Meta je najavila da će od 16. prosinca početi koristiti podatke iz razgovora korisnika s njezinim umjetno inteligentnim chatbotom, Meta AI, za još personaliziranije oglašavanje. Korisnici će već sljedeći tjedan početi dobivati obavijesti o toj promjeni, piše CNN. Trenutačno Meta već koristi informacije o objavama, klikovima i online povezivanju korisnika kako bi im prikazivala oglase za proizvode koje bi mogli kupiti. No, putem AI chata, korisnici često izravno spominju što žele kupiti, kamo planiraju putovati ili koje probleme pokušavaju riješiti — i upravo te informacije sada će se koristiti za oglašavanje.
Također, Meta će podatke iz razgovora s AI-jem koristiti i za prilagodbu sadržaja koji korisnici vide. Ako netko, primjerice, razgovara s chatbotom o planinarenju, algoritam će zaključiti da ga ta tema zanima i prikazivati mu više povezanog sadržaja. No ta promjena otvara i pitanja o zaštiti privatnosti — posebno u slučajevima kad korisnici vode osjetljive razgovore, poput onih o osobnim odnosima ili mentalnom zdravlju.
Meta u svojem blogu navodi: "Baš kao i druge personalizirane usluge, oglasi i sadržaj koje prikazujemo prilagođeni su vašoj aktivnosti. Interakcije s AI-jem uskoro će biti još jedan signal kojim poboljšavamo korisničko iskustvo."
Prema Metinim podacima, njihov AI koristi se više od milijardu puta mjesečno, a dostupan je putem Facebooka, Instagrama, WhatsAppa te kroz zasebnu Meta AI aplikaciju. Tvrtka već ostvaruje ogromne prihode od oglašavanja — u posljednjem tromjesečju zaradila je 46,5 milijardi dolara, što je 21% više nego prošle godine. Dionice tvrtke su ove godine porasle gotovo 20%, a tržišna vrijednost dosegla je 1,8 bilijuna dolara.
Mnogi u tehnološkoj industriji vjeruju da će se sve veći broj ljudi okrenuti kupnji putem AI chatbota, umjesto tradicionalnog pretraživanja interneta. OpenAI je, primjerice, upravo omogućio kupnju određenih proizvoda izravno kroz ChatGPT, iako se trenutačno ne oslanja na oglašavanje.
Meta i dalje omogućuje korisnicima da prilagode svoje postavke za oglase — mogu dodavati ili uklanjati teme koje žele (ili ne žele) vidjeti. Također, tvrtka navodi da neće koristiti osjetljive podatke iz razgovora — poput vjerskih uvjerenja, seksualne orijentacije, političkih stavova, zdravlja, etničke pripadnosti, filozofije ili članstva u sindikatima — za ciljanje oglasa. (Napomena: Meta i dalje dopušta oglase o tim temama, ali korisnici neće biti ciljani na temelju svojih izraženih interesa.)
Nakon što je lansiran Meta AI, neki su korisnici slučajno javnosti otkrili privatne razgovore o osobnim temama, misleći da su ti chatovi privatni. Meta je potom dodala upozorenje prije objave takvog sadržaja na posebni feed pod nazivom Discover, koji je nedavno zamijenjen novim feedom pod nazivom Vibes — beskonačnim tokom AI-generiranih videa korisnika.
U praksi to znači da, ako provedete previše vremena gledajući pseće AI videe na Vibes, uskoro možete očekivati ciljane oglase za pseću hranu na Instagramu.