise potrebni. To ti znaci 200 milijuna kuna vise u budgetu godisnje, 10000 ljudi vise na trzistu (dakle, pada cijena rada), kratkorocno 10000 vise nezaposlanih (ok, kratkorocna zrtva) i 200 milijuna kuna novaca vise u dzepu onih koji RADE (a ne onih koji racunaju porez). Bitno je da se skinu porezi onima koji rade. A povecaju onima koji nisu produktivni. To je po meni posteno - a ne nabijati ljudima koji rade ogromne poreze, a s druge strane se razbacivati na socijalnim i drugim naknadama. Pa pobogu pola Bosne, Njemacke dobija rodiljne naknade i naknade za nezaposlene od RH! Meni je to perverzan sustav koji nije normalan.

VL
ZA
zagabria1
16:24 20.06.2012.

problem kod nas je da su poslodavci prebojažljivi u postavljanju zahtjeva prema državi. U svim normalnim državama poslodavci vode barem ekonomsku politiku, jedino kod nas se poslodavci boje zamjeriti svemoćnoj državi. Ako se tako nastavi, nakon ulaska u EU rješenjee problema je samo 30 km od Zagreba. Ako ne bude išlo ovdje, poslodavci će masovno registrirati firme u Brežicama u susjednoj SLO. Ne možeš silom zaustaviti kapital

VL
EU
EUfan
16:25 20.06.2012.

Danas me nazovu s Porezne i kažu: Ne možete tražiti prebijanje duga države prema vama s vašim dugom prema državi. Pitam, zašto. Zato što ste u zastari. Pa kakvoj zastari pobogu? E, gospodine, trebali ste u roku od tri godine podnijeti zahtjev za povrat previše uplaćenog poreza na dobit. Ali gospođo! Ja sam dužan državi za porez manje nego je država dužna meni. Vidim ja to gospodine, ali vaše potraživanje do države je u zastari ali potraživanje države prema vama ne zastarijeva. Jel sad nekome jasno kakva je ovo država? I onda neka netko ulaže u BANANA REPUBLJIK!

VL
BE
bettleebeetle
16:35 20.06.2012.

Eufan: sve si rekao. I sad bi netko trebao staviti 2 milijuna eura u zemlju u kojoj su takva pravila? Ma nema sanse.

VL
SM
smrad
11:20 20.06.2012.

Linić mora isto postaviti stvari kada je u pitanju vlada i ministarstva. Ako tvoje ministarstvo napravi štetu temeljem loše procjene,ministar također odgovara vlastitom imovinom.Vlada mora pokazati vlastitim primjerom da je moguće na takav način postaviti stvari. Kada bi bilo tako možda bi i rukovođenje državnim sredstviman i samom državom bilo savjesnije i uspješnije.

VL
« 1 2 3 4 5 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.