GUBITAK PREDNOSTI

Kineski proizvođači preuzimaju vodstvo u utrci za električnu mobilnost, dok njemačka autoindustrija zaostaje

Many new VW and Audi cars on the car train
Foto: Matthias Balk/DPA
1/2
17.06.2025.
u 17:28

Peter Mock, europski direktor ICCT-a, komentirao je da su proizvođači iz Europe “propustili važnu priliku prošle godine”

Prema najnovijem godišnjem izvješću Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz (ICCT), njemačka automobilska industrija sve teže drži korak s globalnim konkurentima u prelasku na električna vozila, izvještava dpa. Donedavno dominantni njemački brendovi poput BMW-a, Mercedesa i Volkswagena pali su na ljestvici, dok su kineske kompanije ostvarile velik napredak. U najnovijem izvješću za 2025., BMW je skliznuo s treće na petu poziciju, Mercedes sa četvrtog na sedmo mjesto, a Volkswagen s prethodne sedme na osmu poziciju. Za usporedbu, grupa VW je prije samo dvije godine bila peta, prenosi Fenix Magazin.

U međuvremenu, kineski proizvođači automobila bilježe ubrzan rast. Geely, vlasnik Volva i MG-a, popeo se na treće mjesto, dok su Chery, Chang’an i Great Wall također ostvarili značajan skok. Na vrhu ljestvice nalaze se Tesla i BYD, pri čemu je kineski BYD 2024. po prvi put prestigao Teslu po broju prodanih električnih vozila.

Peter Mock, europski direktor ICCT-a, komentirao je da su proizvođači iz Europe “propustili važnu priliku prošle godine”, dok svjetska potražnja za električnim vozilima nezaustavljivo raste. Naglasio je da su njemački brendovi – čiji poslovni model uvelike ovisi o izvozu – sve više pod pritiskom.

ICCT rangira proizvođače po deset kriterija raspoređenih u tri glavne kategorije: udio na tržištu, tehnička učinkovitost i dugoročna strategija. Ocenjuju se faktori poput potrošnje energije, raznolikosti modela i ekološke održivosti proizvodnje. Njemački proizvođači ove su godine izgubili bodove gotovo u svim segmentima. BMW se suočio s kritikama zbog odgoda u elektrifikaciji Minija, dok su Mercedes i Volkswagen kažnjeni zbog kašnjenja u implementaciji sustava za recikliranje baterija.

Unutar europske scene, Stellantis (vlasnik Opela, Peugeota i Fiata) ostvario je najveći napredak, dijeleći peto mjesto s BMW-om. Iza njemačkih marki slijede američki Ford i General Motors, kao i francuski Renault, dok se japanski i južnokorejski proizvođači nalaze pri dnu ljestvice. Zanimljivo je i da se indijska Tata, koja posjeduje Jaguar i Land Rover, pomaknula s posljednjeg mjesta i sada se smatra proizvođačem koji aktivno prelazi na modele s nultom emisijom. U izvješću se napominje da su svi veliki europski proizvođači sada klasificirani kao tvrtke u prijelaznoj fazi elektrifikacije.

Podsjetimo, upravo je ICCT 2015. odigrao ključnu ulogu u razotkrivanju Volkswagenova skandala s lažiranjem emisijskih podataka – događaja koji je snažno potresao povjerenje u njemačku autoindustriju.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije