Audi e-tron, prvi serijski električni automobil ove marke, privlači izgledom, a oduševljava voznim osobinama. Jedan je od onih automobila kojima se teže prestrojiti na cesti, jer ostali vozači voze paralelno uz njega ne bi li ga bolje vidjeli.
Tijekom testa pitanja o e-tronu imali su i vozači drugih premium marki i oni koji voze aute iz potpuno drukčijeg segmenta. Audi e-tron privukao je i vozače koji uopće nisu shvatili da se radi o električnom automobilu. Ništa čudno, jer izgleda sjajno, a na njegovu električnu orijentaciju ukazuje tek oznaka modela iznad poklopca pod kojim se skriva utičnica za struju. Kad se provezete pored nekoga, onda je ipak jasnije da e-tron vozi na struju. Očito je to po zvuku. Odnosno, po izostanku zvuka. Izvan automobila, kao i u kabini, čuje se tek tiho zujanje. Osim tog zvučnog efekta, za električne automobile karakteristično žustro ubrzavanje ovdje je prilično naglašeno. Audijev električni SUV iz svoja dva elektromotora isporučuje 400 konjskih snaga i okretni moment od 664 Nm te bez obzira na masu od 2490 kg iz mirovanja pojuri bez zadrške. Do stotke stiže za 5,7 sekundi.
Agilno kroz oštre zavoje
Maksimalna mu je brzina ograničena na 200 km/h, a fascinira agilnošću kojom svladava oštre zavoje, preciznošću kojom se drži putanje. To se može zahvaliti individualnoj distribuciji snage po kotačima. Utjecaja je imao i vrhunski zračni ovjes, kojem zasluge pripisujemo i za besprijekornu udobnost. Nova quattro generacija – električni pogon na sve kotače – osigurava vrhunsko držanje podloge i upravljanje u bilo kojim uvjetima. U većini slučajeva koristi stražnji električni motor, a po potrebi okretni moment raspodjeljuje i na prednju osovinu.
Koncepcijom i dimenzijama prikladan je za svakodnevnu uporabu. Dugačak je 490,1 centimetara, širok je 193,5 cm i visok 163 cm. U interijeru prostora ima kao u svakom SUV-u te veličine, prtljažnik prima impresivnih 660 litara. Interijer je većinom poznat iz ostalih većih Audi modela. Dva dodirna zaslona, virtualni kokpit - vozačko okruženje moderno je, ergonomski posloženo i jednostavno za korištenje. Oprema (što serijska, što dodatna) obuhvaća sve što je u ovakvom automobilu moguće ponuditi. Primjerice, testni e-tron ima kamere koje pokrivaju 360 stupnjeva oko vozila, 4-zonski automatski klima-uređaj, Bang & Olufsen audio sustav, naprednu navigaciju, head-up zaslon, kožne presvlake el. podesivih sjedala, grijanje i prednjih i stražnjih sjedala, Matrix LED svjetla, potpun paket sigurnosnih asistenata...
Doseg između 300 i 400 km
Mana električnih automobila (u većini slučajeva) je premali doseg. Ovdje se može računati na oko 330 kilometara s jednim punjenjem baterije od 95 kWh, ali konačan rezultat ovisi o načinu vožnje.
Audi Drive Select vozaču omogućava da postavke pogonskog sklopa dodesi na učinkovitu vožnju, ali i na sportsku. U skladu s izabranim modom vožnje, e-tron se uzdiže ili pak spušta bliže cesti, mjenjač stupnjeve prijenosa izmjenjuje prije ili kasnije. Stoga i doseg varira između 300 i 400 km. Na 300 km mogu računati vozači koji se ni u ‘strujiću’ ne žele odreći dinamike. S obzirom na još uvijek manjkavu mrežu javnih punionica, o električnom automobilu u Hrvatskoj prvenstveno mogu razmišljati oni koji kod kuće ili na poslu imaju adekvatno mjesto za punjenje. Ili su spremni na planiranje gdje će, kada i koliko dugo puniti automobil. Na najbržim punionicama u Hrvatskoj e-tron se napuni za dva i pol sata. Testni primjerak stoji 924.991 kn, a e-tron cjenovno kreće od 660.769 kn.
Za 100.000 Eur kupim pravi auto, a ne ovu električnu peglu!