Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
IT stručnjaci
Povratak na članak

Sve manje mladih na ICT studijima iako nedostaje informatičara?!

U Europskoj će uniji do 2015. čak 90% radnih mjesta zahtijevati vladanje informatičkim vještinama

Komentari 49

IN
InfoMan
11:06 17.03.2012.

Ma molim te lijepo sada se bune kako ljudi oce samo na ekonomiju i u managere! Pogledajte oko sebe sto ste stvorili, manageri imaju najvece place i vrlo malo odgovornosti. Svi drugi, pogotovo znanost, gotovo pa iskljuceni iz drustva. Jedno mozes probat vani naci posao.

VL
Avatar History
History
11:37 17.03.2012.

Matematika dame i gospodo, ljudima se gadi matematika. Bio sam i ja na tehničkom fakultetu, jedan semestar pa sam vrlo brzo odustao upravo zbog matematike, fizike i elektrotehnike. Lakše je sjest i bubat pravo, povijest, ekonomiju i ostale stvari... I iz osobnog iskustva samo mogu reć: podržavam to! Onaj mali broj nek ide u koštac sa matematikom, ja ću rađe društveni fakultet završit i bit 10 godina nezaposlen nego se bavit matematikom.

VL
TH
than
11:40 17.03.2012.

Opet ovaj iz Algebre \'jase\'. Ali i za ocekivati je kada zive od toga. Europi nedostaju strucnjaci, a strucnjaci se ne dobijaju sa diplomom vec mukotrpnim radom, odnosno samostalnim ucenjem iz dana u dan. Ili da se bolje izrazim, trazii se prakticno znanje i covjek koji radi na sebi, a ne student sa diplomom koji od prakse ima jako malo ili gotovo nista, a koji misli da, ako je diplomirao da vise ne mora raditi na sebi. Tako da, vani mozes uspjeti i bez te diplome, ako imas znanje. Ako nemas, mo\'s si s njom vrit obrisati.

VL
WE
Wyatt Earp
12:07 17.03.2012.

Danas se početnicima sa diplomom s FER-a nudi smiješnih 4000 kn mjesečno, dok čovjek i s deset godina iskustva u tom polju dođe do plafona od 10k i dalje se ne miče. Ko će on studirati tehničke znanosti kad zna kakvi uvjeti mu se nude. Jedini izlaz je odlazak u inozemstvo, ali i tamo su place znatno niže u odnosu na ekonomiste.

VL
T1
t1111
12:27 17.03.2012.

Po ovome što novinar piše ispada da su pojmovi \"informatički pismen\" i \"ICT stručnjak\" sinonimi. Što je naravno potpuno netočno. Pa nije svatko tko zna poslati mail i napisati dopis u wordu ICT stručnjak. Svašta.

VL
Avatar fidelio
fidelio
13:05 17.03.2012.

Da, žale se na nedostatak informatičara, ali također i ne dopuštaju izvanredni studij na FER-u.

VL
ZA
Zagrebas
13:32 17.03.2012.

Treba znati razliku izmedu zavrsiti \"ICT\" studij i \"biti informaticki pismen\". Naime, na npr. FER-u se ne studiraju stvari tipa word, excel, access; tamo se uce stvari poput programiranja u vise razlicitih paradigmi (imperativno, funkcionalno) i algoritmi. Uci se dizajn baza podataka, osnove elektrotehnike i digitalna elektronika (za one koji ce dizajnirati svoja racunala, a ne sastavljati lego kockice), dizajn operativnih sustava i mreznih servisa, raznorazne automatizacije i itd. Sto na kraju s tim? Istina, ponegdje se treba modernizirati gradivo, ali oni svi uce stvari koje su prakticno neprimjenjive poslodavcima koji od njih traze da vuku kablove naokolo (sto je posao tehnicara za racunalstvo u najbolju ruku) ili salju mailove. Ovo sto ljudi traze u ovom clanku su tehnicari za racunalstvo, ne dipl. ing. informatike, mreza i slicno. Za te stvari gore im ne trebaju studiji nego srednja skola, a ove sa studijima treba puno inteligentnije upregnuti... samo sto to \"lokalni sefovi\", bankari i raznorazni profesori ONO, DSZE, sa filozofije i itd. koji su mahom na vlasti nisu sposobni napraviti.

