Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 36
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
SVJETSKA PREMIJERA

Misija Tonale: ponovno osmisliti sportski automobil za 21. stoljeće

Foto: Alfa Romeo
1/10
08.02.2022.
u 16:13

Novi model talijanskog Alfa Romea crossover je osmišljen za električnu i digitalnu eru. Dolazi kao blagi i plug-in hibrid, a najsnažnija izvedba raspolaže s 275 konja. U Hrvatskoj se očekuje prije ljeta

Talijanski Alfa Romeo pokazao je potpuno novi model, crossover koji bi trebao biti okosnica budućeg razvoja marke. Utegnuti Tonale predstavlja Alfinu metamorfozu za električnu i digitalnu budućnost. Naime, kako pojašnjava proizvođač, iako je ostao vjeran svom DNK plemenitog talijanskog sportskog duha kojeg njeguje od 1910. godine, s Tonaleom se u Alfa Romeu događa radikalna evolucija s ciljem prilagodbe novoj eri povezivanja i elektrifikacije. Dizajn je prepoznatljivo talijanski, sa za Alfa Romeo specifičnom bočnom linijom i snažnim ramenima. Sprijeda u oči upadaju 3+3 full-LED prilagodljiva Matrix svjetla, straga markantna  LED svjetlosna linija. 

Novitet kompaktnih dimenzija – dug je 453 centimetra, širok 184 i visok 160 cm - ponudit će različita hibridna rješenja. Dva blaga hibrida – s benzinskih 130 i 160 konjskih snaga, te s 48-voltnim 15 kW elektromotorom – opremljena su novim 7-stupanjskim automatskim mjenjačem. Uz kretanje, vožnja samo na struju moguća je pri niskim brzinama, a elektromotor se aktivira i kad je kratkotrajno potrebna dodatna snaga. Najsnažniji Tonale, pak, raspolaže s 275 KS koje izvlači iz turbobenzinca od 180 konja smještenog na prednjoj osovini i elektromotora od 90 kW na stražnjoj. U ovoj izvedbi Tonale je plug-in hibrid s Q4 pogonom na sve kotače, s očekivanim dosegom od 80 kilometara samo na struju u gradskim uvjetima vožnje. Do stotke se iz mirovanja katapultira za samo 6,2 sekunde. Motornu gamu upotpunit će i novi 1,6-litreni dizelaš sa 130 KS i 320 Nm, uparen s prednjim pogonom i 6-brzinskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. U skladu s elektrifikacijom, Alfin DNA izbornik modova vožnje sada je dobio i električni mod.

Alfa Romeo navodi da će Tonale biti mjerilo u segmentu u pogledu dinamike vožnje. Osigurava besprijekorno dinamično ponašanje, poput sportskog automobila, dokazano najboljom raspodjelom težine i najizravnijim upravljanjem u svom segmentu (13.6), te činjenicom da je to jedini model u klasi opremljen integriranim kočionim sustavom (IBS). Tonale donosi sustave autonomne vožnje razine 2, ali i povezivost najviše razine te potpuno novi infotainment sustav, osmišljen za 'over-the-air' ažuriranje i integraciju s Amazon Alexa glasovnim asistentom. Interijerom, vizualno inspiriranim Alfinom poviješću s moto utrka, dominiraju dva velika TFT zaslona od ukupno 22,5”, za koje iz Alfa Romea kažu da su najbolji u klasi. Ovaj sustav uključuje potpuno digitalni zaslon od 12,3 inča, dodirni centralni zaslon od 10,25 inča i sofisticirano multifunkcionalno sučelje. Sve je usmjereno prema vozaču, komande su lako dostupne. Kad je stvarala Tonale, Alfa je na umu imala zadržavanje iskonskog sportskog duha marke, ali ujedno njezino oplemenjivanje luksuznim elementima, najnovijom tehnologijom, udobnošću.

Tonale je prvi automobil na tržištu opremljen digitalnim certifikatom NFT. Temeljen na blockchain tehnologiji i jedinstveno povezan, Tonale NFT certificira automobil nakon kupnje, a zatim se razvija kako bi predstavljao njegovu upotrebu tijekom životnog ciklusa automobila, s velikim prednostima u smislu zaštite preostale vrijednosti. Za Alfa Romeo značajna je i promjena u odnosu s kupcima. Tonale će se, naime, moći kupiti online, a proizvodi se u naprednoj Pomigliano d’Arco tvornici u Italiji.
U Hrvatskoj se novi Tonale očekuje prije ljeta. Posebna prva serija ovog noviteta moći će se naručiti u travnju. Cijene još nisu poznate. Alfa Romeo na Tonale daje pet godina garancije, osam odnosno do 150.000 km na bateriju kod hibridne verzije.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije