Vozači često ne razmišljaju o tome kako njihove svakodnevne navike mogu značajno utjecati na trajnost ključnih komponenti vozila, a time i na kućni budžet. Prema informacijama s portala Carbuzz, a koje prenosi HAK Revija, postoje određene vozačke navike koje mogu ozbiljno skratiti životni vijek automobila, bilo da je riječ o BMW-u, Volkswagenu, Toyoti, Renaultu ili Peugeotu.
Jedna od najčešćih pogrešaka je pustiti motor da radi u praznom hodu. Iako mnogi vjeruju da motor mora biti u praznom hodu kako bi se zagrijao, to je mit. Naime, motor se brže zagrijava kad je pod opterećenjem, pa je bolje odmah započeti s laganom vožnjom nego čekati u praznom hodu, što samo prolongira proces zagrijavanja. Kočenje lijevom nogom također je česta greška, osobito kod automobila s automatskim mjenjačem. Ova navika može opteretiti mjenjač i ubrzati njegovo trošenje jer se vozač opterećuje s dvije noge, što stvara dodatni pritisak na sustav.
Također, prekomjerna upotreba spojke kod automobila s ručnim mjenjačem skraćuje životni vijek spojke. Treba ju koristiti samo za promjenu brzina, odnosno, kada je to nužno, kao prilikom kretanja ili pri promjeni brzine. Nepravilna upotreba kočnica također može izazvati probleme. Kočnice koje se prekomjerno koriste za održavanje brzine brzo se pregrijavaju i troše. Umjesto da stalno kočite, bolje je voziti sporiije ili čak podići nogu s papučice gasa u pravo vrijeme. Brza vožnja preko ležećih policajaca može uzrokovati ozbiljna oštećenja kotača i ovjesa.
Vožnja maksimalnom brzinom kada motor nije potpuno zagrijan također predstavlja rizik. Motor automobila dizajniran je za maksimalnu brzinu, no važno je da se zagrije na optimalnu temperaturu prije nego što se vozi pri većim brzinama, jer inače može doći do njegovog oštećenja. Zanimljiv savjet odnosi se i na punjenje goriva. Nikada ne biste trebali prepuniti spremnik goriva jer to može dovesti do prelijevanja i oštetiti druge dijelove automobila.
Dugotrajno parkiranje također može uzrokovati oštećenje vozila. Ako automobil dugo stoji, gume će se istrošiti, kočioni diskovi mogu zahrđati, a male životinje mogu ući u unutrašnjost vozila. Preporučuje se da automobil vozite barem jednom tjedno kako bi se očuvali svi njegovi dijelovi. Na kraju, preopterećenje automobila također značajno utječe na njegov vijek trajanja. Prekomjerno može utjecati na ovjes, gume i amortizere, a motor će također raditi pod većim naporom, što povećava potrošnju goriva i trošenje vozila.
Nakon što je napustio Zagreb, oglasio se naš mladi pjevač: Jako sam zaglavio u Hrvatskoj, trebalo mi je preseljenje
Samo krkani i apsolutne neznalice će udarati po gasu dok je motor hladan! Btw, mogli su dopisati da motor nije na radnoj temperaturi kada kazaljka za temperaturu vode dođe do radne temperature. Bitna je temperatura ulja, a ona se ne diže tako brzo. Pogotovo kada je hladnije.