VL
ZA
Zagrebas
13:51 17.03.2012.

Fidelio: Izvanredni studij na FER-u, kao ni npr. na kemiji, fizici ili biologiji, nema smisla jer je posten dio studija negdje na laboratorijskim vjezbama. Nije da oni ne zele omoguciti izvanredni studij vec je on jednostavno nemoguc ako moras uskladitii pristup par tisuca ljudi nekoj tehnologiji. A i odrzavanje auditornih vjezbi bi vjerojatno bio kaos. Predavanja ex-catedra su u svemu tome najmanji problem.

VL
Avatar fidelio
fidelio
14:05 17.03.2012.

@Zagrebas Ako FER nema mogućnost snimanja predavanja i digitalne distribucije predavanja, skripti, onda ne znam tko ima. Auditorne vježbe na FER-u se također daju snimiti. Nije pitanje kapaciteta, pitanje je ideje. Uostalom, izvanredni studij se uvijek plaća, a gdje se plaća, tamo se može uložiti i u prostore, stručnjake, predavače. Tu priču prodaju već godinama, a zapravo im se ne da ulaziti u projekte i zbog toga u odnosu na neke europske i azijske fakultete zaostaju apsolutno previše. IMHO.

VL
AV
avi
14:12 17.03.2012.

Na FER-u ne postoji izvanredni studij

VL
RA
Raphael
14:12 17.03.2012.

Želimo li rasti kao gospodarstvo treba ukinuti sve visoke škole za \"uzimanje novaca naivcima\" jer time se i pravim inženjerima smanjuje vrijednost. Postaju svi inženjeri FachHochSchule (FH) kao u Njemačkoj i Austriji gdje inženjer postaješ nakon polugodišta poslije srednje škole. Jadno.

VL
ZA
Zagrebas
14:17 17.03.2012.

Fidelio: ne razumijes, nije stvar u predavanjima. Tehnicki i prirodoslovni fakulteti su problematicni za izvanredne studije jer je njihova poanta zapravo najvise pristup skupim i/ili rijetkim tehnologijama sa osobljem koje je obrazovano za njihovo koristenje. Studenti koji odlaze studirati nana takvim stvarima nisu tamo na studiju samo da pokupe skriptu, nauce je na pamet i odverglaju je nekom nezainteresiranom profesoru nego da npr. sjednu za radno mjesto koje je nakrcano odredenom tehnologijom koje _neces_ samo tako nabaviti da bi mogao nauciti raditi s njom. Primjerice, na FER-u na vjezbama iz fizike radis sa helij-neon laserom ili termometrom od platine, na osnovama elektrotehnike radis sa osciloskopom, generatorom signala i itd. Hoce li te stvari kupiti tvoj izvanredni student FER-a da bi mogao proci ispit? Nece. O takvim stvarima ti pricam, o dijeljenju fizickih resursa ciju upotrebu treba organizirati, a to je nemoguce za izvanredni studij.

VL
ZA
Zagrebas
14:22 17.03.2012.

Ako netko misli da mu je lako samo proci kroz predavanja neka upise neki jednostavni fakultet i neka paralelno prolazi predavanja sa berkleya (youtube: cs61a/b/c), stanforda ili neka posjeti mit open courseware (koji ima objavljene apsolutno sve materijale sa svojih predavanja, od video snimaka do zadataka za vjezbe) pa neka vidi do kuda ga vodi samo skripta i predavanje. Izvanredni studij ima smisla za druge studije ali za FER i ove druge nabrojane ipak ne. Inace, kada se kaze da su nasi fakulteti iza onih vani to ne znaci da su iza po obrazovanju (nisu) nego po broju objavljenih znanstvenih radova; fakulteti nisu samo obrazovne nego istrazivacko-obrazovne ustanove. Za znanost treba imati novca, ne mozete istrazivati komunikaciju preko neutrina (ne treba graditi vodove, samo uperite i saljete) ako nemate novca za struju, generator neutrina (neki cesticni akcelerator) ili stolove koji kompenziraju pomake podloge na kojima stoje.

VL
DO
doktorica
14:22 17.03.2012.

čudi to da mladi uopće žele ostati raditi i ne odu van...

VL
ZA
Zagrebas
14:35 17.03.2012.

Doktorica: nema te sto cuditi, danas se IT stvari obavljaju preko Interneta. Bitno je samo da odradis posao, a poslodavcu je svejedno jesi li doma, u uredu ili na roditeljskom sastanku. Zasto bi onda itko isao van ako izvana moze dobivati placu a ostati ovdje? U vecini slucajeva, zdravstveno osiguranje je bolje ovdje, ne prolazis traumu preseljenja gdje te nitko ne poznaje i nisi odvojen od obitelji.

VL
Avatar fidelio
fidelio
14:38 17.03.2012.

@Zagrebas Vidim da se ne slažeš sa mnom i to je u redu. Izvanredni studij ne znači studij bez laboratorijskih vježbi, nego studij uz posao, u terminima koji odgovaraju zaposlenim ljudima. Ako nije moguće upisati veći broj studenata, onda je jasno da je problem u kapacitetima, a ne u tome je li u pitanju izvanredno studiranje. Izvanredni studij je dvojako koristan - donosi izvor sredstava za očuvanje konkurentnosti fakulteta i omogućuje usavršavanje ljudima koji su praktično u polju. Mislim da bi FER trebao uvesti izvanredni studij.

VL
Avatar fidelio
fidelio
14:55 17.03.2012.

I još jedna sitnica. U svojoj firmi ne trebam čovjeka koji zna koliko traje prelazak između dvije hiperfine razine atome cezija, niti čovjeka koji zna koliko je potrebno dopirati kristalni silicij, niti čovjeka koji zna izračunati trenje između ljestvi i zida. Meni bi fakat dobro došao lik koji se snalazi s objektnim programiranjem u PHP-u i da usput zna čačkat po Djangou i tak. A FER ne proizvodi takve likove, takvi likovi se sami proizvedu ;)

VL
ZA
Zagrebas
14:59 17.03.2012.

Fidelio: Nije da se ne slazem s tobom nego je stvar u tome da je to nevjerojatno tesko za napraviti; termini koji vise odgovaraju zaposlenima je vrlo nezgodna kategorija posto, ako se dobro sjecam, dan redovnog studenta zna biti od 08 do 20h upravo zato sto imas rupe u rasporedu zbog organizacije oko labosa. Da bi uveo takav izvanredni studij morao bi prvo preseliti FER nekamo iz centra gdje se mogu izgraditi dodatne prostorije (a i ovako se proteze na nekih 30 000 m^2; prostor izmedu Sopota i Dugava je taman... wink-wink), uloziti ogroman novac u nabavljanje novih/dodatnih komada tehnike i zaposliti nekoga tko bi bio tamo od 20h do 00, a jos bi pri tome izgubili prednost sto su blizu Carneta (FER-u treba zavidna mrezna infrastruktura). U uvjetima ovakve ekonomije, to je za Zagrebacko Sveuciliste utopija. Spomenimo samo da neki fakulteti u Zg imaju problema sa placanjem el. energije i nabavom osnovne opreme za rad i odrzavanje nastave pa cemo stati na tome.

VL
Avatar fidelio
fidelio
15:04 17.03.2012.

Da, složit ću se... neke stvari su u Hrvatskoj za sad utopija. Međutim, ako to stalno ponavljamo, onda riskiramo da ostanemo u ovoj bari. Daleko je moja mlada nadobudnost od mene, ipak, ne želim dodavati negativnost u cijelu priču. Ima dobrih ljudi, ima kvalitetnih ideja, potrebno je uložiti znanja i dobre volje, ali tako je sa svim stvarima. Usput... školarina od 20.000 godišnje bi bila sasvim dovoljna bilo kojoj banci za kreditiranje takbog projekta.

VL
ZA
Zagrebas
15:39 17.03.2012.

BTW, 3 godine nije bivsi dip.ing. , to je ekvivalent vise skole sa mogucnoscu upisa magisterija ili kako se to vec zove danas.

VL
« 1 2 3 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.