Prema najnovijem godišnjem izvješću Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz (ICCT), njemačka automobilska industrija sve teže drži korak s globalnim konkurentima u prelasku na električna vozila, izvještava dpa. Donedavno dominantni njemački brendovi poput BMW-a, Mercedesa i Volkswagena pali su na ljestvici, dok su kineske kompanije ostvarile velik napredak. U najnovijem izvješću za 2025., BMW je skliznuo s treće na petu poziciju, Mercedes sa četvrtog na sedmo mjesto, a Volkswagen s prethodne sedme na osmu poziciju. Za usporedbu, grupa VW je prije samo dvije godine bila peta, prenosi Fenix Magazin.
U međuvremenu, kineski proizvođači automobila bilježe ubrzan rast. Geely, vlasnik Volva i MG-a, popeo se na treće mjesto, dok su Chery, Chang’an i Great Wall također ostvarili značajan skok. Na vrhu ljestvice nalaze se Tesla i BYD, pri čemu je kineski BYD 2024. po prvi put prestigao Teslu po broju prodanih električnih vozila.
Peter Mock, europski direktor ICCT-a, komentirao je da su proizvođači iz Europe “propustili važnu priliku prošle godine”, dok svjetska potražnja za električnim vozilima nezaustavljivo raste. Naglasio je da su njemački brendovi – čiji poslovni model uvelike ovisi o izvozu – sve više pod pritiskom.
ICCT rangira proizvođače po deset kriterija raspoređenih u tri glavne kategorije: udio na tržištu, tehnička učinkovitost i dugoročna strategija. Ocenjuju se faktori poput potrošnje energije, raznolikosti modela i ekološke održivosti proizvodnje. Njemački proizvođači ove su godine izgubili bodove gotovo u svim segmentima. BMW se suočio s kritikama zbog odgoda u elektrifikaciji Minija, dok su Mercedes i Volkswagen kažnjeni zbog kašnjenja u implementaciji sustava za recikliranje baterija.
Unutar europske scene, Stellantis (vlasnik Opela, Peugeota i Fiata) ostvario je najveći napredak, dijeleći peto mjesto s BMW-om. Iza njemačkih marki slijede američki Ford i General Motors, kao i francuski Renault, dok se japanski i južnokorejski proizvođači nalaze pri dnu ljestvice. Zanimljivo je i da se indijska Tata, koja posjeduje Jaguar i Land Rover, pomaknula s posljednjeg mjesta i sada se smatra proizvođačem koji aktivno prelazi na modele s nultom emisijom. U izvješću se napominje da su svi veliki europski proizvođači sada klasificirani kao tvrtke u prijelaznoj fazi elektrifikacije.
Podsjetimo, upravo je ICCT 2015. odigrao ključnu ulogu u razotkrivanju Volkswagenova skandala s lažiranjem emisijskih podataka – događaja koji je snažno potresao povjerenje u njemačku autoindustriju.