VOZAČI, OPREZ!

Uskoro nova pravila na razini cijele EU za one koji su ostali bez vozačke dozvole u svojoj državi

Prometni kolaps u Zagrebu zbog radova na Jadranskom mostu
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
1/3
09.12.2024.
u 09:49

Iako će nova pravila biti obvezujuća u mnogim slučajevima, postoje i određene iznimke

Svatko tko u bilo kojoj zemlji Europske unije počini teški prometni prekršaj, poput vožnje pod utjecajem alkohola ili droga, prebrze vožnje ili izazivanja nesreće koja je rezultirala smrću, uskoro bi mogao suočiti s gubitkom vozačke dozvole u cijeloj Uniji. Naime, ministri prometa EU-a postigli su dogovor prema kojem će zabrana vožnje koja je izrečena u jednoj zemlji članici EU imati učinak u svim zemljama članicama, piše Fenix magazin. 

Ova nova odluka bit će važna osobito za zemlje s velikim prometnim tranzitom, kao što je Njemačka, koja je ujedno i predvodnik ovog projekta. Njemački ministar prometa, Volker Wissing, istaknuo je kako je projekt usmjeren na povećanje sigurnosti na cestama, a većina država članica EU podržala je ovu inicijativu. Iako je odluka postignuta, konačna primjena zahtijeva daljnje pregovore s Europskim parlamentom.

Nova pravila odnose se na teške prometne prekršaje. To uključuje vožnju pod utjecajem alkohola i droga, prebrzu vožnju, teške prometne nesreće koje su rezultirale smrću ili teškim ozljedama. Za takve prekršaje, sankcija će biti obavezno oduzimanje vozačke dozvole na razini cijele EU, a zabrana vožnje trajat će najmanje tri mjeseca. Međutim, zabrane koje traju kraće od tri mjeseca neće biti obuhvaćene ovom direktivom.

Iako će nova pravila biti obvezujuća u mnogim slučajevima, postoje i određene iznimke. Naime, država koja je izdala vozačku dozvolu neće automatski narediti primjenu zabrane vožnje u cijeloj EU, ako prekršaj u toj zemlji ne bi doveo do oduzimanja vozačke dozvole. U slučajevima kada država članica ne izriče zabranu vožnje za određeni prekršaj, mogla bi poduzeti "prikladne mjere" kako bi se osiguralo da prekršitelj ne bude u mogućnosti nastaviti voziti unutar EU.

Jedan od ključnih ciljeva ove direktive jest osigurati da vozači koji su izgubili vozačku dozvolu zbog ozbiljnog prekršaja ne moraju ponovno tražiti dozvolu u zemlji u kojoj su počinili prekršaj. Na primjer, ako vozač izgubi dozvolu u Italiji, Španjolskoj ili Portugalu, neće morati ponovo prolaziti postupak dobivanja dozvole u toj zemlji. Odluku o tome hoće li vozačka dozvola biti oduzeta na razini cijele EU donosit će zemlja koja je izdala dozvolu ili država u kojoj prekršitelj živi.

Europski parlament je već izrazio podršku ovom prijedlogu u veljači ove godine, ali se još uvijek razmatraju detalji primjene ove direktive. Kako bi nova pravila bila implementirana u nacionalnim zakonodavstvima, potrebno je da država članica EU uskladi svoju zakonodavnu praksu s europskim normama. Prijelazna razdoblja obično traju oko dvije godine, što znači da će proći neko vrijeme prije nego što oduzimanje vozačkih dozvola na razini EU postane stvarnost.

Prema podacima Europske unije, prošle godine na europskim cestama poginulo je više od 20.000 ljudi, što je zabrinjavajući broj. EU je postavila ambiciozan cilj: do 2030. godine prepoloviti broj smrtnih slučajeva u prometu. Da bi se postigao ovaj cilj, broj poginulih trebao bi padati za 4,5 posto godišnje. Međutim, napredak u ostvarivanju ovog cilja usporio je od ranih 2010-ih, pa se EU nada da će nove mjere, uključujući oduzimanje vozačkih dozvola na razini cijele Unije, doprinijeti smanjenju broja nesreća i smrtnih slučajeva na cestama.

U konačnici, EU ima cilj postići da do 2050. godine na europskim cestama ne bude smrtnih slučajeva. Ova ambiciozna vizija zahtijeva široku primjenu novih sigurnosnih mjera, a nova pravila o oduzimanju vozačkih dozvola dio su tih napora.

GALERIJA Mehaničari otkrivaju 5 automobila s kojima nećete prijeći ni 160 tisuća kilometara

Prometni kolaps u Zagrebu zbog radova na Jadranskom mostu
1/7
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije