Samo će najbolji hrvatski piloti imati priliku upravljati modernim lovcima Rafale koje smo od francuske tvrtke Dassault Aviation nedavno naručili, ali Renault sa svojim istoimenim, upravo predstavljenim modelom daje priliku i svim vozačima da voze Rafale. Novi model je coupe SUV D segmenta koji s dužinom od 471 centimetra i dugim međuosovinskim razmakom od 274 cm, istovjetnim kao i kod novog Espacea, te prtljažnikom od 530 litara nudi zavidnu prostranost u atraktivnom dinamičnom pakiranju.
Francuska riječ rafale aeronautički je pojam koji označava iznenadan nalet vjetra, a Renault Rafale prvo je serijsko vozilo koje je dizajnirano u skladu s novim vizualnim načelima marke prema kojima samo avangardni modeli imaju šansu zadržati privlačnost do kraja životnog ciklusa. Blago povišena karoserija, konstruirana po uzoru na fastbackove i zaštićena sjajno crnim elementima, svrstava novi Rafale u kategoriju SUV coupéova.
Silueta vozila istovremeno je dinamična i sportska, dok dugi vodoravni poklopac motora ukazuje na snažne performanse. Na isklesanom luku ispod poklopca smjestila se nova maska hladnjaka i svjetlosni potpis koji je Renault već predstavio na novom Cliju. A zbog savršeno zakrivljene krovne linije koja se ne prekida u razini stražnjeg vjetrobranskog stakla, putnici u drugom redu moći će uživati u izdašnom prostoru za glavu. Novi Renault Rafale bit će dostupan u pet boja karoserije, uključujući dvije posve nove boje - polusjajnu biserno bijelu i plavu Alpine.
Užitak u vožnji, jedan od glavnih ciljeva pri razvoju vozne opreme novog Rafalea, dosegao je novi vrhunac u ovom automobilu koji spaja multi-link stražnji ovjes s najnovijim sustavom upravljanja četirima kotačima 4Control Advanced, koji pak omogućuje da se prilikom skretanja u zavoju pri brzini manjoj od 50 km/h stražnji kotači blago okreću u smjeru okretanja prednjih kotača (do kuta od jednog stupnja) što smanjuje inerciju stražnjih kotača i povećava stabilnost vozila. Pri manjim se brzinama stražnji kotači okreću u suprotnom smjeru od smjera okretanja prednjih, do kuta od najviše pet stupnjeva. Time se postiže okretnost, a krug okretanja skraćuje se na 10,4 m, kao kod gradskih auta.
Digitalna instrumentna ploča OpenR sastoji se od dvostrukog zaslona u obliku slova L koji uključuje: 12,3-inčni vodoravni TFT zaslon instrumentne ploče te 12-inčni okomiti dodirni zaslon na središnjoj konzoli. Novi Rafale odaje počast svijetu zrakoplovstva svojim novim, poboljšanim i iznimno velikim (9,3 inča) head-up zaslonom, koji prikazuje sve najbitnije funkcije. Kao i novi Espace, Rafale stiže na tržište s potpuno hibridnim benzinskim motorom E-Tech od 200 KS, kombiniranim s automatskim dog-clutch mjenjačem s više načina rada. Taj je motor snažan, štedljiv, automatski i samopunjiv, a nudi najbolji omjer učinkovitosti i potrošnje na tržištu (4,7 l/100 km i 105 g/km CO2) te doseg od čak 1100 km. Motor ima serijsko-paralelnu arhitekturu te se sastoji od 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora (130 KS/96 kW, 205 Nm) i dvaju električnih motora.
Rafale će naknadno biti dostupan i s još snažnijim plug-in hibridnim pogonom s 300 konja i 4x4 pogonom. To znači da će korisnici moći birati između 100% električnog načina rada za svakodnevna putovanja i hibridnog načina rada koji jamči izniman doseg tijekom duljih putovanja, a bit će kombiniran sa šasijom koja je precizno prilagođena za inteligentno upravljanje podvozjem nove generacije. Novi Rafale na tržište stiže u proljeće 2024., kad će biti poznate i cijene.
Napuhana gomila limarije sa nabrijanom igrackom od motora od samo 1.2 i to na samo 3 cilindra i prtljaznikom od Golfa, ali ce zato cijena biti sigurno visoka.