Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 81
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NOVITET

Stiže Rafale, francuski lovac na ljubitelje spoja coupea i SUV-a

Foto: Renault
1/7
01.07.2023.
u 09:00

Renault je predstavio novi coupe SUV model D segmenta. Rafale stiže na tržište s potpuno hibridnim benzinskim motorom E-Tech od 200 KS, a kasnije se očekuje i plug-in hibrid s 300 konja

Samo će najbolji hrvatski piloti imati priliku upravljati modernim lovcima Rafale koje smo od francuske tvrtke Dassault Aviation nedavno naručili, ali Renault sa svojim istoimenim, upravo predstavljenim modelom daje priliku i svim vozačima da voze Rafale. Novi model je coupe SUV D segmenta koji s dužinom od 471 centimetra i dugim međuosovinskim razmakom od 274 cm, istovjetnim kao i kod novog Espacea, te prtljažnikom od 530 litara nudi zavidnu prostranost u atraktivnom dinamičnom pakiranju.
Francuska riječ rafale aeronautički je pojam koji označava iznenadan nalet vjetra, a Renault Rafale prvo je serijsko vozilo koje je dizajnirano u skladu s novim vizualnim načelima marke prema kojima samo avangardni modeli imaju šansu zadržati privlačnost do kraja životnog ciklusa. Blago povišena karoserija, konstruirana po uzoru na fastbackove i zaštićena sjajno crnim elementima, svrstava novi Rafale u kategoriju SUV coupéova.

Silueta vozila istovremeno je dinamična i sportska, dok dugi vodoravni poklopac motora ukazuje na snažne performanse. Na isklesanom luku ispod poklopca smjestila se nova maska hladnjaka i svjetlosni potpis koji je Renault već predstavio na novom Cliju. A zbog savršeno zakrivljene krovne linije koja se ne prekida u razini stražnjeg vjetrobranskog stakla, putnici u drugom redu moći će uživati u izdašnom prostoru za glavu. Novi Renault Rafale bit će dostupan u pet boja karoserije, uključujući dvije posve nove boje - polusjajnu biserno bijelu i plavu Alpine.

Užitak u vožnji, jedan od glavnih ciljeva pri razvoju vozne opreme novog Rafalea, dosegao je novi vrhunac u ovom automobilu koji spaja multi-link stražnji ovjes s najnovijim sustavom upravljanja četirima kotačima 4Control Advanced, koji pak omogućuje da se prilikom skretanja u zavoju pri brzini manjoj od 50 km/h stražnji kotači blago okreću u smjeru okretanja prednjih kotača (do kuta od jednog stupnja) što smanjuje inerciju stražnjih kotača i povećava stabilnost vozila. Pri manjim se brzinama stražnji kotači okreću u suprotnom smjeru od smjera okretanja prednjih, do kuta od najviše pet stupnjeva. Time se postiže okretnost, a krug okretanja skraćuje se na 10,4 m, kao kod gradskih auta.

Digitalna instrumentna ploča OpenR sastoji se od dvostrukog zaslona u obliku slova L koji uključuje: 12,3-inčni vodoravni TFT zaslon instrumentne ploče te 12-inčni okomiti dodirni zaslon na središnjoj konzoli. Novi Rafale odaje počast svijetu zrakoplovstva svojim novim, poboljšanim i iznimno velikim (9,3 inča) head-up zaslonom, koji prikazuje sve najbitnije funkcije. Kao i novi Espace, Rafale stiže na tržište s potpuno hibridnim benzinskim motorom E-Tech od 200 KS, kombiniranim s automatskim dog-clutch mjenjačem s više načina rada. Taj je motor snažan, štedljiv, automatski i samopunjiv, a nudi najbolji omjer učinkovitosti i potrošnje na tržištu (4,7 l/100 km i 105 g/km CO2) te doseg od čak 1100 km. Motor ima serijsko-paralelnu arhitekturu te se sastoji od 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora (130 KS/96 kW, 205 Nm) i dvaju električnih motora.

Rafale će naknadno biti dostupan i s još snažnijim plug-in hibridnim pogonom s 300 konja i 4x4 pogonom. To znači da će korisnici moći birati između 100% električnog načina rada za svakodnevna putovanja i hibridnog načina rada koji jamči izniman doseg tijekom duljih putovanja, a bit će kombiniran sa šasijom koja je precizno prilagođena za inteligentno upravljanje podvozjem nove generacije. Novi Rafale na tržište stiže u proljeće 2024., kad će biti poznate i cijene.

Komentara 1

KL
Klipan
09:17 01.07.2023.

Napuhana gomila limarije sa nabrijanom igrackom od motora od samo 1.2 i to na samo 3 cilindra i prtljaznikom od Golfa, ali ce zato cijena biti sigurno visoka.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije